Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ongewenste meekijker's IP kan niet gesloten worden

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik dacht, nieuwe windows 7, op SSD disk, nieuwe antivirus etc. laat ik ook een netwerk monitor plaatsen.
Dat werd CurrPorts. http://www.nirsoft.net/utils/cports.html
Echter op mijn verse install vindt ik gelijk 2 'meekijkers' (?)
Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg207/usegrouper/th_hoorwiesniftdaarkinderen.jpg

Google stond er ook tussen maar die tcp verbinding kon het programma wEl verbreken, de 2 op de foto niet.
akamai of zoiets vindt ik veel met google dat die verbinding met pc's hebben, ook die gebruikers kennen het niet, ik ken ze niet !
mediafastclick is denk ik omdat ik nu op tweakers zit.
ww-in enz. zegt me ook niets.
Ik had alle software welke zelf updates zoekt (google, java, e.d.) reeds gestopt.

Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 10-02-2010 00:26 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al die uitgaande verbindingen met TIME_WAIT op poort 80 zijn zeer hoogst waarschijnlijk gewoon verbindingen die je browser opgezet heeft voor dingen als banners, javascriptjes, plaatjes, flash-filmpjes of weetikveelwat er allemaal voor content op de HTML-pagina's van de sites die je bezoekt staat.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja hoor, een goed advies: niet zo in paniek raken. Als je echt bang bent, zet dan een goede firewall neer, maar als je websites opent, dan heb je dit soort verbindingen vrij snel. Alleen, waarom denk je dat het meekijkers zijn? Is de postbode ook een meekijker voor je?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02
Lijkt me niet dat dit iets verkeerds is hoor zo te zien gewoon verkeer dat gegenereerd is door je browser en akamai is: http://www.akamai.com/html/about/index.html

• Osiris
  • Niet online
Ik vraag me trouwens af welke "2" je precies bedoelt in je plaatje, aangezien er niet echt specifiek 2 items uitspringen.

En verder kun je verbindingen met status TIME_WAIT niet verbreken. Ze zijn immers al verbroken, maar in een soort afwachtende staat ofzo om alles netjes te 'verwerken'.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:28:
Al die uitgaande verbindingen met TIME_WAIT op poort 80 zijn zeer hoogst waarschijnlijk gewoon verbindingen die je browser opgezet heeft voor dingen als banners, javascriptjes, plaatjes, flash-filmpjes of weetikveelwat er allemaal voor content op de HTML-pagina's van de sites die je bezoekt staat.
Ik had alles gesloten aangaande internet programma's, en toen het currport programma opnieuw gestart.
Alleen voor de screencapture had ik IE7 open, ivm uploaden naar photobucket.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:00

Bob

Akamai host onder andere delen van Windows update.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste: 'hoor wie snift daar kinderen?': niemand.

Ten tweede: akamai is een zgn. Content Delivery Network. Daar komt content van, bijvoorbeeld, Apple en Microsoft vandaan. 1e100.net (209.85.227.104) is van Google.

Ten derde: Time Wait verbindingen zijn al gesloten, dus daar valt weinig meer aan te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 10-02-2010 00:40 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:28:
[...]
Alleen, waarom denk je dat het meekijkers zijn? Is de postbode ook een meekijker voor je?
Meekijkers met een (?)teken er achter.
Ik heb akamai en yahoo ww-in-enz..net e.d. sowieso niet gehoord of gezien, dat ze vroegen, mogen we je pc contacteren?

• Osiris
  • Niet online
JIJ contacteert HUN "PC"...

En welke (?)-tekentjes? Oh je bedoelt de twee dubbele punten achter elkaar? Dat staat voor "alle beschikbare adressen" of iets dergelijks.

[ Voor 88% gewijzigd door Osiris op 10-02-2010 00:37 ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:30:
Ik vraag me trouwens af welke "2" je precies bedoelt in je plaatje, aangezien er niet echt specifiek 2 items uitspringen.
akamai, www-in...enz.net
En verder kun je verbindingen met status TIME_WAIT niet verbreken. Ze zijn immers al verbroken, maar in een soort afwachtende staat ofzo om alles netjes te 'verwerken'.
Ah, dat wist ik niet, wat time wait was, en hier zit ik dus blijkbaar goed om bij te leren.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Osiris schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:36:
JIJ contacteert HUN "PC"...

En welke (?)-tekentjes? Oh je bedoelt de twee dubbele punten achter elkaar? Dat staat voor "alle beschikbare adressen" of iets dergelijks.
Uit de openingspost, ik citeer mijzelf:
" Echter op mijn verse install vindt ik gelijk 2 'meekijkers' (?) "

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

notsonewbie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:35:
[...]

Meekijkers met een (?)teken er achter.
Ik heb akamai en yahoo ww-in-enz..net e.d. sowieso niet gehoord of gezien, dat ze vroegen, mogen we je pc contacteren?
Het is misschien fijner als je eerst de documentatie van de software doorleest, evenals de basisbeginselen van TCP/IP netwerken, voordat je 'een netwerk monitor' installeert en denkt aan de resultaten allerlei conclusies te mogen verbinden. Die verbindingen heb *jij* gemaakt naar akamai, ook al denk je van niet. Verder met hetgene hierboven verteld is, die verbindingen zijn allang verbroken dus daar kan je niks aan verbreken.
notsonewbie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:36:
[...]
Ah, dat wist ik niet, wat time wait was, en hier zit ik dus blijkbaar goed om bij te leren.
Volgens mij krijg je hiermee uitstekende resultaten met uitleg...?

[ Voor 21% gewijzigd door DataGhost op 10-02-2010 00:40 ]

• Osiris
  • Niet online
notsonewbie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:38:
[...]

Uit de openingspost, ik citeer mijzelf:
" Echter op mijn verse install vindt ik gelijk 2 'meekijkers' (?) "
Ok, nou ja, dat zijn het dus niet.

Verwijderd

Die verbindingen hoeven niet eens je browser te zijn maar kunnen ook verbindingen zijn van de auto update van programmas zoals je virusscanner, windows defender, Windows Update, Java Update. Of verbindingen van chat programma's of banners die daarin worden weergegeven.

Met andere woorden er zijn heeeeeel veel programma's die dat autmatisch doen.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Akamai is een hele grote speler in de markt, die zelfs voor bijv. Microsoft downloads ( sp's etc ), YouTube etc verwerkt. Je komt ze dus vaak tegen, zeker als er betrouwbaar veel bandbreedte nodig is. Als je ze zelf moet geloven:
Akamai routinely delivers between ten and twenty percent of all web traffic, at times reaching more than 650 Gigabits per second.
Die andere ww-in-xxx.net's zijn om webstatistieken van een website bij te houden, zie statbrain.com

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ironie: Photobucket maakt ook gebruik van Akamai.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Wanneer je hier een topic opent op GoT verwachten we een aantal zaken van je, dit kun je terug lezen in Het algemeen beleid. Het houd in het kort in dat je eerst zelf zoekt en zaken uitprobeert voordat je een topic opent. In het topic moet je ook vermelden wat je gevonden hebt en geprobeerd hebt, eventueel ook waarom jij verwacht dat het niet werkte. Daarom gaat het topic op slot.

Er zijn door verschillende mensen een groot aantal antwoorden op je vraag gegeven, lees deze nog eens een keer goed door dan denk ik dat je er wel uit gaat komen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.