Toon posts:

Home cinema, PC speakers, of een receiver met boxen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al tijden op zoek naar wat ik nou moet kopen. Een home cinema-set, PC-speakers of een receiver met losse boxen die dan eventueel later uitgebreid kan worden.

Ik heb het volgende:
- Computer (Met HDMI-out *audio en video*)
- TV (Philips 32PFL3404/12)
- Xbox360 met HDMI-uitgang

Ik wil graag van alle 3 de apparaten het geluid over een set met boxen. Nou ben ik hier al tijden naar op zoek maar ik kom er niet uit wat ik moet. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik luister voornamelijk muziek via mijn computer (gemiddeld zo'n 5/6 uur per dag.) Daarnaast game ik nog wel is wat. Hiervoor (muziek en gaming) gebruik ik momenteel de Logitech G51 (welke ik 2x stereo heb aangesloten, ik heb een soort splitter gemaakt waardoor de rearspeakers bij de aansluitingen van de frontspeakers inkunnen, waardoor ik uit alle boxen hetzelfde geluid krijg.) Toch ben ik hier niet heel erg over te spreken. Ik hoef echt geen hele dure speakers van B&W of Focal. Hier heb ik ook (momenteel) totaal het geld niet voor! Er wordt gezegd dat je voor muziek het best een 2.1 set kunt gebruiken. Maar ik heb liever een 5.1 of 7.1 set. Dus 2.1 valt sowieso voor mij af.
Nou heb ik al het een en ander uitgezocht over een aantal receivers. Zo zou ik, als ik voor een receiver met boxen zou kiezen een Onkyo SR507 kunnen nemen. En dan koop ik er een set Eltax of Mivoc boxen bij.
Ook heb ik al gekeken naar speakersets van Teufel. Dit ziet er naar mijn mening erg goed uit en lees er ook goede reacties over!

Maar nou is mijn vraag, wat kan ik het beste doen?
- Een pc speakerset? Dit zou dan waarschijnlijk de Logitech Z5500 worden. deze valt mooi binnen de prijs, is 5.1, en aan te sluiten op m'n computer en Xbox360. Echter niet op mijn tv.
- Een standaard homecinema set? Deze kan ik waarschijnlijk wel op alle 3 de apparaten aansluiten maar de geluidskwaliteit is meestal niet super (al kan je natuurlijk voor 500 euro wel wat leuks krijgen.)
- Een receiver met boxen? Voor mijn gevoel de voorkeur, maar meestal wel een stuk duurder dan de andere 2 opties. Is het handig om dit te doen als je het systeem voornamelijk wil gebruiken voor muziek en games?
Of zijn er misschien nog andere suggesties?

Zou iemand mij hierin wat advies kunnen geven?
Iedere reactie is welkom.

Alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:37:
- Een pc speakerset? Dit zou dan waarschijnlijk de Logitech Z5500 worden. deze valt mooi binnen de prijs, is 5.1, en aan te sluiten op m'n computer en Xbox360. Echter niet op mijn tv.
Leg uit...
Uit de specifiacties van Philips:
Audio-uitgang (digitaal): Coaxiaal (cinch)
Dus je kan dan met een digitale coaxkabel de Z-5500 gewoon verbinden met de S/PDIF out van de tv. Dus ik zie daar geen problemen in om eerlijk te zijn. Probleem zou kunnen zijn dat de Z-5500 geen HDMI in heeft en dat je dus beeld en geluid apart naar de tv en de geluidsset zou moeten sturen. Al zou je ook kunnen werken met HDMI vanaf de pc naar de tv. En dan vanaf de tv die digitale uitgang gebruiken. Nadeel is dan alleen dat je geen DTS door kan sturen. Over Dolby Digital twijfel ik, want weet niet hoe dat zit met de lagere series van Philips.

Maar voor dit geld zou ik wachten totdat er op een dergelijke site weer een leuke aanbieding is. Laatst een Onkyo TX-SR577 met Jamo 5.1 set voor net iets meer dan €500,-. Dan zit je qua prijs net iets boven je budget maar wel met één van de betere samenstellingen die je kan krijgen voor dat geld. Of je moet tweedehands gaan kijken, want dan is de keuze een stuk ruimer.

Je moet gewoon kijken wat je wilt: stuur je alleen DTS en Dolby Digital uit dan hoeft de receiver niet zo heel duur te zijn. Moet de set ook HDMI hebben en dingen als DTS HD MA en Dolby TrueHD dan wordt de receiver al duurder en het budget voor de speakers kleiner.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:51:
[...]

Leg uit...
Uit de specifiacties van Philips:

[...]
Dit klopt (naar mijn mening) niet. De enige aansluiting die mijn TV heeft is deze:
http://techpubs.sgi.com/l..._html/figures/s.video.gif
De onderste, dus dat lijkt me een uitgang, maar is er dan ook een switch verkrijgbaar van S-video naar coax?
Dat lijkt me namelijk niet want een s-video kan geen audio overbrengen toch?

Daarnaast had ik inderdaad ook al het idee om (vooral voor luidsprekers) eens tweedehands te kijken.
Een set met boxen en receiver is, lijkt mij, wat meer op de toekomst gericht en doe je meestal wat langer mee.
Nog ander advies/reacties/commentaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 22:45 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:43:
[...]Dit klopt (naar mijn mening) niet. De enige aansluiting die mijn TV heeft is deze:
http://techpubs.sgi.com/l..._html/figures/s.video.gif
De onderste, dus dat lijkt me een uitgang, maar is er dan ook een switch verkrijgbaar van S-video naar coax?
Doe eens een foto maken van de achterkant van de tv, want volgens Philips moet je dus onderstaande hebben:
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/32PFL3404D_12-COP-global-001?wid=566&hei=165&$jpglarge$

En een tv met S-Video out is sowieso wel heel apart...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.