Geen toegang tot inhoud tot Externe HD door WIndows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225738

Topicstarter
Ik maak bij mijn pc altijd gebruik van een externe harde schijf waar al mijn belangrijke data opstaat.
Nu loop ik sinds gisteren tegen een probleem aan:

Mijn Maxtor external HD (NTFS geformatteerd) was altijd prima te benaderen door mijn PC toen er nog Windows XP op stond.

Nu heb ik sinds kort Windows 7 op mijn PC gezet en die werkt helemaal prima alleen kan ik mijn externe schijf niet meer benaderen. :?
Als ik naar apparaten ga staat de hij er gewoon bij maar ik kan de inhoud niet zien.
Toen ik via Computer naar schijfbeheer ging vroeg hij om de externe harde schijf te initaliseren en dit heb ik gedaan. Hij staat er nu tussen als "Schijf 1" en er staat "Niet toegewezen" onder.

Als ik rechtermuisknop klik op deze schijf staat er alleen: "Nieuw volume aanmaken", maar dat wil ik natuurlijk niet, want dan formatteert hij de schijf weer.
Op mijn laptop met windows 7 heb ik hetzelfde probleem.
Ik zat te denken aan de USB drivers misschien?? Maar vond dit zelf niet aannemelijk aangezien de laptop standaard met Windows 7 geleverd werd en daar kan ik wel gewoon een USB stick mee uitlezen en benaderen.

Heeft iemand een oplossing voor mij hoe ik dit kan oplossen of mogelijk op een bepaalde manier de data via een omweg naar mijn pc kan zetten en dan weer terug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat de schijf onder een LiveCD wel wordt gezien? Dan moet ie wel NTFS ondersteunen natuurlijk.

Anders een PC met XP zoeken, daar de data naar overzetten. Dan de schijf op de Win7-machine formatteren. En dan weer aan de XP-machine hangen en als de schijf gezien wordt de data terugpompen naar de externe schijf.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo thuis ben ik hier helaas niet in, dus wat is een LiveCD?

Vind het echt raar dat de PC / Windows de schijf wel herkent, maar dat ik niet kan zien wat erop staat...
Blijkbaar is het wel een Windows 7 probleem want ik heb het dus alleen op PC's waar Windows 7 opstaat.
Hier is niet een bekende oplossing voor of zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een LiveCD wil kort inhouden dat je een Operating System kan opstarten vanaf een CD/DVD-ROM :) Zie bijvoorbeeld Knoppix :)
Heb je de schijf al eens getest met Windows XP / Vista?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:43

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 225738 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:42:

Vind het echt raar dat de PC / Windows de schijf wel herkent, maar dat ik niet kan zien wat erop staat...
Blijkbaar is het wel een Windows 7 probleem want ik heb het dus alleen op PC's waar Windows 7 opstaat.
Als er een bekende oplossing was dan had je dit op google wel kunnen vinden ;)
Anoniem: 225738 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:42:

een LiveCD is een Linux boot, je kan dan Linux booten vanaf een CD zonder ook maar iets op je HDD achter te laten. Dit is perfect voor Troubleshooting van windows en/of hardware.

Download: http://www.slax.org/ en burn dit op een CD'tje met ImgBurn. http://www.imgburn.com/
Heeft mij vaak genoeg geholpen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2010 09:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:43:
Heb je de schijf al eens getest met Windows XP / Vista?
Ja hiervoor had ik hem dus op een PC met XP aangesloten en daar deed hij het prima en werkte het gewoon net zoals een USB-stick.

Oke bedankt D4NG3R NL ik ga het proberen te downloaden en dan moet ik dus de PC opstarten via deze CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-06 07:57
je moet de schijf laten herstellen door windows 7
windows herkent je indeling niet maar de schijf wel
als je hem laat herstellen
kun je zo weer bij je data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
twijg92 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:04:
je moet de schijf laten herstellen door windows 7
windows herkent je indeling niet maar de schijf wel
als je hem laat herstellen
kun je zo weer bij je data
Oke dat klinkt goed, maar hoe herstel ik de schijf dan??
Kan je mij aangeven waar en hoe ik dit moet doen?
Zou het ook aan de drivers van de Maxtor HD kunnen liggen??

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 225738 op 10-02-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je zoiets doet zou ik toch eerst een backup maken van de bestanden. Via een XP-machine of zo. Als er wat misgaat en je schijf is 'leeg' dan baal je.
Zou het ook aan de drivers van de Maxtor HD kunnen liggen??
MaxBlast oid? Ja dat kan zeker.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:34:
Voordat je zoiets doet zou ik toch eerst een backup maken van de bestanden. Via een XP-machine of zo. Als er wat misgaat en je schijf is 'leeg' dan baal je.

[...]

MaxBlast oid? Ja dat kan zeker.
Oke dan kopier ik eerst de bestanden wel op een andere laptop.
Ik maak een nieuw volume aan via Windows 7 schijfbeheer en ik kijk of hij de HDD dan wel herkent.
Zo ja, dan zet ik de bestanden terug.
Ik ga het vanmiddag proberen en hoop dat het lukt.
Alvast bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Anoniem: 225738 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:31:

Als ik naar apparaten ga staat de hij er gewoon bij maar ik kan de inhoud niet zien.
Toen ik via Computer naar schijfbeheer ging vroeg hij om de externe harde schijf te initaliseren en dit heb ik gedaan. Hij staat er nu tussen als "Schijf 1" en er staat "Niet toegewezen" onder.

Als ik rechtermuisknop klik op deze schijf staat er alleen: "Nieuw volume aanmaken", maar dat wil ik natuurlijk niet, want dan formatteert hij de schijf weer.
Je hebt nu de partitie die er al op stond, weggegooid.

Misschien kun je nog wat bereiken met Recuva? www.recuva.com.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alex) schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:44:
[...]
Je hebt nu de partitie die er al op stond, weggegooid.

Misschien kun je nog wat bereiken met Recuva? www.recuva.com.
Wie je nu zeggen dat ie leeg is??!!!
Zie in andere topics dat initialiseren niet betekend dat de data eraf is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 225738 op 10-02-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De data is nog niet weg, maar hoe meer acties je nu op je HDD uitvoert, hoe kleiner de kans wordt dat herstellen lukt.

Acronis Disk Director is ook een goede om per ongeluk verwijderde partities mee terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu is opeens de HDD niet meer te benaderen op een PC met Windows XP!
Oke, bedankt Alex ik ga kijken wat ik met die progamma's kan bereiken.

Topicstarter
Helaas vind Acronis Disk Editor geen deleted partitions na een uur of 4 draaien geeft hij aan dat er geen deleted partitions gevonden zijn.
Zijn er nog andere acties die ik kan ondernemen of is de partitie dan misschien niet verwijderd en staat hij er nog wel op?

Kan helaas de data dus niet overzetten naar een PC met XP omdat hij hem daar ook niet ziet.
USB-sticks doen het prima alleen de HDD is dus wel zichtbaar maar niet mogelijk om de data te benaderen.

Help..... :?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Ik heb erg goede ervaring met GetDataBack (for NTFS). Weet alleen niet of deze ook met externe schijven overweg kan, en hij is niet gratis in gebruik.

Topicstarter
frickY schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 07:58:
Ik heb erg goede ervaring met GetDataBack (for NTFS). Weet alleen niet of deze ook met externe schijven overweg kan, en hij is niet gratis in gebruik.
Oke bedankt Frick Y, Ik ga hem binnenhalen en proberen vanmiddag.

Verwijderd

ik vermoed dat die externe schijf was ingericht als "dynamische" disk, waardoor je nu deze problemen hebt. idd de enige optie nu is herstellen via een tool.

ik heb dit probleem zelf ooit ook gehad en dat kunnen fixen door te booten met een Ubuntu Live cd. in dit OS kon ik de data nog wel zien en kopieren naar een andere schijf. dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:58:
ik vermoed dat die externe schijf was ingericht als "dynamische" disk, waardoor je nu deze problemen hebt. idd de enige optie nu is herstellen via een tool.

ik heb dit probleem zelf ooit ook gehad en dat kunnen fixen door te booten met een Ubuntu Live cd. in dit OS kon ik de data nog wel zien en kopieren naar een andere schijf. dus dat zou je ook nog kunnen proberen.
Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn.
Bedankt voor de tip crookram, mocht GetDataBack niet werken, dan zal ik jouw manier proberen.

Edit:Recuva heeft wat dingen gevonden maar allemaal op de C: schijf. Kan dit zijn van de voor de installatie en formatteren door Windows 7??

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 225738 op 11-02-2010 14:36 ]

Topicstarter
Ik heb ubuntu gedownload en via Imgburn op een cd gezet en proberen te booten maar ik krijg bij het kiezen in het menu bij iedere optie de melding dat er een error op de disk is ontstaan en dat ik moet herstarten.... :?

Wat doe ik verkeerd??

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mogenlijkheden:

Active Partitie verwijderd
Driver Letter is unnassigned
Perongeluk een Format verkloot
Brak kabeltje
Brakke schijf

Doe dit eens:
Rechtermuisknop op Deze computer -> Beheren (Manage) -> en dan onder Opslag (storage) klik je Schijfbeheer (Disk Management) aan, maak eens een screenshot van wat hier staat...

Zo horen gezonde schijfen er uit te zien onder Windows XP (Me eigen PC):
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/6frs5.png

1e schijf = Windows XP schijf (160Gb).
2e schijf = 1Tb Externe HDD van Seagate. (1Tb en dan is er maar 930Gb bruikbaar :z ik haat het hoe er makkelijk 5 - 10% van een Extern opslagmedium af kan worden gehaald.. t zou verboden moeten worden)

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2010 21:59 ]

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/dSOgo.png

De schijf (Schijf 1) is dus niet geïnitialiseerd, maar dat heb ik eerder al geprobeerd en haalde niks uit.
Ik heb het idee dat ik het daarmee alleen maar erger maak en de kans is groter dat ik mijn data echt kwijtraak.

Ik had het idee dat een linux cd wel iets uit ging halen, maar ubuntu werkt dus helaas op 1 of ander manier niet.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik gok dat je RAW schijf het probleem is?

http://ezinearticles.com/...ition-Recovery&id=2606031

Google: RAW Filesystem

;)

Waarschuwing:
File system is the main component of any operating system like Microsoft Windows. It is responsible for managing files and directories on your hard drive. It is very prone to failure and it may render all of your hard drive partitions invisible and inaccessible.
AKA: Vergeet het maar om die data terug te krijgen.. of je moet een paar van die tooltjes gebruiken die op verschillende google paginas worden aangeraden (Alhoewel ik dat soort troep liever niet download omdat het meestal rommel achterlaat nadat je het gebruikt hebt)

Staat de data nog op je XP computer? Format je schijf dan en kopieer het weer naar de externe HDD. Echt veel andere opties zie ik persoonlijk niet.. Sorry :'(

Edit: Als je tools wilt proberen zou ik deze op zijn minst checken.. http://www.partition-tool.com/ AESEUS Partition Master is niet de beste, maar wel een van de weinige die ik zelf weet dat werkt zonder rommel achter te laten.

http://wiki.answers.com/Q/Define_RAW_file_system

Edit 2: Wat doet die "100mb rereseveerd door de OS" daar eigenlijk? Heb dit nog nooit gezien.. (werk pas een maand met Win7, nog niet echt dit soort dingen bekeken geen idee of dit dus normaal is bij W7)

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 11-02-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het lijkt wel of ik een magische toverspreuk heb gedaan of zo, maar ik plug vanmorgen de HDD in een 4e laptop (nadat ik 2 laptops en een desktop had geprobeerd) en pats daar verschijnt de map van mijn HDD bij deze computer..... O+

Ik zet dus nu snel de data naar de harddisk van de laptop en zal dan de HDD opnieuw formatteren op mijn desktop
.
Dit kan ik dus het beste via schijfbeheer doen, dan initialiseren en vervolgens: "Nieuw volume aanmaken" ?
Het is dan nog wel mogelijk om de HDD los te koppelen van de PC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Anoniem: 225738 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 07:49:
Het lijkt wel of ik een magische toverspreuk heb gedaan of zo, maar ik plug vanmorgen de HDD in een 4e laptop (nadat ik 2 laptops en een desktop had geprobeerd) en pats daar verschijnt de map van mijn HDD bij deze computer..... O+

Ik zet dus nu snel de data naar de harddisk van de laptop en zal dan de HDD opnieuw formatteren op mijn desktop
.
Dit kan ik dus het beste via schijfbeheer doen, dan initialiseren en vervolgens: "Nieuw volume aanmaken" ?
Het is dan nog wel mogelijk om de HDD los te koppelen van de PC??
ja en dat zou dan geen problemen moeten opleveren.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Catz schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 07:56:
[...]

ja en dat zou dan geen problemen moeten opleveren.
Oke prima Catz, ga ik dat doen vanmiddag!
Ik wil wel omdat dit probleem te voorkomen in de toekomst een extra backup maken voor mijn data.
Wat is de beste optie die niet al te prijzig is?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 225738 op 12-02-2010 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Let er trouwens wel op dat je de disk niet als 'Dynamisch volume' aanmaakt. Dat kan je in de toekomst nog eens problemen geven :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alex) schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:17:
Let er trouwens wel op dat je de disk niet als 'Dynamisch volume' aanmaakt. Dat kan je in de toekomst nog eens problemen geven :-)
Als ik via schijfbeheer kies voor "Nieuw volume aanmaken", dan is het toch al geen dynamisch volume meer?
Of moet ik dan nog elders dingen configureren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zet al je bestanden op de 4e laptop, formateer je schijf gewoon als 1 NTFS volume en je hebt geen problemen meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:41:
Zet al je bestanden op de 4e laptop, formateer je schijf gewoon als 1 NTFS volume en je hebt geen problemen meer ;)
Oke prima ga ik doen!
Formatteren via schijfbeheer neem ik aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 225738 op 12-02-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 225738 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:38:
[...]

Oke prima ga ik doen!
Formatteren via schijfbeheer neem ik aan?
Deze computer -> Rechtermuisknop op schijf -> Formateren

Vergeet niet NTFS aan te vinken, en de rest gewoon op standaard laten (niet snel formateren)
daarna kan je altijd nog partities aanmaken als je dit wilt ;

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 12-02-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het vreemde is dat de schijf op deze manier geformatteerd was, dus er kunnen wel degelijk problemen ontstaan.

Ik heb denk ik een half jaar geleden deze disk omgezet + geformatteerd van een HFS+ naar NTFS en dat ging dus prima tot ik overschakelde naar Windows 7.

Wat is dan precies het verschil tussen de optie formatteren via de rechtermuisknop in de map en via schijfbeheer een nieuw volume aanmaken na de intitialisatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 225738 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:25:
Nou het vreemde is dat de schijf op deze manier geformatteerd was, dus er kunnen wel degelijk problemen ontstaan.

Ik heb denk ik een half jaar geleden deze disk omgezet + geformatteerd van een HFS+ naar NTFS en dat ging dus prima tot ik overschakelde naar Windows 7.

Wat is dan precies het verschil tussen de optie formatteren via de rechtermuisknop in de map en via schijfbeheer een nieuw volume aanmaken na de intitialisatie??
Niet zoveel, maar als je het via deze computer doet regelt windows het meeste voor je.

Pagina: 1