Bluetooth op iMac G3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik ben zojuist trots eigenaar geworden van een tweede iMac, en wel een G3 (600Mhz). Hij heeft een keurig plaatsje gekregen in mijn slaapkamer, op een kastje, zodat ik er via een netwerkje de films die staan opgeslagen op zijn jongere broertje (iMac 24" early 2009) kan kijken. Omdat ik alles graag clean (lees: kabelloos) houd heb ik al een wireless keyboard en magic mouse, die ik eigenlijk ook graag in combinatie met de G3 wil gebruiken - bovendien past er geen toetsenbord of muis meer op het kastje. Omdat in dit model natuurlijk geen bluetooth-ontvanger zit, zal ik dus een dongle o.i.d. aan de G3 moeten hangen.

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met een dergelijke dongle of weet iemand een goed exemplaar dat goed werkt op OS 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
bluetooth op apple werkt alleen met bestandsynchronisatie als ik me niet vergis,
nogal lame... je kunt dus alleen met je iphone je imac vinden en telefoon nummers opslaan
voorzover ik weet kun je niet met je bluetooth tobo op je imac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Klok, klepel :)

Bluetooth werkt prima met een dongle op een iMac. Je kunt gewoon Bluetooth apparaten als muizen, keyboards, mobiele telefoons, headsets koppelen én gebruiken.

Maar heb je al in Bluetooth adapter voor Mac OS X gekeken?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
Deze gebruik ik zelf, werkt erg goed:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11825

Geen drivers nodig, werkt out of the box. Kost slechts $8,60 incl verzending. Houdt er wel rekening mee dat vanaf 12 feb t/m 20 feb er Lunar new year wordt gevierd in Hong Kong, dus de verzending gaat flink lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Offtopic: Films kijken op een G3? Met een gemiddeld xvid gecodeerd filmpje gaat deze het toch echt zeer moeilijk krijgen...

[ Voor 4% gewijzigd door nAffie op 10-02-2010 16:42 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Met een goede GPU met de juiste drivers moet dat normaal zonder problemen lukken. Toch zeker onder Linux, onder OS X heb ik het nog niet geprobeerd :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:58
twijg92 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:01:
bluetooth op apple werkt alleen met bestandsynchronisatie als ik me niet vergis,
nogal lame... je kunt dus alleen met je iphone je imac vinden en telefoon nummers opslaan
voorzover ik weet kun je niet met je bluetooth tobo op je imac
Hoe zou jij dan Apple's bluetooth keyboard en bluetooth muis aan willen sluiten? (Magic Mouse).

Ook kan je gewoon stereo headsets gebruiken met bluetooth op je mac.

Hoe kom je aan deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:44
Je weet toch wel dat je minstens 10.5.8 nodig hebt voor de Magic Mouse en het draadloze keyboard? Op een G3 gaat dat volgens mij dan niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Allen: bedankt voor de commentaren, na wat rondgekeken te hebben op dat andere thread heb ik vandaag besloten een bluetoothadapterje te kopen, het is een exemplaar van sitecom geworden. Werkte perfect out of the box. Het blijkt dat 10.4.7 prima te combineren is met het toetsenbord en magic mouse, en met behulp van Perian kan ik prima alle filmpjes kijken die op de alu iMac staan.
Pagina: 1