Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben geheel nieuw en onervaren met apple en een netwerk opzetten. Heb sinds 1 week een iMac. Ik wil graag het volgende (draadloos zodat ik uit mijn iMac alleen het netsnoer heb) opzetten maar weet echt niet hoe en waar te beginnen:
TC in de meterkast als router (via ziggo kabelmodem).
iMac draadloze verbinding met mijn TC voor internet, dat is ook gelukt aangezien de iMac mijn TC direct zag, in de airport configuratie had ik net genoeg ervaring om de gegevens van ziggo in te vullen en dus werkt dit prima
Canon printer heb ik middels USB (hub) al aangesloten op de TC. Dit is momenteel het enige wat werkt omdat mijn iMac de printer al direct zag staan, heb daar dus zelf niets aan hoeven doen.
3 draadlozelaptops will ik graag aan de TC koppelen voor het internet.1 draadlozelaptop zag direct mijn TC staan, aanloggen en wachtwoord geven en het draait ook op deze laptop. Overige 2 draadloze laptops lukt niet, ze zien wel de router staan, aanloggenscherm komt ook (om netwerksleutel in te vullen, is dat hetzelfde als het wachtwoord??) maar na klikken op verbinden geeft hij steeds een foutcode. Dus op deze 2 laptops geen internet.
Ik wil tevens graag dat de laptops de canon printer kunnen gebruiken maar ik weet niet waar en hoe ik dat moet instellen aangeven. Moet dat in de laptops of moet dat in de iMac of moet dat in de TC en waar moet ik dat dan doen?

Ik hab een Lacie mediaspeler op de usb hub aangesloten (de hub is dus op de tc aangesloten). Nu ziet hij de naam Lacie niet staan bij schijven in mijn iMac, wat ik wel zie staan is een Hitachi schijf (let wel als ik de Lacie rtechtstreeks op mijn iMac aansluit ziet hij hem ook als Lacie staan en kan ik hem gewoon benaderen en alle mappen en bestanden openen).
Nu zegt men op Macwereld dat ik mijn Lacie moet aansluiten op mijn iMac en dan formateren naar een ander bestandssysteem (FAT32???). Ik heb hier dus totaal geen ervaring mee en bij formateren denk ik altijd aan dat al mijn bestanden worden gewist (op de lacie heb ik veel foto's en filsm staan).
Ik zie de Lacie (hitachi) dus alleen in het hulppramma staan, in de finder zie ik niets, ook niet bij mijn tc.
Ik wil mijn Lacie graag gebruiken als opslagmedium voor mijn films en foto's zodat ik deze (via verlengde usb) in de kamer neer kan zetten en met tulpstekkers aan mijn plasma kan hangen en daar dan afspelen.

Tevens wil ik de Lacie (of is de TC daar beter voor geschikt) gebruiken als HD voor de 3 draadloze laptops zodat iedereen thuis alles (bestanden, mappen etc.)van zijn/haar laptop zonder enige restricties kan benaderen.

En dan als laatste heb ik nog de airport extreme voor mijn boxen die ik daar op wil aansluiten (via jack of usb???). Ik heb de airport extreme nog niet aangesloten omdat ik alles wat boven staat nog niet eens begrijp.

Ik weet dat er waarschijnlijk een makkelijke oplossing is maar termen als netwerkadres, ethernetverbinding, draadloos netwerk, windowsdeling (waar dat ook te vinde mag zijn), gebruikersaccounts, klein thuisnetwerk etc. kan ik niet goed plaatsen. Ik probeer wel wat en klik wel wat aan maar ben bang dat ik het alleen maar slechter maak.

Ik ben al 1 week, 3 uur per dag bezig op internet, forums als macwereld, macfreak, macmiep maar kom er gewoon niet echt uit omdat ik alles stap voor stap wil doen en begrijpen.

Ongetwijfeld dat de set up die ik graag wil al vele malen is toegepast maar voor mij nog niet te begrijpen.

Ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen en wat geduld heeft.

Wel aan lang verhaal maar ooit kom ik er wel uit,
vast bedankt, Rene

Edit:Nu lees ik net ergens op internet dat je een gedeelde usb schijf in mijn geval dus de lacie via de tc niet geformateerd hoeft te worden aangezien de tc intern de bestanden vertaald? In de PC wordt de schijf dan gezien als een FAT schijf en in de iMac als een HFS+ schijf. Nu ben ik compleet in de war...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 11:37 . Reden: Nieuw ifo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben ook compleet in de war. Wat is nu precies je vraag? Misschien 1 vraag per topic doen?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Allereerst moet je even de foutmelding plaatsen die de laptops tonen bij het verbinden naar het draadloos netwerk. Ook moet je even aangeven om wat voor laptops het gaan (welk besturingssysteem draaien ze).

Pas als deze laptops verbinding hebben met het netwerk, dan zul je pas ook je printer kunnen gebruiken.

De Lacie zal wel een ander bestandssysteem hebben, dan ziet Mac OS X het niet. Je moet hem dus inderdaad formatteren naar een ander filesystem. De bestanden die er op staan moet je dan maar ergens naar toe kopieren (een van de laptops? want hoe heb je het erop gekregen?)

Je Airport Express komt met een handleiding, gewoon die volgen en dan komt het goed.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik ben in ieder geval blij dat ik al 2 reacties heb gekregen, ja verhaal is lang en verwarrend.
Even in het kort punt voor punt.
1 laptop Acer met 802.11a/b/g wireless lan, windows xp
2 laptop hp mini windows xp
1 iMac 27.5
1 tc 1tb
ziggo voor internet
Canon MP810
1 x ae

In het kort wil ik het volgende.
TC als router (of moet ik zeggen als basisstation) wat nu werkt voor het internet op imac en de acer
Canon aansluiten op de tc via usb (wat nu met de imac werkt)
lacie aansluiten middels usb hub aan de tc als externe schijf (die ik dan minimaal vanaf de imac en de acer laptop kan benaderen)
acer en de hp mini's draadloos naar de tc om vanuit daar de printer te kunnen benaderen.

Als eerste stap zou ik graag mijn acer willen koppelen aan de tc om zo de lacie te benaderen.
Als 2de natuurlijk de imac dat die dus ook de lacie kan benaderen.
Als ik dat door heb kan ik misschien zelf de hp mini's in dit netwerk hangen (zeg ik toch wel goed?).

Als2de stap zou ik dus graag vanaf de acer de printer willen benaderen voor het printen.
Als ik dat dan ook door heb kan ik misschien de 2 mini hp laptops zelf doen.

Als laatste wil ik dan graag de ae aanlsuiten zodat ik mijn boxen (en dus draden) ook uit de kamer heb.

Foutmedling van de hp mini laptop is dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het netwerk. Ik zie dus wel mijn draadloos netwerk staan, maar als ik verbinding wil maken komt deze uiteindelijk niet tot stand. Voordat ik de tc had zat er een linksys router tussen, alle laptops hadden internet. Nu met de tc ertussen alleen de imac en de acer.

Oke, misschien weer een lang verhaal maar ik hoop wat duidelijker en ik hoop ook dat ikk een beetje heb kunnen uitleggen wat ik uiteindelijk zou willen.

Weer vast bedankt,
Rene

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een TC heeft toch maar 1 usb-poort? Dus de lacie en de printer tegelijk gaat niet.

Welk besturingssysteem staat er op je hp laptops?

Heb je op de TC het delen van de printer aangezet?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb even je vragen samengevat met een nummertje ervoor en daarna per nummer antwoord gegeven:

Jouw vragen:
1. Je kan de Acer (geen Wifi N ondersteuning) en HP Mini's (geen Wifi N ondersteuning) niet verbinden met de TC. De Imac wel.
2. Hoe verbind je de Lacie HD?
3. Hoe verbind ik de Airport Extreme (of bedoel je de kleine Express?)

Antwoorden:
1. Jouw TC staat ingesteld dat hij een N draadloosnetwerk moet maken en geen apparaten met G zal toelaten. Zij zullen ze wel zien, maar verbinden gaat niet lukken. In de configuratie van de TC kan je dit aanpassen naar N + Compatibiliteit voor B en G.
2. De Lacie HD kun je gewoon aansluiten op de USB/HUB poort van de TC.
3.
a. In de TC moet je aanvinken dat hij toelaat om je draadloosnetwerk uit te breiden. Hierdoor kun je de Airport Extreme/Express aan jouw TC koppelen en jouw draadloze netwerk laten uit breiden.

b.Daarna moet je in de configuratie van de Airport Extreme/Express aan Airtunes aanzetten. Daarna sluit je je hifiset aan op de Jack aansluiting van de Airport Extreme/Express.

c. Open Itunes op je iMac en start een nummer. Rechtsonder kun je "Computer" veranderen naar de Airtunes Naam die je hebt moeten invullen in de configuratie van Airtunes in de Airport Extreme/Express.

Hiermee zul je gewoon eruit moeten komen. Mocht het verbinden vanaf de Acer en HP laptops niet lukken laat dit dan even weten, maar laat ons ook even weten welke TC instellingen je hebt. (Screenshots bijvoorbeeld).

[ Voor 0% gewijzigd door Falcon op 11-02-2010 12:58 . Reden: kleine aanpassing. ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Falcon schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:21:

2. De Lacie HD kun je gewoon aansluiten op de USB/HUB poort van de TC.
Een kleine toevoeging hierbij is dat de schijf als HFS(+) geformatteerd moet zijn. Dit kun je op je iMac doen in de disk utility/het schijfhulpprogramma. Let wel op dat je met formatteren al je data verliest :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Aike. Ik heb een USB hub op de USB aansluiting van mijn TC aangesloten. Dus nu wel de mogelijkheid om meerdere USB app aan te sluiten.

Falke:
1. Acer laptop maakt draadloos contact met de TC en kan dus draadloos op de Acer het internet op. Dus bij de Acer is het in ieder geval wel gelukt hem op de tc te krijgen (vraag mij niet hoe ik dat dan gedaan heb). Inderdaad de HP mini laptops nog niet op de tc voor internet kunnen krijgen. Mini hp's zijn ook draadloos (voorheen altijd draadloos internet via de Linksys router).

2. De Lacie staat nu naast de TC met een USB verbinding (via een USB hub waar ik ook de printer op het aangesloten).

3. Het betreft die kleine Airport Express (die je in het stopcontact moet doen), deze moet dan uiteindelijk dienen voor mijn audio. Maar ik heb de Express nog niet aangesloten.

Kan jij mij vertellen hoe ik in apple een screen shot kan maken? Kan ik straks alles even chronologisch met screenshots doorgeven. Is voor mij ook wel makkelijker want ik krijg de indruk dat ik af en toe niet goed overkom door de verkeerde technische termen (zal ik ooit wel eens leren, ligt aan mij).

Zegato:
Even voor de zekerheid, hoe kom ik precies bij "disk utility", gaat dat via prgramma's->hulpprgramma's?
Ik ga er dan vanuit dat ik de Lacie van de TC moet halen en direct weer moet aansluiten op mijn iMac?
Ja, dan zal ik eerst maar alle data van de Lacie naar mijn iMac kopieeren en dan dus formateren naar HFS+
Ben benieuwd of mij dat gaat lukken, wordt weer een spannende avond.

BTW, ben erg blij met jullie feedback, is misschien allemaal heel simpel en logisch maar voor mij toch allemaal een beetje boven mijn pet, en wat voor de een heel logisch klinkt is voor mij dan weer totaal nieuw.

dank jullie wel, ik kom weer zsm terug als ik weer een aantal zaken heb rechtgetrokken.

Rene

Verwijderd

Topicstarter
Falcon:
1. Ik heb de keuze uit de volgende opties (staat nu op automatisch)
Automatisch (staat in kleine letters eronder 802.11a/n-802.11b/g/n)
802.11.a/n-802.11b/g
802.11a-802.11b/g
Welke optie zou ik moeten nemen?

2. Lacie staat op de usb hub aangesloten, ik zal hem naar HFS+ gaan formateren en weer aan de tc hangen.

3.a In de TC de volgende opties staan bij draadloos modus:
Maak draadloos netwerk aan (daar staat hij nu op met daaronder de vermelding in het vakje "naam draadloos netwerk" aniger, mijn netwerk)
Breid draadloos netwerk uit
Uitgeschakeld
Denk dat ik dan moet kiezen voor "breid draadloos netwerk uit", als ik dit probeer zie ik dat de opties "radiomodus" en "radiokanaal kiezen" verdwijnen, tevens dien ik een naam van een draadloos netwerk te kiezen, maar mijn netwerk onder de naam aniger (waar hij op staat als ik de draadloze modus op "maak draadloos netwerk aan" heb staan) is dan weg.....

Airport Express zal ik als laatste in het stopcontact pluggen, ik denk dat ik eerst bovenstaande van jullie goed onder de knie wil krijgen.

Ik ben nu erg druk bezig met mijn werk dus ik ga zaterdag aan de slag, kunnen jullie even laten weten of ik deze eerste stappen goed heb begrepen?

Weer bedankt voor alles,

Rene

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 21:27 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb maar besloten om een volledig stappenplan te maken, die je zaterdag precies stap voor stap langs kunt lopen. 1 ding heb ik niet gedekt in dit verhaal: Aansluiting van je Lacie HD en de instellingen van de Time Machine op je i-Mac. Daarvoor zul je helaas even bij iemand anders moeten zijn. Trouwens het programma wat Zegato bedoeld is "Schijfhulpprogramma" onder Finder -> Hulpprogramma's. Hier mee kun je de Lacie laten formateren naar HFS+.

STAPPENPLAN!

1. TC is aangesloten en is bereikbaar met het "AirPort-Configuratieprogramma"

a. Tabblad Basisstation
aa. Naam TC
ab. Wachtwoorden

b. Tabblad Draadloos
ba. Draadloze modus: "Maak draadloos netwerk aan"
ba. Naam draadloos netwerk: Aniger
bb. Sta uitbreiding netwerkbereik toe: aangevinkt
bc. Radiomodus: "802.11n (802.11b/g-compatible)"
bd. Kanaal: Automatisch
be. Draadloze beveiliging: "WPA/WPA2 - persoonlijk"
bf. Draadloos Wachtwoord: <insert>

c. Tabblad Toegang
ca. Toegangscontrole via MAC-adres: "Niet geactiveerd"

d. Sla op via "Werk bij"

e. Wacht totdat het Airport-configuratieprogramma aangeeft door middel van een groene indicator dat de TC klaar is.

2. Sluit het Airport-configuratieprogramma! AE stop je in een stopcontact bij je i-Mac in de buurt en zorg dat er een netwerkkabel tussen de AE en i-Mac is. Zorg dat je draadloze netwerk op de i-Mac uitstaat (radiogolven boven in de taakbalk en "Schakel Airport uit"). Start het Airport-Configuratieprogramma.

a. Tabblad Basisstation
aa. Naam AE
ab. Wachtwoorden

b. Tabblad Draadloos
ba. Draadloze Modus: "Breid bereik draadloos netwerk uit"
bb. Naam draadloos netwerk: <kies hier de draadloosnetwerk naam van de TC>
bc. Sta draadloze clients toe: Aangevinkt
bd. Draadloze Beveiliging: WPA/WPA2-persoonlijk
be. Draadloos Wachtwoord: <vul hier hetzelfde wachtwoord in als bij de TC>

c. Icoon Muziek (bovenaan)
ca. Activeer AirTunes
cb. Naam iTunes-Luidspreker: <deze naam zie je binnen i-Tunes, kies bijv. "Woonkamer" etc>
cc. Vul eventueel een wachtwoord in

d. Werk bij (wacht tot dat de AE weer van oranje naar groen oplicht.)

AFSLUITENDE HANDELINGEN:

e. Koppel de netwerkkabel los en plaats de AE in het stopcontact waar je hem wilt. Sluit je geluidsinstallatie erop aan via de jack-aansluiting op de AE en zorg dat je geluidsinstallatie aanstaat (check volume!). Wacht tot de AE weer groen oplicht.

f. Verbind je i-Mac met je draadloze netwerk, vul eventueel je draadloosnetwerk wachtwoord in.

g. Check of je internet hebt en of je iets kunt uitprinten! :)

h. Ready for some music?

ha. Start i-Tunes op de i-Mac.
hb. Zet je volume op een kwart binnen i-Tunes (trust me, you want to).
hc. Start een nummer. Je hoort hem nu alleen over de i-Mac.
hd. Verander rechtsonderin binnen i-Tunes de luidspreker naar die van de AE.
he. Als het goed is hoor je nu muziek 8)

i. Probeer 1 van de HP Mini's te verbinden met het draadloze netwerk. Als het goed is zou dit nu moeten werken. Mocht dit niet lukken dan graag even de volgende checks:

ia. Welke Windows versie en Service Pack (rechtermuisknop Deze Computer --> Eigenschappen) staat erop?
ib. Welke foutmelding krijg je?

Deze vragen stel ik, omdat Windows XP vanaf een bepaalde versie nog geen WPA ondersteuning had en dus kunnen jouw HP's daarom niet verbinden. Dan zijn er 2 oplossingen:

- Nieuwere Windows versie (7 bijv.)
- Je draadloze netwerk beveiliging van de TC en AE op WEP zetten. Maar dit wil ik je niet aanraden, omdat deze wel erg makkelijk te kraken is (lees 30 seconden).

Nou dat was hem volgens mij :D... geniet ervan!

[ Voor 95% gewijzigd door Falcon op 12-02-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Faclon, geweldig, een stappenplan is precies wat ik zoek, zeker voor een nono als ik, ik zit nu op mijn werk maar kan niet wachten totdat ik thuis ben. Ik ga toch wel laat naar bed ivm de opning van Olympische Spelen, kan ik daarvoor in alle rust het stappenplan doornemen en toepassen.

Als ik er niet helemaal uitkom mag ik dan nog een post plaatsen (wat ik niet denk wat het ziet er zeer uitgebreid uit).

Ik hou je (jullie) op de hoogte.

Als dit bij mij gaat werken misschien handig om hier een handleiding van te maken en als topic te plaatsen. Ik weet zeker dat er vele mensen met mij zijn die alleen maar beroepsmatig met windows werken (en wat thuis freubelen) maar uberhuapt niet weten wat ze moeten doen als ze overstappen naar apple en iets van een netwerk willen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laten we dit topic maar als handleiding zien dan :P

Succes en ik zal vanavond nog even een blik (erwten of kip?) werpen op dit topic.

Nog even een opmerking over AirTunes. Je kunt de volume niet zachter zetten met de knoppen op het toetsenbord. Wel met de volume-schuiver binnen i-Tunes.

Daarnaast zal je standaard alleen met i-Tunes iets kunnen afspelen over AirTunes. Hiervoor is een programma van een derde partij (AirFoil, 25$) op de markt gebracht.

Maar goed eerst even alles aan de praat krijgen. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Falcon op 12-02-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, dit maar als handleiding. Ik hou je op de hoogte met wat ik doe,

Doe mij maar erwten, is toch goed schaatsweer aan het worden en morgen en bak erwten bij de 5000 mtr.
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Falcon,

1. Stap in in Airport config scherm gedaan.
2. Airport Express niet gedaan omdat ik er eigenlijk (naief) vanuit ben gegaan dat usb boxen ook aangesloten konden worden. Mijn boxen hebben alleen maar een usb aansluiting, erg jammer want deze zijn de Bose Companion 5 boxen, dus dat hele verhaal gaat niet door, althans dan niet met deze boxen via de AE.

3. Dus verder met de laptops. Hier loop ik dus al even vast. Als eerste wil ik de acer verbinden. Heb dus wel internet via de acer laptop (via mijn tc want op de acer laptop geeft hij "aniger" als draadloze netwerkverbinding) maar wil dan ook graag dat ik via de acer uiteindelijk op de tc en de lacie kom.

Bij de " afsluitende handelingen" zeg je om 1 van de HP mini's te verbinden met het draadloos netwerk, en is misschien makkelijk maar voor mij niet. Hoe maak ik met de HP mini (en dus met de acer) nu verbinding met het draadloos netwerk?

Sorry, druk mij misschien steeds verkeerd uit als ik zeg verbinding maken met het draadloos netwerk. Waarschijnlijk zal jij dan zeggen dat ik dat al heb met de acer aangezien het internet op de acer via de tc loopt en dat dat dan al het draadloos netwerk is. En dan bedoel ik dus weer dat ik uiteindelijk met de acer ook de lacie wil benaderen om daar uiteindelijk mijn bestanden op weg te schrijven die ik op de acer maak.

Oke, de HP mini draait dus op Windows XP. Daar heb ik bij de eigenschappen voor draadloze netwerken de optie bij eigenschappen om netwerkverificatie te zetten op:
a. open
b. gedeeld
c. WPA
d. WPA-PSK
Geen WPA/WPA2
Wil dit zeggen dat de HP's nu geen mogelijkheden hebben te verbinden met de TC?

In mijn acer staan bij deze eigenschappen de WPA2 en de WPA2/PSK er bij, acer staat nu op WPA2-PSK.

Wel, dat was het eerste gedeelte.
Ik ben nu bezig de lacie schoon te maken, ik ga hem dan formateren naar HFS+ en dan aan de tc hangen en dan kijken of ik hem bij de schijven kan terug vinden, ik hoop je vanavond wat meer door te kunnen geven, zijn nog al veel foto's en films die ik moet overzetten.

Wederom bedankt en hopelijk tot snel,
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He Falcon, tussen het schaatsen door gedaan wat je hebt gezegd mbt formateren LaCie, alles voor de zekerheid op de imac zelf gezet en toch ook maar op mijn acer laptop. Geformateerd naar HFS+. iMac afgesloten, Lacie op de tc aangesloten en wat scherts min verbazing toen ik mijn iMac weer aanzette.....Ik kan mij Lacie zien. Als ik bij gedeeld de tc aanklik zie ik de tc en de lacie, mapje aangemaakt op de lacie en kan gewoon wegschrijven vanaf de imac naar mijn lacie, en dat allemaal draadloos.

Voor velen misschien een overdreven reactie, voor mij een grote overwinning, Nu Sven nog en deze avond kan in ieder geval niet meer stuk.

Hoop dat je mij dan nog even verder kan helpen met de acer en de mini HP's (dat ik dus ook vanaf deze pc de lacie kan benaderen).

In ieder geval bedankt voor deze 1ste stap,
Rene

PS ik weet nu ook een schermafdruk te maken, echter hoe kan ik deze hier in mijn reactie plakken, met windows was het eigenlijk gewoon copy/past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik kan niet helemaal opmaken of je nu al met je andere laptops al verbinding kan maken met je netwerk/internet, maar als dat wel het geval is:

Om onder Windows te verbinden met de TC heb je de Airport Utility nodig, die je hier kunt downloaden: http://support.apple.com/...40/en_US/AirPortSetup.exe

Als het goed is mapt ie automatisch een driveletter (Z:) onder je Windows machines naar de TC.

(Schermafdrukken is één, maar pasten op Tweakers gaat niet lukken. Als je een screenshot wilt delen zul je deze ergens naar het internet moeten uploaden en vanaf hier moeten doorlinken naar die locatie. Je kunt bijvoorbeeld de webruimte gebruiken die je bij je provider hebt, of sites als photobucket of bayimg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Ebla, olympische spelen aan het kijken (gezien de tijd van je post)?

Ik heb de cd van ae gebruikt, op de acer geinstaleerd en je gelooft het niet maar ik zie ny mijn lacie staan in de verkenner onder Y. Ik kan mijn mappen op de lacie zien. Heb een test doc op de acer gemaakt, deze op de Y (lacie) locatie opgeslagen en ja hoor, ook in de imac staat dit document nu.

Als ik echter in de imac bijv. een word doc wil opslaan kan je bij locaties niet de lacie selecteren omdat je simpleweg niet verder door kan klikken naar andere mappen. Dus verder dan mijn hd of home komt hij niet. De locatie gedeeld laat hij niet zien.Iemand suggesties.

Wel, mijn weekend wordt steeds beter, Sven goud en ik al 2 stappen verder.

Op de acer kan ik alleen nog niet printen. Ik heb mijn canon er wel instaan, ik zie hem ook staan als default printer, hij staat daar als on line aangevinkt maar print toch niet. Blijft staan op de waarschuwing dat informatie over de printerstatus wordt opgehaald. Als dat nu ook nog kan werken ben ik een gelukkig mens.

Natuurlijk zal ik dan dezelfde stappen moeten doornemen voor de hp mini's, eens kijken of ik dat zelf kan doen :-)
Pagina: 1