Oude laptop > Media Center ... advies?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeewee00
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 22:46
Ha allen,

Ik heb een oude laptop over die ik wil gaan gebruiken als media center (vooral voor afspelen van tv-series en films). De hardware specs zijn dus niet denderend.

Wat ik hoop te kunnen bereiken is om tóch een redelijk media center neer te zetten die:
  • alle videoformaten afspeelt
  • subtitles ondersteunt
  • mijn externe harde schijf kan lezen
  • via mijn iPhone is te bedienen (??)
Zelf zat ik te denken (en zoeken naar) een Linux-oplossing.

De vragen aan jullie:
1. Kunnen jullie mij aangeven of bovenstaande (grotendeels) haalbaar is?
2. Kunnen jullie mij adviseren welke oplossing de beste/erg goed is?

JeeWee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03

SandStar

DPC-Crew

Zandster

wat heb je zelf dan al gevonden en wat voor laptop (specs) is het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zoals SandStar ook al zegt, zonder specs wordt dit wel heel lastig. Er is genoeg te vinden over mediacenter software zowel onder Linux als Windows. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen. Probeer bijvoorbeeld eens Mythbuntu, of XBMC. En kijk gewoon hoe het draait. Van de 4 eisen die je neerzet lijken de eerste 3 me geen probleem. En voor de iPhone is er tegenwoordig van Logitech een gratis app waarmee je em als multitouchpad kan gebruiken via het netwerk.
Ga gewoon wat proberen en prutsen, dan kom je er snel genoeg achter.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeewee00
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 22:46
Bedankt voor jullie reacties.
Ik was me er van bewust dat ik weinig informatie gaf.
De reden dat ik jullie raadpleeg is dat mij opviel dat niet alles wat ik tegenkwam (mythTV, XBMC, Mediaportal, LinuxMCE, etc.) even up-to-date was. Sommige software dateert uit 2007, dus ik voorzag problemen met codecs e.d.

Kortom, ik hoopte dat er één oplossing was die by far de beste is en ook draait op oudere systemen. De specs weet ik nog niet, krijg het oude beestje vrijdag. Weet alleen dat het een Dell-laptop is van een jaar of 4 oud.

Maar nogmaals dank. Ik ga gewoon wat uitproberen en zal nog even laten weten wat werkt.

Ciao!

JeeWee

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Niet geheel onbelangrijk is de videochip in de laptop. In het ergste geval kan je bijv. XBMC al direct afschrijven als die niet krachtig genoeg is. Daarnaast zal HD-content op een laptop van 4 jaar waarschijnlijk ook problemen gaan geven.
Mythbuntu zal sowieso draaien en speelt eigenlijk alles wel af (ik ben nog niks tegengekomen wat niet wou). Zolang een distro nog onderhouden wordt, zullen codec ook geen probleem vormen onder linux. Vrijwel alle afspeelsoftware vertrouwen op backends als mplayer, en die kan overweg met zo'n beetje elke denkbare en beschikbare video- of audiocodec die er voor Linux beschikbaar is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier