Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 15:02
Heeft iemand daadwerkelijke ervaring met enige vorm van automatische kilometerregistratie met Mipper, Trevler, Nedsoft Rittenregistratie of iets anders? Uiteraard staan de websites van de fabrikanten vol met superlatieven, maar waar is dat ook jullie ervaring als gebruiker?

Wat ik erg interessant vind is de plaats waar je de Trevler/Mipper/Nedsoft Rittenregistratie kunt laten in de auto. Allemaal moeten ze verbonden zijn aan de 12V aansluiting. Ik wil 'm echter niet dag en nacht open en bloot in de auto laten liggen, met de kant op een ingetikt ruitje. Dus wat ik het liefst doe, is het apparaat in de achterbak wegwerken. Maar hoe is de ontvangst dan? Ik heb een Volvo C30 dus de achterbak heeft een glazen "dak", maar de ontvangst moet wel voldoende zijn.

Navraag bij Nedsoft; zou geen enkel probleem moeten zijn. Testen met Nedsoft Rittenregistratie in handschoenen kastje leverde geen problemen op.

Zegt men. Ervaring van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upatamby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik gebruik de Mipper sinds december vorig jaar. Eerste exemplaar was defect, maar ik kreeg goede telefonische ondersteuning en ik kreeg een nieuw exemplaar thuisgestuurd nog voordat ik het defecte apparaat had teruggestuurd. Klasse!

De Mipper registreert goed en hij vindt na het inschakelen snel de satellieten (ik schat zo'n 30 seconden).

De Mipper schakelt helaas niet automatisch uit als je stilstaat, dus als je hem min of meer vast wilt inbouwen in de auto dan is een 12V aansluiting beslist nodig. Zelf leg ik hem aan het begin van een rit gewoon op het dashboard (blijft goed liggen dankzij stroeve onderkant) en ik berg hem na de rit op in de middenconsole. 1x per week hang ik hem aan de computer om uit te lezen en op te laden. Je zou kunnen volstaan met 1x per maand (gelet op accu en opslagcapaciteit) maar dan ben ik bang dat ik details zoals omwegen ben vergeten en bovendien wil ik niet het risico lopen dat ik er pas na een maand achter kom dat er geen ritten zijn geregistreerd als zich een of andere storing of defect zou voordoen.

De Mipper registreert geen huisnummers, dus die moet je naderhand zelf toevoegen in het overzicht.

De bijgeleverde software vind ik tamelijk knullig qua user interface.
Je kunt onderscheid maken tussen prive-ritten en zakelijke ritten, maar het is niet mogelijk om bij een zakelijke rit met een prive-omweg het aantal prive-kilometers op te geven.
De kolombreedtes in het rittenoverzicht zijn onhandig gekozen. Je kunt die breedtes weliswaar aanpassen, maar die aanpassingen worden niet opgeslagen als je de software afsluit. Hij vergeet ook het pad waar je de backups opslaat (dat pad moet je dus iedere keer opnieuw opgeven). En zo valt er nog wel het nodige aan te merken op de software, maar er valt zeker wel mee te werken als je er eenmaal aan gewend bent.
Ze hebben de software intussen uitbesteed aan een ander bedrijf, dus hopelijk komt er nog eens een professionelere versie.

Al met al vind ik de Mipper een prima oplossing als je niet continu pen en papier wilt gebruiken voor je rittenregistratie. In aanschaf vind ik hem vrij prijzig maar daar staat tegenover dat je geen abonnementskosten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik werk zelf bij Nedsoft (Developer) en moet zeggen dat de rittenregistratie top werkt, registratie is beter dan ik zelf had verwacht.
Ik geloof dat Mipper hetzelfde kasje gebruikt dus daar zal het niet aan liggen.

Ik wil niet de concurrentie afkraken, maar de software van ons vind ik toch wel wat professioneler, wij hebben ook al langer (ong. 12 jaar) ervaring met kilometer registratie software(Eerst handmatig en nu met GPS).

Voordeel is ook dat je maar 1 keer hoeft te betalen.
(Dus geen abonnement etc.)

ik wil niet spammen XD

[ Voor 21% gewijzigd door Afvalzak op 12-02-2010 18:42 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358971

mijn registratie door nedsoft is afgekeurd op basis van de huisnummerweergave ik moet nu een dikke boete gaan betalen. na even googelen ben ik er nu achter dat trevler de enige is met huisnummerweergave ik overweeg nu dus de overstap naar trevler. heb ook even de kosten berekend en die komen op het zelfde uit. iemand ervaring met trevler.

mvg kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360199

trevler heeft huisnummer reeksen, dit is ook niet goedgekeurd bij mij.
het geld gewoon voor elk kastje wat er te koop is dat je het huisnummer moet vermelden, behalve als je projectmatig werkt of als je facturen kan overleggen voor een klus die je in die straat heb gedaan.
bovenstaand is door de belastingdienst rotterdam mij telefonisch doorgegeven.
ik zou dus maar geen extra kosten maken kees.

groeten, space
Anoniem: 358971 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:35:
mijn registratie door nedsoft is afgekeurd op basis van de huisnummerweergave ik moet nu een dikke boete gaan betalen. na even googelen ben ik er nu achter dat trevler de enige is met huisnummerweergave ik overweeg nu dus de overstap naar trevler. heb ook even de kosten berekend en die komen op het zelfde uit. iemand ervaring met trevler.

mvg kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ik schrijf gewoon alles in een schriftje, alleen de totaalstand km teller heb ik er niet per rit bij staan.
Zijn ze daar erg zeikerig over? En hoe vaak wordt je eigenlijk gevraagd je registratie te overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat verschilt heel erg, eigenlijk doen ze dat gewoon willekeurig.
Die KM Stand moet je wel erbij zetten volgens mij, bekijk de volgende link maar:

http://www.belastingdiens...ren/particulieren-08.html

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik zit ook in de running voor een dergelijk systeem, en neig op dit moment sterk naar Nedsoft ivm lage aanschafprijs, maar als er inderdaad geen ondersteuning is voor huisnummer ranges, dan is dat wel vervelend.

Aangezien hier toch een developer van die jongens zit, kan je misschien uitleggen of het erbij zit .. en zo nee; fix es! ;)
Pagina: 1