Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat zitten zoeken op het forum en ben eigenlijk niet tot een oplossing gekomen.
Laat ik eerst even de huidige situatie uitleggen doormiddel van een simpele tekening met paint.

Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/7/lqdctbc.jpg

Zo, dit is dus mijn situatie.. internet gaat gewoon snel op mijn pc en heb er niks over te klagen.
wat ik nu precies wil doen is een connectie kunnen leggen tussen mijn iphone en pc..
Mijn iphone kan nu niet mijn pc in het netwerk vinden en apps als Remote en CLZ movies werken dan ook niet.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan veranderen?

Alvast heel erg bedankt!

Tim

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:13
Zet SPI Firewall in DD-WRT uit. Welk apparaat speelt nu voor DHCP? De 'tweede router' moet slechts als switch fungeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 17:02
Staat je DD-WRT ingesteld als Wireless Bridge ? Als die immers gewoon als normale router fungeert dan hangt je PC achter die DD-WRT via NAT, en zal je iPhone die nooit kunnen zien alhoewel internet wel zal werken op je PC. Stel je de DD-WRT in als Wireless Bridge, dan hangt je PC aan het netwerk van de router beneden en zou dus perfect zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, had niet verwacht al zo snel reacties te krijgen! echt heel erg bedankt!!
Zodra ik vanavond thuiskom ga ik hiermee aan de slag! nog een kort vraagje.. naast mijn pc hangt er ook nog een Xbox 360 en een Ps3 aan. blijven deze wel gewoon werkend op internet als ik deze instellingen wijzig?
Dus niet dat ik ineens een Strict omschrijving heb bij mijn type NAT ?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 17:02
Dat zou zeker moeten werken, en zelfs beter dan nu, want nu wordt er 2x NAT gedaan: een keer door je draadloze router beneden en vervolgens nog eens door de DD-WRT.
Heb hier trouwens een gelijkaardige setup, maar dan met Tomato ipv DD-WRT:
* beneden Tomato met Wifi en daarop ook enkele bedrade computers (oa mediaserver)
* boven Tomato als Wireless Bridge met daarop bedrade spelconsoles
De spelconsoles krijgen gewoon hun IP adres van de Tomato beneden en alle machines kunnen elkaar zien. Bvb de XBox360 en PS3 kunnen probleemloos aan de MP3's op mijn mediaserver beneden.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 10-02-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat zou echt super relaxed zijn! Ik stream vanaf mijn pc dus bedraad door naar mijn ps3 en xbox.. full hd films enzo waren toch net even wat teveel van het goeie voor een draadloze setup. Eerst zat alles op die draadloze router maar films werkte toen dus echt voor geen meter. Nu over de kabel gaat het echt als een trein. Films van +-20gb beginnen gewoon met spelen binnen een seconde of 2. Ik laat vanavond even weten of het heb geholpen!

edit:
wat is trouwens het verschil tussen dd-wrt en tomato? Is het wellicht een pluspunt als ik overstap naar Tomato?

edit2:

helaas werkte het niet helemaal,
ik had een aantal opties.
hij stond nu ingesteld op Client. na het instellen naar Client bridge kon ik wel mijn iphone vinden maar niet verbinden. Tevens had ik toen ook geen internetverbinding meer. Wat is hier de oplossing voor ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 16:25 . Reden: meer info ]

Pagina: 1