Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik bezit een razer carcharias, een geweldige headset met een vrij degelijk geluid voor een gaming headset.

Jammer genoeg heb ik vandaag wel een minder leuke ontdekking gedaan, ik hoorde af en toe een soort van trillend gezoem in de linkerkant van de headset.
Kaput?

Het lijkt een beetje of er iets los zit in de headset, het komt immers vooral voor als er luide geluiden spelen, en bij een frequentie tussen 300 en 70 Hz is het het best te horen.

Het vreemde is: voor de rest heb ik absoluut geen last van storing, geen gezoem of iets dergelijks.

Hoewel ik mijn headset heb aangesloten op een versterker, speel ik niet zo veel luide geluiden door de headset, behalve in het begin om hem te testen, maar dit is al een tijdje geleden...
Hoewel battlefield bad companie 2 misschien wel een explosie te veel weergaf...
Maar zou het daar echt aan kunnen liggen?
Of zou er iets kapot kunnen gegaan zijn als ik de headset liet vallen, wat af en toe wel eens gebeurt...

Is er iemand die ervaring heeft met headphones/headsets en dit fenomeen herkent, of eventueel de oplossing kent?
Of weet er iemand hoe de carcharias kan opengemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:08
Is je hoofdtelefoon toevallig net nieuw ?

Ik had exact het zelfde probleem al jij hebt. Ik heb zelf een Grado SR80 die de eerste 20/30 uur ook soms/regelmatig kraakte. Dacht dat hij stuk was maar wat bleek, Na 30 a 40 uur inspelen was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen.

Het kan trouwens ook aan je bron liggen. Als de bitrate te laag is (bijvoorbeeld Youtube) kan hij ook wel eens gaan kraken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
nee, ik heb hem al een tijdje.
*zoekt rekening*
Van 02/09/09 om precies te zijn, en ik gebruik hem sindsdien vrijwel elke dag (altijd als ik achter m'n PC zit)...

ik zal het even proberen met wat muziek van verschillende bitrates, maar ik heb ook al zitten denken dat het aan m'n versterker zou kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Het ligt niet aan de bitrate of aan de versterker, ik heb zowel mp3tjes met een 192 kbps en 320kbps bitrate afgespeeld met alle bass instellingen maxed out, en had bij beiden het vreemde verschijnsel...

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

probeer het eens met de bass instellingen niet op max. ik denk dat je last hebt van een klassiek gevalletje clippen.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Ken de headset niet, maar kijk eens of er niet toevallig een haartje in de driver terecht is gekomen. Dit levert ook getril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Het ligt volgens mij niet aan de bassinstellingen, maar het treed gewoon op als er bassen afgespeeld worden, hoewel minder bij de heel diepe bassen...
Bij het aanzetten van alle bassboosts is het effect gewoon heel duidelijk merkbaar, bij gewoon gebruik is het vrij subtiel maar toch vrij irriterend..

ik geloof ook dat het een haartje of iets dergelijks is, maar ik weet niet hoe ik de headset veilig kan open krijgen.
Pagina: 1