Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Hallo,

ik kijk nu voor een half jaar met veel plezier films op mijn mac (een mid '09 MBP 13'' met SL), ik probeer vandaag een film te openen maar dan komt er dit bericht in de film zelf:
codec error: use windows media player,
aborting video.

Dat was in VLC, dus even VLC eraf gehaald en een nieuwere versie binnen gehaald, niks.
Quicktime opent hem helemaal niet, ook met flip4mac niet.

In de titel van de film staat dvdscr, opgezocht wat het is en blijkt dat er ook een wmv i.p.v. een divX in kan zitten.
Toen kwam ik op deze site uit: http://www.mireth.com/wt/mxmewt545.html , alle stappen gevolg maar zoals je al kan raden, niks.

Aangezien ik 0 verstand van videos en codec's heb hoop ik dat jullie tips kunnen geven wat ik nog allemaal kan doen,

alvast bedankt,
Andries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Perian al geprobeerd?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
Probeer eens Flip4Mac te downloaden. Dan kan je Windows Media Files in Quicktime bekijken.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Perian en flip4mac maken beide geen verschil, een andere film doet het by the way wel. Kan dit gewoon een grap zijn (een 900MB groot bestand met 21 seconden film)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Heb je toevallig een windows computer in de buurt waar je dat bestand ook eens kan proberen op afspelen?
Anders kan je het met Perian (codec) ook even proberen.
Welke extensie heeft dat bestandje?

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
.avi, voorvertoning werkt ook niet terwijl een andere .avi wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
andries.t.net schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:49:
Perian en flip4mac maken beide geen verschil, een andere film doet het by the way wel. Kan dit gewoon een grap zijn (een 900MB groot bestand met 21 seconden film)?
Kan zeker.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Als perian, vlc en flip4mac niet werken zou je als laatste strohalm nog "MPlayer OSX Extended" proberen.

Maar ik vermoed dat je een corrupt bestand hebt, ik had gister iets soortgelijks namelijk. Een 600 Mb avi die 20 seconden speelde en toen (zonder foutmelding) er mee ophield. Opnieuw kopieren via een andere bron en daarna deed hij het wel. Meestal speelt VLC alles wel af dus als die een error geeft denk ik toch dat het bestand corrupt is in plaats van dat het een codec/afspeelprogramma probleem is.

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

dvdscr van 900 mb... ik denk dat je gewoon fake bestand hebt gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Als ie wel afspeelt maar als film die foutmelding geeft in 21 seconde dan zit er geen fout in je codecs maar heb je gewoon zooi binnen gehaald. Vaak linken dat soort dingen ook nog eens naar mediaplayers die het wel kunnen afspelen, uiteraard niet zo maar zit wel vol met spyware voor windows computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet gewoon een of andere video waarvoor je onder Windows (windows mediaspeler) een paswoord moet opgeven? Dan is het gewoon pr0n die beveiligd is. Gewoon wegmikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 10:40 ]

Pagina: 1