[AJAX/PHP] Vorige knop en bookmarks

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ja ik weet het, dit onderwerp is hier vaker langs gekomen en er zijn oplossingen voor. Termen zoals Hijax klinken mij inmiddels bekend in de oren.

Ik heb een formulier waar mensen hun voorkeuren aan kunnen geven en vervolgens komen daar zoekresultaten uitrollen. Vervolgens kunnen die resultaten verfijnd worden, en dat laatste vindt realtime plaats door het gebruik van AJAX.

Als ik naar een product ga vanuit het zoekresultaat dan kan ik niet meer terug naar mijn zoekresultaten door op de "vorige" knop te klikken in de browser.

Nu weet ik dat daar een oplossing voor is. In de tweakers.net pricewatch is dat mooi te zien hoe zoiets werkt. Wat ik nu graag wil weten hoe die techniek erachter precies werkt. Want ik weet niet goed hoe het te implementeren.

Op internet vind ik alleen kleine voorbeeldjes. Waarschijnlijk zal ik mijn systeem voor een groot gedeelte om moet gooien.

Dus graag zou ik willen weten hoe de techniek van tweakers.net werkt of bijvoorbeeld die van neckermann.nl. Of nog beter, welke oplossing hebben hun gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
T i M schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:40:
Nu weet ik dat daar een oplossing voor is. In de tweakers.net pricewatch is dat mooi te zien hoe zoiets werkt.
Je verandert de Fragment Identifier, de waarde achter het hash teken (#) zoals te zien is als je (bijv) hier met de slider speelt. Door 't wijzigen van de hashtag wordt de url als eigen item in de history gezet.

Hier stond onzin die voor jou niet eens van toepassing is :P

Enige wat misschien "vreemd" aan doet is waarschijnlijk de "NYy7CgIxEEX_ZWqLFTeC..."-code. Dat is (waarschijnlijk, pin me d'r niet op vast) een Base64-achtige versie van de compressed versie van de request parameters.

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 09-02-2010 22:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Oke, snap ik. Maar stel dat ik de volgende keer de url binnenkrijg:

http://url/?param=1#deze=kan&ik=opvragen

Wat is dan de makkelijkste manier om die te verwerken? Ik haal met javascript die waardes op, als ze bestaan en zet dan de juiste waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

T i M schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:27:
[...]
Wat is dan de makkelijkste manier om die te verwerken? Ik haal met javascript die waardes op, als ze bestaan en zet dan de juiste waardes?
Jep, met javascript window.location.hash uitlezen en daar wat mee doen :)
RobIII schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:47:
[...]
Door 't wijzigen van de hashtag wordt de url als eigen item in de history gezet.
Dat is helaas niet een gegeven, voor een zekere browser (*kuch* IE) hebben we dat gedrag moeten hacken met behulp van een verborgen iframe, en zelfs dat is niet perfect. Aan de andere kant ondersteunt IE8 wel weer het onhashchange event waar je weer leuke dingen mee kan doen (en waar je voor andere browsers een interval voor moet gebruiken).

Anyway, eea staat in pagetab.js welke natuurlijk ter leering gebruikt mag worden (maar niet voor copy/paste).

Intentionally left blank