De moeite waard om te upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:45
Ik zit met een dilemma, terwijl ik al wel een Z-5500 heb. Ik merk dat het audio-delay niet goed werkt bij de Z-5500.

Ik ben opzoek naar een receiver die 5.1 kan, er komt geen 7.1 setje aan te hangen.

Daarnaast de gebruikelijke opties, zoals goede audio delay. Ik zie ook HD-audio formaten. Merk je dat met een 5.1 set of is dat meer 7.1 gericht?
Ik kwam bij de Onkyo SR607 terecht, is deze geschikt? of kan ik dan beter de SR507 kiezen?

De SR607 kan o.a. meer formaten doorvoeren, maar zijn die ook echt van belang? Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIz en DTS ES. Ik ben ze zelf nog nooit tegengekomen bij films o.i.d.

Daarnaast ben ik benieuwd of ik tijdelijk mijn huidige speakers (Z-5500) mee kan nemen ipv een nieuwe set te kopen. Deze zijn wel bedraad dus daar moet iets mee gebeuren denk ik?
Uiteindelijk wil ik denk ik wel een HKTS7 5.1 setje kopen, is dit ook in etappes te kopen? Dus eerst alleen de sub, en daarna de 5 speakers.

- Een andere optie is om mijn Z-5500 te verkopen en hier een versterker + HKTS7 setje bij te nemen. Dan heb ik in principe alles in 1 keer geregeld en ik vang waarschijnlijk nog leuke centen voor mijn Z-5500 setje. Die verkoopprijs daalt nauwelijks

Met andere woorden: merk ik qua geluidskwaliteit veel als ik upgrade naar betere Onkyo receiver met een HKTS speakset?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Ja, je gaat er zeker op vooruit. Maar of het de moeite waard is zou je zelf moeten bepalen. Het is niet mogelijk niet je logitech aan te sluiten op een losse receiver.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Thnx :)

Want dan gaat deze op slot. Crossposten is namelijk niet toegestaan op GoT. Zie daarvoor het beleid voor heel GoT: De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Daarnaast geldt in dit forum AUD beleid. En zoals je daar kan lezen verwachten we wel iets meer inzet dan dit. Want met een simpele Google had je erachter kunnen komen dat Dolby Pro Logic IIz ook geen echte codec is die op bijvoorbeeld films zit, maar een stukje software wat onder andere van 5.1 geluid 7.1 geluid kan maken.

Dat is ook de reden dat je andere vraag is verwijderd, want naast dat je daar aan het topic kapen bent voldoet je vraag dus ook niet aan de eisen hier gesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 09-02-2010 20:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.