Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-10 22:15
Sinds een week kan ik links niet meer openen in een nieuw tabblad of een nieuw venster.
Dus als ik met mn rechtermuisknop op een link klik en dan voor 1 van de bovenstaande opties klik wordt hij niet geopend. Als ik kies voor in een nieuw venster openen gebeurt er echt niks. En als ik kies voor "in een nieuw tabblad openen" opent hij wel een tabblad, maar deze blijft staan op "verbinding maken...".

Ik heb het volgende gevonden en geprobeerd, maar het heeft tot nu toe allemaal niet geholpen:

1. Mijn browsergeschiedenis verwijderd
2. Extra->internetopties->geavanceerd: geavanceerde intstellingen herstellen & Opnieuw instellen
3. Bij Windows onderdelen IE8 uitgevinkt en hierbij de persoonlijke instellingen verwijderd.
4. De volgende dll's geregistreerd dmv regsvr32:

actxprxy.dll
jscript.dll
vbscript.dll
oleaut32.dll

Bij de bovenstaande ging dit goed, maar bij de onderstaande kreeg ik de volgende melding:

Module "dll-naam" is geladen, maar het toegangspunt DllRegisterServer is niet gevonden. Zorg ervoor dat "dll-naam" een geldige DLL- of OCX-bestand is en probeer het vervolgens opnieuw

shdocvw.dll
mshtml.dll
browseui.dll

Ik draai Windows 7 Ultimate met IE 8.0.7600.16385. Voor die tijd werkte het altijd wel gewoon. En ik kan me niet herinneren dat ik iets bijzonders heb geinstalleerd ofzo sinds het mis ging.
Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen?
Alvast bedankt!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu kan er wel een antwoord komen van "Geen IE meer gebruiken maar browser X", maar dat lost het IE probleem nog niet op. Je kan in W7 IE verwijderen. Doe dit, reboot, installeer 'm weer, reboot en draai een Windows Update. Als dat niet werkt, verwijder anders de laatste IE update die je hebt gehad, misschien dat een van die updates het probleem heeft veroorzaakt. Je kan ook nog systeemherstel gebruiken om naar de configuratie van een week geleden te gaan.

Heb je verder nog meer onderzocht op bijvoorbeeld Google? Eerste hit bij mij geeft een redelijk gelijkend probleem als dat van jouw: http://msmvps.com/blogs/m...-internet-explorer-8.aspx

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Woudtwe
Bedankt voor je reactie!

De dingen die ik in mn beginpost heb gezet heb ik via google gevonden als oplossing. En als ik het lijstje doorloop van jouw link zijn dat volgens mij dezelfde dingen.

Het verwijderen van IE heb ik gedaan door hem uit te schakelen bij windows onderdelen, dan restarten en weer aanvinken. Dan lijkt hij hem weer opnieuw te installeren. Het los downloaden lukt me niet, ik kan hem namelijk niet als losse download vinden voor windows 7.

Systeemherstel heb ik nav jouw bericht geprobeerd. Helaas zijn er niet veel herstelpunten gemaakt, ik heb hem naar de eerst mogelijke teruggezet, maar volgens mij had ik toen het probleem al...

Een update voor IE is nog niet geinstalleerd volgens mij. Bij geinstalleerde updates staan alleen updates voor Windows, Silverlight en Office.

Hopelijk is er iemand die nog meer opties weet. Ik hoop niet dat ik hiervoor windows opnieuw moet installeren...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er moeten IE updates zijn, zeker gezien dat lek van jaren geleden die gebruikt is om Google aan te vallen in China. Hopen dat een van die updates je installatie fixt. Heb je ook de alternatieven geprobeerd, oftewel Shift+click op de link en Ctrl+click? Anders zit er niets anders op dan de onvermijdelijke "betere browser gebruiken" oplossing.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Woudtwe
He, die kon ik nog niet, maar die werken helaas ook niet. Ik zie zo geen updates voor IE, idd wel vreemd dat die er niet bij staat. Of laten ze dat onder updates voor windows vallen?

Ik zal eens kijken of ik op een ander forum toevallig iemand kan vinden die een oplossing weet, ik blijf namelijk toch graag IE gebruiken.

Nou in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Inmiddels opgelost? Want ik heb precies hetzelfde probleem.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Hey, nee helaas. Heb nog een mooie tijd verder gezocht en het nog ergens gevraagd, maar helaas. Ik heb nu Chrome geinstalleerd en dan werkt het wel weer. Maar ja die heeft zijn eigen problemen weer :(. De enigste oplossing lijkt me dus een nieuwe installatie, maar daar heb ik nog even geen zin in....
Pagina: 1