Toon posts:

oude at voeding ---> fannetje te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een oude (niet werkende) AT voeding liggen, god weet wat er mis mee is, maar er komt nog geen 1 watt uit, maar het fannetje doet het nog wèl.. Nou ben ik van plan deze eruit te gaan halen maar op de behuizing van de voeding staan allemaal waarschuwingen dat er stroom op staat ook als ie niet in het stopcontact zit enzo...

maar ik wil wel graag dat fannetje hebben.. waar moet ik op letten als ik hem open heb??

En is zo'n fannetje wel te gebruiken voor in de computer?

Gasbrandertje

Verwijderd

dat waarschuwing met stroom heeft gewoon te maken met wat condensatertje en travos die moeten ontladen maar dat is wel allemaal weg na een tijdje. Dus je moet hem niet openen zodra je de stroom eraf haalt maar ff wachten dan kan het geen kwaad, lekker openschroeven en fan eruit.

Verwijderd

heb ook 2 van die oude fans uit oude voedingen en die werken perfect.

Verwijderd

Ik heb zo'n oude fan onder m'n TNT2 videokaart gehangen en deze blijft nu prima koel. Gewoon voorzichtig openmaken, dan kan er niets mis gaan.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Illusion

(the art of)

na het eruit trekken van de voedings(230V)stekker gewoon 2 uur wachten, daarna kan je hem gewoon openschroeven. ikzelf heb 2 van die 80mm fans achterbovenin mijn Aopen hQ08 hangen werkt perfekt.
let alleen wel op dat je ze vantevoren even schoonmaakt, al dat oude stof in je kast is natuurlijk niet nodig toch?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

inderdaad, ik sluit mij helemaal bij de vorige poster aan.
Je moet de bladen van de fan ook goed schoonmaken, scheelt echt een paar honderd toeren tussen vieze en schone bladen.

Verwijderd

gewoon stekker eruit
open maken....
kan niet zoveel gebeuren...
die condensatoren zijn bestwel snel ontladen...dus

Verwijderd

Als je gewoon een beetje nadenkt bij wat je doet moet het wel goed gaan. Dat schoonmaken was ik er vergeten bij te zetten, maar het was wel nodig. Ik herinner me zojuist dat ik trouwens nog zo'n fan liggen wachten totdat ik er iets nuttigs mee kan (uit een oude 386 gesloopt). Keep it cool!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik had nog 'n 145 watt voeding, daar heb ik de 8x8 fan ook maar even uitgehaald (de fan in de rommella bleek 'n 9x9 te zijn, die paste 'n beetje slecht in 't roostertje).
Heb nu 8x8 intake fan, de resten AT-voeding heb ik gelijk maar in de grijze bak gemikt, was toch over dat ding :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb er ook al een tijdje een paar ingebouwd. Ik zou ze niet echt op een kaart zetten, maar voor de airflow doen ze het meer dan prima!
Dan nog een tip: ruk de stekker eruit en sluit dan even de pinnetjes van de stekker kort terwijl de schakelaar aan staat. Dan weet je 100% zeker dat je niet ineens een schokje krijgt, maar ook al doe je dat niet: je zult het nauwelijks voelen. En waarom zou je een zo'n fan kopen als je hem uit een voeding kunt slopen? gewoon doen dus...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
...Omdat je in de winkel betere fans kan kopen :?

Ik neem aan dat ze geen Sunon of Alpha fans in een goedkoop voedinkje zetten, dus...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Logisch zork, maar voor sommige computers volstaat zo'n simpele fan prima hoor.
(voor die hard oc'ers dus niet?)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hoe sluit ik het aan? Mijn gesloopte DC Fan (Yate Loon) heeft maar 2 pins. Op de mobo is alleen aansluiting voor 3.

Hoe nu?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• zork
Aansluiten op zo'n powerstekkertje die je ook voor je hdd gebruikt.

Rode kabel --> op geel
Zwarte kabel --> op zwart

Verwijderd

Gewoon aansluiten op de drie pinsaansluiting. Even proberen hoe die werkt. Heb ik ook gedaan doet het prima!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mij zat er in een oude 468 voeding dus wel een sunon>:)

• zork
Ik zal niet iedere fan op het mobo aansluiten, sommige (lees: Alpha of Sunons) trekken te veel watt waardoor je wel eens gelazer kan krijgen >:)
Pagina: 1