Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tweakers,

Ik heb al wat informatie gevonden via de zoekfunctie over mijn probleem, maar toch ben ik niet zo thuis in deze instellingen dat ik alleen daarmee het kan oplossen.
Daarnaast heb ik ook al andere personen gevraagd om te helpen maar ook zo weten het zo niet.

Het probleem:
Eén van de 'oudere' laptops hier thuis maakt ook gebruik van een draadloos netwerk met behulp van een MSI Wireless kaart.
Recent is de laptop sinds lange tijd eens helemaal uit geweest, de laptop kreeg geen netstroom meer en de accu is uiteindelijk leeg gegaan omdat de laptop in 'slaapstand' stond.
Naar het opstarten is de internet verbinding niet meer werkende geweest.

Eerst gaf het icoon, onderin de start/taakbalk, aan dat er verbinding was met uitstekende signaalsterkte maar dat er vervolgens geen websites bezocht konden worden met IE.
Inmiddels staat er bijna altijd 'netwerkadres verkijgen' en dat blijft maar staan, verder komt het niet.
Met als gevolg weer geen volledige verbinding.

Het vreemde is dat ik met de kaart ook niet meer kan zoeken naar draadloze netwerken in de buurt, kan er wel naar zoeken maar hij vind niets meer.
Het aansluiten van een netwerkkaart vanaf de router naar de pc heeft ook geen beter resultaat. (Bij mijn eigen laptop werkte dat wel perfect)
Ik denk dus dat het internet gewoon tegen gehouden wordt als het ware, kan dat? Omdat het dus ook met een kabel niet werkt.

Nu is mijn vraag, wat kan ik nog proberen voor een laptop weg te moeten brengen of een servicepack 3 te installeren.
Ik heb overigens al het programma 'clean and repair' gebruikt en ook 'malwarebytes' beiden hadden geen 'problemen' ontdekt.

Hopelijk willen jullie de moeite nemen mij te helpen.
Alvast bedankt dan!

[ Voor 3% gewijzigd door Novadecasa op 09-02-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Download en brand een Linux live cd en test het daarmee, als je dan met een kabel wel verbinding krijgt, probeer je wifi en als dat ook lukt, ligt het iig niet aan de hardware die mogelijk stuk zou kunnen zijn.
Verder is het ook wel handig om de specs van die laptop te noemen. Heb je ook al geprobeerd om de driver opnieuw te installeren van de NICs? Kijk ook even naar winsock repair, misschien is je winsock naar z'n grootje.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Oke, waarom linux live?

Nog meer of andere opties?
Het controleren of nalopen van instellingen misschien

Wat voor specificaties zijn benodigd?
Heb de laptop hier nu even niet, maar wat ik zo weet is het een IBM laptop, verdere gegevens zal
ik vanavond even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst eens nagaan of het niet een driver probleem is.

Drivers deinstalleren en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 12:50:
Ik zou eerst eens nagaan of het niet een driver probleem is.

Drivers deinstalleren en opnieuw installeren.
Welke drivers dan, want ook met een netwerkkabel is er geen internet.
Dus kan wel drivers downloaden voor de wireless kaart, ben ook niet te beroerd dat even te doen, maar vraag
me af of dit nuttig is als het ook met een netwerkkabel niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat als het niet live is, je moet installeren ;). Met een Live cd hoef je dus niet te installeren, dat is gewoon booten en kijken of de boel werkt.
Nog meer of andere opties?
Het controleren of nalopen van instellingen misschien

Wat voor specificaties zijn benodigd?
Heb de laptop hier nu even niet, maar wat ik zo weet is het een IBM laptop, verdere gegevens zal
ik vanavond even plaatsen.
Gewoon de specs van het apparaat, dus welke wifi kaart, welke lan kaart, processor, hoeveel geheugen, wat er dan ook maar relevant kan zijn.
Novadecasa schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:27:
[...]

Welke drivers dan, want ook met een netwerkkabel is er geen internet.
Dus kan wel drivers downloaden voor de wireless kaart, ben ook niet te beroerd dat even te doen, maar vraag
me af of dit nuttig is als het ook met een netwerkkabel niet werkt.
USB stick? Je post hier, dus heb je een systeem met internet. Driver downloaden, op stick zetten en naar de laptop brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 01:11
Controlleer eerst of dat je wel een goed ip adres krijgt en ofdat je naar de router kan pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
probeer anders ook eens met een vast Ip adres instelling of het dan werkt!

Thanks Mate

• Novadecasa
Bedankt allen voor de reacites.

De opties over het controelren of ik wel het goede IP adres krijg en een vast IP instellen zijn misschien ook wel handig, alleen heb ik onvoldoende kennis om dit uit te voeren zonder enige uitleg. Graag zou ik weten wat ik moet doen en waarom ik dan bepaalde dingen doe.
Hero Of Time schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:05:
[...]

Omdat als het niet live is, je moet installeren ;). Met een Live cd hoef je dus niet te installeren, dat is gewoon booten en kijken of de boel werkt.
Dat principe had ik al een beetje begrepen maar waarom 'Linux' of is dit niet het systeem wat ik denk?
Gewoon de specs van het apparaat, dus welke wifi kaart, welke lan kaart, processor, hoeveel geheugen, wat er dan ook maar relevant kan zijn.
Dat komt alsnog, helaas gisteravond wegens omstandigheden niet de mogelijkheid gehad dit te posten.
USB stick? Je post hier, dus heb je een systeem met internet. Driver downloaden, op stick zetten en naar de laptop brengen.
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, ik snap wel hoe ik een driver moet dowloanden e.d. maar het gaat mij erom welke drivers, want zowel met wireless kaart als met netwerkkabel krijg ik geen internettoegang.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Novadecasa schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:47:
Bedankt allen voor de reacites.

De opties over het controleren of ik wel het goede IP adres krijg en een vast IP instellen zijn misschien ook wel handig, alleen heb ik onvoldoende kennis om dit uit te voeren zonder enige uitleg. Graag zou ik weten wat ik moet doen en waarom ik dan bepaalde dingen doe.
Open netwerkverbindingen, daar kan je dan bij de eigenschappen van de netwerkverbinding een IP adres opgeven. Er is genoeg te vinden als je Google gebruikt.
[...]
Dat principe had ik al een beetje begrepen maar waarom 'Linux' of is dit niet het systeem wat ik denk?
Dit is dus een ander OS, denk aan distributies als Ubuntu, Fedora, etc. Die hebben over het algemeen een 'probeer' omgeving die je kan downloaden en branden op een CD/DVD. Een live cd/dvd dus.
[...]
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, ik snap wel hoe ik een driver moet dowloanden e.d. maar het gaat mij erom welke drivers, want zowel met wireless kaart als met netwerkkabel krijg ik geen internettoegang.
En jij denkt dat als je internet hebt op dat ding het opeens wel kan zien? Wat is er mis met apparaatbeheer? Eigenschappen van de interface? Daar zie je al welk type het is.

No offence, maar er wordt hier verwacht dat iemand bepaalde kennis heeft, oftewel, Google kan gebruiken, weet waar bepaalde informatie over het systeem te vinden is, etc. Dit staat ook in Het algemeen beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Hero Of Time schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Open netwerkverbindingen, daar kan je dan bij de eigenschappen van de netwerkverbinding een IP adres opgeven. Er is genoeg te vinden als je Google gebruikt.
Zal het nogmaals proberen, heb het eerder al gedaan, eerder open ik uiteraard geen topic hier.
Maar aangezien ik niet veel ervaring heb met dit soort dingen zou ik graag hier geholpen worden zoals ik
dat zelf ook doe in andere categorieën hier op Tweakers.
Dit is dus een ander OS, denk aan distributies als Ubuntu, Fedora, etc. Die hebben over het algemeen een 'probeer' omgeving die je kan downloaden en branden op een CD/DVD. Een live cd/dvd dus.
Oke zal dat nog als een optie open houden.
En jij denkt dat als je internet hebt op dat ding het opeens wel kan zien? Wat is er mis met apparaatbeheer? Eigenschappen van de interface? Daar zie je al welk type het is.

No offence, maar er wordt hier verwacht dat iemand bepaalde kennis heeft, oftewel, Google kan gebruiken, weet waar bepaalde informatie over het systeem te vinden is, etc. Dit staat ook in Het algemeen beleid
Misschien kan je je eerste zin wat beter formuleren, zo is het erg onduidelijk.
Daarnaast denk ik dat je het nog niet begrijpt, graag zou ik ook eerst willen dat je eerst kijkt of je het goed begrijpt en daarna vervolgens met een bepaald verwachtingspatroon aankomt wat vervolgens niet op iedereen van toepassing is, maar jij het wel een willekeurig persoon oplegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Novadecasa schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:14:
Misschien kan je je eerste zin wat beter formuleren, zo is het erg onduidelijk.
Daarnaast denk ik dat je het nog niet begrijpt, graag zou ik ook eerst willen dat je eerst kijkt of je het goed begrijpt en daarna vervolgens met een bepaald verwachtingspatroon aankomt wat vervolgens niet op iedereen van toepassing is, maar jij het wel een willekeurig persoon oplegt.
Ik bedoel dus dat je geen verbinding nodig hebt om te achterhalen wat voor netwerkkaart je hebt. Dit kan je zien bij de eigenschappen van de netwerkkaart, in apparaatbeheer, er zijn genoeg plaatsten waar dit te vinden is zonder dat er een verbinding of wat dan ook nodig is.

Het 'bepaalde verwachtingspatroon' leg ik zelf niet op, het wordt hier bij het aanmelden al genoemd. Een man van 60 die net begint met computers begint is hier bijvoorbeeld niet op de juiste plaats. Dat was iig zo toen ik mij aanmeldde, ik kan het momenteel niet meer vinden.

Neemt uiteraard niet weg dat we je niet helpen. Zolang er informatie blijft komen, zal ik (en ook anderen) je helpen. Mijn excuus als het wat bot over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
[b]Novadecasa schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:25:[/b(...)
Het vreemde is dat ik met de kaart ook niet meer kan zoeken naar draadloze netwerken in de buurt, kan er wel naar zoeken maar hij vind niets meer.
(...)
Klinkt als een schakelaartje ergens op een laptop die op de UIT-stand staat en weer op de AAN stand gezet moet worden... En dan heb ik het over het uit-/inschakelen van de radiosignalen van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Joen schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:14:
[...]

Klinkt als een schakelaartje ergens op een laptop die op de UIT-stand staat en weer op de AAN stand gezet moet worden... En dan heb ik het over het uit-/inschakelen van de radiosignalen van je laptop.
Verklaart niet waarom ook een kabel niet werkt. Die krijgt, voor zover ik 't begrijp, hetzelfde (IP zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:09:
[...]

Ik bedoel dus dat je geen verbinding nodig hebt om te achterhalen wat voor netwerkkaart je hebt. Dit kan je zien bij de eigenschappen van de netwerkkaart, in apparaatbeheer, er zijn genoeg plaatsten waar dit te vinden is zonder dat er een verbinding of wat dan ook nodig is.

Het 'bepaalde verwachtingspatroon' leg ik zelf niet op, het wordt hier bij het aanmelden al genoemd. Een man van 60 die net begint met computers begint is hier bijvoorbeeld niet op de juiste plaats. Dat was iig zo toen ik mij aanmeldde, ik kan het momenteel niet meer vinden.

Neemt uiteraard niet weg dat we je niet helpen. Zolang er informatie blijft komen, zal ik (en ook anderen) je helpen. Mijn excuus als het wat bot over kwam.
Je begrijpt het dus nog steeds niet.
Nog een keer, ik weet ook wel dat je geen internetverbinding nodig hebt om te achter halen welke netwerkkwaart je hebt.
Maar het gaat mij er om welke drivers, dus van welke poorten of apparaten zou ik dat dan moeten doen, lijkt me beetje nutteloos om 'alles' maar te gaan doen. Dus graag hoor ik wat mogelijk een oplossing zou kunnen zijn daarvoor.
Het kwam wat bot over inderdaad, excuses oke, nu maar nieuwe start dan ;)

Ik hoop dat julle mij kunnen helpen!
Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Wat informatie:
IBM Thinkpad R40

Windows XP Prof.
Versie 2002
Service Pack 2
Intel Pentium M
Proc. 1400 MHz
Kloksnelheid 1.40 Ghz 768 mb

Via cmd even 'ipconfig' gedaan met onderstaand resultaat:
Lan 3 verbinding:
Meduim ontkoppelt

Draadloze verbinding:
Ip adres: 0.0.0.0
Subnetmask: 0.0.0.0
Standaard gateway:

Dit alles was met de MSI wireless kaart waarbij onderaan in de taakbalk aangegeven wordt dat er uitstekende verbinding is maar er steeds 'netwerk verkrijgen' blijft staan.

Bij systeembeheer een 3 tal netwerk adapters.
De MSI kaart is volgens mij de 802.11g Cardbus Wireless Netwerk Adapter

SP 3 downloaden en erop installeren is dat een optie, of is dat nutteloos?

[ Voor 6% gewijzigd door Novadecasa op 22-02-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke poorten en apparaten heb je dan? Want je zegt zelf dat zowel je wifi als kabel niet werken, vernieuw dus van beide de driver. Waarom zou het dan nutteloos zijn om het bij allemaal te doen, als alle netwerk interfaces problemen geven?
Het is ook heel goed mogelijk dat je netwerk stack gewoon stuk is. Zoek eens voor winsockxpfix en xptcprep en draai die. Het installeren van SP3 zou ik zelf eerst doen, wellicht fixt die de boel al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Hero Of Time schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:37:
Welke poorten en apparaten heb je dan? Want je zegt zelf dat zowel je wifi als kabel niet werken, vernieuw dus van beide de driver. Waarom zou het dan nutteloos zijn om het bij allemaal te doen, als alle netwerk interfaces problemen geven?
Het is ook heel goed mogelijk dat je netwerk stack gewoon stuk is. Zoek eens voor winsockxpfix en xptcprep en draai die. Het installeren van SP3 zou ik zelf eerst doen, wellicht fixt die de boel al.
Winsockxpfix en een vergelijkbaar prog heb ik al gedraait.
Probeer nu nieuwe driver van MSI te installeren maar lijkt halverwege gewoon vast te lopen. :S

Zal SP3 eens installeren, thnx.
Pagina: 1