Modem wil niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Nadat ik bij m'n pa&ma W98 heb geïnstalleerd op een W95 bakkie, wil het modem niet meer..
Hij kan wel verbinding maken maar verbreekt verbinding na 5-10 min...
D'r zat een ISA 33k modem in en ik heb nog ff een PCI 56k geprobeerd, precies hetzelfde probleem...(geen conflicten, IRQ's etc. staan goed volgens mij, is alleen niet in Bios in te stellen).
Nu heb ik weer W95 geïnstalleerd omdat ik dacht dat daar misschien het probleem lag, oude en nieuwe modem geprobeerd, nog steeds het zelfde probleem :( (oh ja en telkens 2 verschillende providers geprobeerd, Zon en Wxs, dus dat kan het ook niet echt zijn..)

Grrrr iemand nog een idee? misschien een goed proggy om IRQ's ed van modem te veranderen? :?

• stiena
  • Laatst online: 14-08 09:03
Dat probleem ben ik 1x tegengekomen...
Eerst dacht ik misschien licht het aan de modem.. nee.. dus verder zoeken. Toen kwam ik er achter dat het door de telefoon gekabeling vanaf de meterkast(waar de telefoonlijn het huis binnen kwam) naar de pc met internet verbinding niet helemaal 100% was.

Probeer dus een x een ander modem en als dat niets helpt zet je pc ff waar de telefoon lijn het huis binnenkomt en kijk of ie dan wel werkt...

suc6

Oh je had al een andere modem geprobeert.... :) dan zal het wel aan de instelling liggen of de bekabeling

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
onder windows 95 kan je eens proberen om "Dail-up networking 1.3" te installeeren
(gewoon bij M$ te halen)

je kan ook eens proberen in je netwerk config

je "WINS" uit te zetten.

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• PaPa
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
stiena: was vergeten te zeggen maar andere aansluiting heb ik ook al geprobeerd..heb zelf nl. ook wel's probs gehad met kabels :(

Barracuda_1: thanks, ik zal 's wat gaan proberen...