Toon posts:

[Windows 7] pass protect gedeelde harddisk maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
De titel is misschien een beetje titel maar ik zal het proberen uit te leggen

Ik heb meerdere pc's in de homegroup (allen win 7 pro)
voor de hadigheid noem ik ze pc-1, pc-2 en pc-3.

Nu wil ik op pc-2 een paar harde schijven gedeelt hebben en dat is niet zo moeilijk alleen wil ik ze alleen toegangkelijk hebben voor pc-1 terwijl pc-3 er niet op kan komen en daar zit het probleem want hoe doe ik dat :?
Ik heb al gekeken via advanced sharing -->permissions-->locations maar daar kan je dus alleen de lokale pc zien maar niet de andere in je homegroup.

Sharen voor iedereen is een koud kunstje maar daarbuiten gaat het schijnbaar op de typische microsoft manier... moeilijk of niet.

Of het nu met wachtwoorden beveiligd moet worden maakt mij niet zo veel uit maar het is maar ik heb gewoon geen zin dat als ik op een lan zit ineens gevoelige info weg is omdat ik een keertje vergeet de share uit te zetten.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Sowieso wil je geen hele schijf sharen. Krijg je allemaal gezeur met system files die direct onder de share staan. Dan zou je admin rechten op pc 2 moeten hebben om ze te kunnen gebruiken. Je kan beter een mapje aan maken op de schijf en die sharen.

Wat betreft het sharen zelf. Je maakt gewoon een user aan op pc2 (user_share ofzo) met een wachtwoord. Vervolgens share je het mapje dat je wilt bij advanced sharing. Permissions zet je op everyone - full control. Daarna kun je bij het tabje security (direct onder de properties van de map) de rechten instellen zoals je wilt. In jou geval gooi je "users" eruit en "user_share" erin. Dan kun je daarop de rechten instellen die je wilt. Als je dan vanaf een andere pc de share wilt benaderen gebruik je de account die je net hebt aangemaakt.

[Voor 8% gewijzigd door Craven op 09-02-2010 21:25]

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
de bedoeling is juist dat ik alle data kan benaderen aangezien ik de admin ben van beide pc's. De bedoeling is gewoon dat ik en ik alleen de drives kan benaderen vanaf de andere pc om data over te pompen zonder iedere keep RDP hoeft op te starten om het daarna verder op de juiste plek te zetten.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 20:19
Hakker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:14:
de bedoeling is juist dat ik alle data kan benaderen aangezien ik de admin ben van beide pc's. De bedoeling is gewoon dat ik en ik alleen de drives kan benaderen vanaf de andere pc om data over te pompen zonder iedere keep RDP hoeft op te starten om het daarna verder op de juiste plek te zetten.
Dan verbind je toch gewoon naar de C$ of D$, die is alleen voor admins bereikbaar ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hakker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:14:
De bedoeling is gewoon dat ik en ik alleen de drives kan benaderen vanaf de andere pc om data over te pompen
Robocopy & admin shares = wat jij wil.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee