Toon posts:

Visual Studio 2008 van seminar voor zakelijk gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraagje. Als ik de volgende licentie en dvd zou kopen via ebay bijv (Dit is dus een voorbeeld):
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
of http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Mag deze gebruikt worden voor commerciële ontwikkeling van applicaties in een bedrijf? De persoon in kwestie heeft hem zelf verkregen op een seminar in amerika.

gr,

Sander

(link gefixed)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 18:09 . Reden: Extra voorbeeld ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je link werkt niet. Maar wat let je om Microsoft deze vraag te stellen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Links boven van het boekje. NOT FOR RESALE!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lijkt me wel; dat is ook het geval voor de (gratis) Express-versie.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar als dat er niet zou staan zijn er geen problemen met het licentie model, omdat het product is aangeschaft is in amerika en wordt doorverkocht buiten amerika.

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:07:
ja, maar als dat er niet zou staan zijn er geen problemen met het licentie model, omdat het product is aangeschaft is in amerika en wordt doorverkocht buiten amerika.
Maar het staat er wel. Je kan het kopen maar het is even legaal als een copy. Doe met deze informatie wat je wilt :)

Verwijderd

Topicstarter
mrFoce schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:10:
[...]

Maar het staat er wel. Je kan het kopen maar het is even legaal als een copy. Doe met deze informatie wat je wilt :)
ik snap je punt maar het is voor een startend IT Bedrijf dus moet op de kosten gelet worden

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:14:
[...]

ik snap je punt maar het is voor een startend IT Bedrijf dus moet op de kosten gelet worden
www.bizspark.nl :) Kijk daar is

Verwijderd

Topicstarter
ja maar er wordt naar een permanente oplossing gezocht dus dmv een licentie te kopen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:21:
ja maar er wordt naar een permanente oplossing gezocht dus dmv een licentie te kopen.
Dan kun je deze licenties dus niet gebruiken, want die zijn niet legaal. Bij een startend bedrijf zijn investeringen vaak aftrekbaar, ga niet allerlei vage licentietrucjes uithalen die net zo illegaal zijn als een gedownload CDtje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-01 22:53
Binnenkort zijn de devdays hier in nederland, ik weet alleen niet of MS daar nu Visual studio goodies uitdeelt (als ze het doen is het trouwens VS 2010).

Verwijderd

Ik zie dat je een soortgelijk topic hebt geplaatst in Licentie visual studio 2008 standard uit amerika.

De truc is even te achterhalen welke licentievoorwaarden er gelden. Dat kunnen wij niet voor je doen op afstand, daarvoor moet je contact opnemen met de verkoper of met Microsoft. Ik denk dat MS dergelijke producten alleen voorzien van een persoonsgebonden licentie en dat deze zijn uitgesloten van bedrijfsmatig gebruik, maar dat weet je pas als je contact legt. Succes!

Edit: na contact bleek het vorige topic op de verkeerde plek gestaan te hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 18:31 ]

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:21:
Uhm, je mag er 3 jaar gebruik van maken en geloof zelfs dat in sommige gevallen je de software gewoon mag blijven gebruiken na die 3 jaar. Alleen kan je niet meer bij de laatste versies. Veel bedrijven gaan failliet of houden op te bestaan binnen 3 jaar, dus deze oplossing is meer dan geschikt.

Verwijderd

Topicstarter
mrFoce schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:29:
[...]

Uhm, je mag er 3 jaar gebruik van maken en geloof zelfs dat in sommige gevallen je de software gewoon mag blijven gebruiken na die 3 jaar. Alleen kan je niet meer bij de laatste versies. Veel bedrijven gaan failliet of houden op te bestaan binnen 3 jaar, dus deze oplossing is meer dan geschikt.
het bedrijf bestaat al langer dan 3 jaar maar is nu pas fulltime bezig vandaar dat, dat ook geen optie helaas is.

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:40:
[...]

het bedrijf bestaat al langer dan 3 jaar maar is nu pas fulltime bezig vandaar dat, dat ook geen optie helaas is.
Hoeft geen probleem te zijn. Zoek anders gewoon contact met een Bizspark consultant. Ken namelijk een bedrijf die recentelijk ook Bizspark heeft aangevraagd en die bestond ook al langere tijd. Mocht gewoon :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
(jarig!)
mrFoce schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:10:
[...]
Sorry, of een actie legaal is is niet afhankelijk van Microsoft's opinie. De Nederlandse copyright wetgeving staat toe dat auteursrechtelijk beschermde werken doorverkocht worden. De verboden acties zijn openbaarmaking en vermenigvuldiging, en van beiden is geen sprake.

Een volgrecht bestaat slechts voor "een werk van grafische of beeldende kunst, zoals afbeeldingen, collages, schilderingen, tekeningen, gravures, prenten, lithografieën, beeldhouwwerken, tapisserieën, keramische werken, glaswerk en foto’s" (Artikel 43). Dit recht kan bovendien niet gebruikt worden om verkoop te verbieden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• mrFoce
MSalters schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:19:
[...]

Sorry, of een actie legaal is is niet afhankelijk van Microsoft's opinie. De Nederlandse copyright wetgeving staat toe dat auteursrechtelijk beschermde werken doorverkocht worden. De verboden acties zijn openbaarmaking en vermenigvuldiging, en van beiden is geen sprake.

Een volgrecht bestaat slechts voor "een werk van grafische of beeldende kunst, zoals afbeeldingen, collages, schilderingen, tekeningen, gravures, prenten, lithografieën, beeldhouwwerken, tapisserieën, keramische werken, glaswerk en foto’s" (Artikel 43). Dit recht kan bovendien niet gebruikt worden om verkoop te verbieden.
De gebruikerslicentie van Microsoft staat het niet toe. Met die voorwaarden moet je akkoord gaan bij het installeren en gebruiken van het product. Niemand dwingt je om het product te gebruiken dus hier mogen ze bijna alles inzetten wat ze willen. Je gaat hier echt geen rechtzaak mee winnen. Wil je legaal gebruik maken, koop dan een retailversie. Die is namelijk wel legaal en mag doorverkocht worden.
In jouw optiek is het ook perfect legaal om 'student licenses' te draaien als niet student zijnde e.d. mits je het gekocht hebt. Die vlieger gaat gewoon niet op.

Ik stel nergens dat het niet gekocht mag worden. Jouw voorbeeld gaat in op het inkopen van dat soort artikelen. Dat is legaal. Het gebruiken echter niet en daar draait het in deze situatie om.
Pagina: 1