Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Hai,

Ik zit met een uitdaging waar ik middels mijn Google/Word skills niet verder mee kom. Ik heb een Word document waarin een applicatie beschreven wordt die bestaat uit 6 modules (plaatjes gemaakt in Visio, hoop screenshots, voornamelijk tekst met een tabel hier en daar). Nu maak ik hiervoor een standaard document, waarin al deze 6 applicaties beschreven worden Echter kan het natuurlijk voorkomen dat een klant niet 6 modules wilt, maar 5, 4 enz.

Nu is het dus de vraag of ik dit gedeelte mbt het document kan automatiseren. Mijn idee is namelijk om middels een macro (?) wanneer het document geopend wordt, een selectie te maken van welke modules er wel of niet worden gebruikt alwaar Word de goede hoofdstukken wel of niet in het document laat, de index update alsmede de hoofdstuknummers enz.

Nu komt alleen het probleem; hier heb ik 0,0 ervaring in en ik heb ook serieus mijn twijfels of Word hier überhaupt geschikt voor is. Ik ben niet te beroerd om mij in te lezen op script gebied. Maar zoals jullie wellicht begrijpen, heb ik moeite een goede google zoekterm hiervoor te vinden die mij verder zou kunnen helpen.

Wie oh wie heeft er hier een helder idee over:

- Dat Word hier wel of niet geschikt voor is?
- Andere programma's die gebruikt kunnen worden?
- Tutorial met een script waar ik zelf verder mee uit de voeten kan komen?

Zoals vermeld heb ik wel geprobeerd hier op de Googlen. Maar verder dan forms maken in Word enz. kom ik niet echt.

Disclaimer: Jullie kunnen natuurlijk zeggen: wat is er mis met een beetje handwerk? Maar het document bestaat atm uit 60+ paginas en het is natuurlijk gebruiksvriendelijker als ik niet de DEL knop met regelmaat hoef te gebruiken :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het klinkt alsof er betere apps zijn dan Word, zoals (een op dergelijke docs gericht CMS en) HTML. Maar goed; in Word zou ik losse documenten per hoofdstuk overwegen: http://ask.metafilter.com...s-for-Multiple-Word-Files

Ook zou je uit marketing-oogpunt kunnen overwegen om de l33t3 features van de niet-afgenomen modules wel in de handleiding te laten staan. Als ze niet weten wat ze missen kopen ze het ook niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Hmm, dat lijkt aardig in de richting te komen waar ik naar opzoek ben. Uiteraard ben ik all for andere oplossingen dan Word die makkelijker te hanteren zijn. De oplossing middels Word schijnt nogal buggy te zijn en erg robuust.

offtopic:
@ F_J_K: true, maar dat is al gedaan door de marketing, dit gedeelte wordt gedaan zodra er verkocht is :P. Later is er altijd nog een mogelijikheid tot up-sell :9

Xbox Live ID:Notna8310