videokaart,2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

• jaru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2025
Ik heb een nvidia geforce pcx 5300 videokaart
deze kaart heeft een vga en een dvi uitgang
hoe kan ik de dvi uitgang activeren zodat ik met 2 monitoren kan werken?
stuurprogramma is 6.14.10.9371

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48
Meestal kijk je ook via een dvi uitgang?
Een vga uitgang geeft een vrij belabberd beeld.
Ik neem aan dat je het anders bedoeld ;) .
Afbeeldingslocatie: http://www.thebidfloor.com/images/video_cards/vga_dvi_card.jpg
Hier is het goed te zien wat wat is.
Maar meestal kun je wel 2 beeldschermen aansluiten op één kaart, naar mijn weten.
Je kunt het toch gewoon proberen :) ?

*Trouwens het activeren, je hoeft alleen maar de stkker er in te doen en meestal krijg je dan al beeld 8)7 .
Je moet dan soms even bij beeldscherm instellingen(rechtermuisknop op het bureablad) de resolutie veranderen.

Alstublieft :)

[ Voor 24% gewijzigd door alaintje op 09-02-2010 22:17 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jouw kaart heeft een divi en een vga aansluiting, je zal er dus 1 op divi aan moeten sluiten en de andere op vga. Of met een divi splitter, maar dan krijg je 2x hetzelfde beeld

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48
brilsmurfffje schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:18:
jouw kaart heeft een divi en een vga aansluiting, je zal er dus 1 op divi aan moeten sluiten en de andere op vga. Of met een divi splitter, maar dan krijg je 2x hetzelfde beeld
Wordt de resolutie dan niet ook gedeeld?
Of krijg je gewoon 2 x precies hetzelfde beeldscherm.
Je kunt ook 2 x hetzelde krijgen met DVI en VGA toch?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met een splitter krijg je twee keer hetzelfde inderdaad, door twee schermen op twee verschillende uitgangen aan te sluiten kun je kiezen uit losse schermen, extended desktop of (als reso gelijk is) klonen.

Maar goed, we verwachten echt een stuk meer eigen inzet voor een GoT topic. Als je er niet uitkomt mag je prima een topic openen, maar geef dan duidelijk aan waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je aan de hand daarvan geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde.

Begin bijv gewoon eens met de schermen aansluiten en in je OS aangeven dat je twee schermen wilt gebruiken.(je zegt niet welk OS je draait, dus kunnen we niet zeggen exact hoe dat bij jou moet)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.