Nvidia zwart weergaven is niet echt goed zwart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 01:21
Ik heb een probleem met mij zwart weergaven van de onboard nvidia kaart. Alles wat zwart moet zijn is niet goed zwart. Ik heb ooit gelezen dat het een probleem is met de nvidia drivers.

Ken iemand het probleem en heb de oplossing of weet waar de oplossing is. Ik heb hopeloos lopen zoek en kan het niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Mijn glazen bol is gisteren stuk gevallen, dus misschien kun je zelf even vertellen om welke videokaart, beeldscherm, verbindingsprotocol (kabel) en besturingssysteem het gaat? En welke drivers je geïnstalleerd hebt?

En heb je bijv. al geprobeerd wat een andere videokaart doet?

[ Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 10-02-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 13:14
Damnit, die glazen bollen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. :(

^^ Eens met hierboven, kan je ook duidelijker uitleggen wat het probleem is?
Is het terug te zien als je een screenshot maakt?
Was het altijd al zo of is het later ontstaan?
Is er iets dat je zelf kan doen dat de 'zwart weergave' verandert/verbetert?

En bovenal: Wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden? (linkje naar waar je gelezen hebt dat dit een bekend probleem is en in hoeverre dit overeenkomt met jouw probleem, bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Laat ik even zeggen dat ik er vanuit ben gegaan dat dit een simpel en bekend probleem is dat bij alle producten van nvidia voor komt.

Maar goed het gaat om het ION platform dat aangesloten zit met een HDMI kabel aan me tv. Verder gebruik ik Windows 7 om XBMC af te spelen.

Ik heb het eerder gehad maar dat loste zich zelf op na dat ik de resolution veranderde, maar dat lijk nu geen effect te hebben.

Zwart weergaven is niet te veranderen door het beeld donkerder te maken. Het lijk de manier dat die het verstuurd naar de tv te moeten zijn. Het lijkt een beetje op als of de backlite iets op geschroefd is. daarom valt er ook geen screen shot van te maken.

Een linkje naar het probleem heb ik niet want dat is juist het probleem, ik dacht het ooit een keer gelezen te hebben maar kan het dus niet meer terug vinden. Ik heb dus ook alle moeite gedaan om het te zoeken tweakers, google maar kan het niet meer vinden.

Ik hoop dat dit wat meer verduidelijkt bied.

En betreft de glazen bol die heb ik al lang geleden verkocht omdat ik dacht dat ik hem niet meer nodig had, maar had ik hem maar gehouden dan had ik deze vraag niet hoeven te stellen. :P

[ Voor 44% gewijzigd door AndreStarTrek op 10-02-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Is het niet je tv die zwart dan niet echt als zwart weergeeft?
overigens kun je ook een foto van een het scherm maken om het probleem te verduidelijken.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Xenomorphh schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:57:
Is het niet je tv die zwart dan niet echt als zwart weergeeft?
overigens kun je ook een foto van een het scherm maken om het probleem te verduidelijken.
Nee het is niet de tv, al snap ik wel dat je dat denkt. Ik heb verschillende variaties gehad van windows xp tot aantal linux variante met XBMC (XBMCLive CD) en altijd goed zwart gehad. Ook fotos van de tv maken gaat geen duidelijk beeld vormen. Het zwart is gewoon iets te veel aan de grijzen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iets met gamma setting misschien (2,2 voor audio/video en Windows desktops). Reset je nvidia settings eens, misschien van z'n default afgelopen.
Verder werkt Windows in het gebied 0-255 en audio/video op 16-235 RGB/YCbCr.

[ Voor 22% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-02-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
_XipHiaS_ schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:14:
Iets met gamma setting misschien (2,2 voor audio/video en Windows desktops). Reset je nvidia settings eens, misschien van z'n default afgelopen.
Verder werkt Windows in het gebied 0-255 en audio/video op 16-235 RGB/YCbCr.
Dat is het ook niet, had die all bekeken en uitgeprobeerd.

• AndreStarTrek
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
Opgelost moet de resolution niet als hd tv instellen maar als pc |:(
Dus wat ik al dacht weer zo stom foutje van nvidia.
Pagina: 1