Ik heb OEM machines die een hidden NTFS recovery partitie bevatten. Deze partitie bevat recovery software die vanuit de POST door op F4 te drukken gebruikt kan worden.
Na de eerste boot in Windows wordt een backup van het systeem gemaakt en vervolgens weggeschreven in deze recovery partitie. De klant wordt geacht dit zelf te doen. De eerste Windows boot voeren wij niet uit.
De klant kan vervolgens de recovery indien gewenst uitvoeren.
In dit geval gaat het om een Win7 machine, maar ik heb ook Vista en XP machines met dezelfde recovery partitie en procedure.
Ik wil met SCCM een task sequence maken waarmee ik mijn reference image deze weer redeploy naar andere machines.
Als ik de reference machine bekijk (Win7) heb ik:
Detail partition 1:
Nu komt de maar...
In een task sequence kan ik een NTFS partitie maken, ik kan een hidden partitie maken, maar ik kan geen hidden NTFS partitie maken (Een combinatie dus).
Bij de keuze voor een hidden partitie faalt de task. Er is namelijk geen drive letter, dus er kan niets weg geschreven worden.
Bij de keuze voor een NTFS partitie is de recovery partitie gewoon zichtbaar, wat NIET de bedoeling is
Wat is de beste oplossing hiervoor? M.a.w. hoe krijg ik mijn capture 1:1 terug op een andere machine?
Na de eerste boot in Windows wordt een backup van het systeem gemaakt en vervolgens weggeschreven in deze recovery partitie. De klant wordt geacht dit zelf te doen. De eerste Windows boot voeren wij niet uit.
De klant kan vervolgens de recovery indien gewenst uitvoeren.
In dit geval gaat het om een Win7 machine, maar ik heb ook Vista en XP machines met dezelfde recovery partitie en procedure.
Ik wil met SCCM een task sequence maken waarmee ik mijn reference image deze weer redeploy naar andere machines.
Als ik de reference machine bekijk (Win7) heb ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| DISKPART> list partition Partition ### Type Size Offset ------------- -------------- ------- ------- * Partition 1 Recovery 15 GB 1024 KB Partition 2 Primary 100 MB 15 GB Partition 3 Primary 40 GB 15 GB Partition 4 Primary 242 GB 55 GB |
Detail partition 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| DISKPART> detail partition Partition 1 Type :27 Hidden: Yes Active: No Offset in Bytes: 1048576 Volume ### Ltr Label Fs Type Size Status Info ---------- --- ----------- ----- ---------- ------- --------- -------- * Volume 3 RECOVERY NTFS Partition 15 GB Healthy Hidden |
Nu komt de maar...
In een task sequence kan ik een NTFS partitie maken, ik kan een hidden partitie maken, maar ik kan geen hidden NTFS partitie maken (Een combinatie dus).
Bij de keuze voor een hidden partitie faalt de task. Er is namelijk geen drive letter, dus er kan niets weg geschreven worden.
Bij de keuze voor een NTFS partitie is de recovery partitie gewoon zichtbaar, wat NIET de bedoeling is
Wat is de beste oplossing hiervoor? M.a.w. hoe krijg ik mijn capture 1:1 terug op een andere machine?
[ Voor 3% gewijzigd door BP_LOZ op 10-02-2010 09:46 ]