[Linux] Geen audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een eee pc overgekocht. Maar het geluid wilt niet werken. Het is de 4 gb versie en er zit nog linux op. Ik heb al mijn hoofdtelefoon aangesloten, maar hier krijg ik ook geen geluid uit.

Als ik muziek wil afspelen krijg ik de error dat het apparaat al in gebruik is.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Met vriendelijke groeten,
Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:24:
Ik heb net een eee pc overgekocht. Maar het geluid wilt niet werken. Het is de 4 gb versie en er zit nog linux op. Ik heb al mijn hoofdtelefoon aangesloten, maar hier krijg ik ook geen geluid uit.
:+

[ Voor 25% gewijzigd door Compizfox op 09-02-2010 17:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Met de informatie die je geef kan ik alleen maar zeggen zet er windows op !

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

lamko schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:21:
Met de informatie die je geef kan ik alleen maar zeggen zet er windows op !
Oeh ja windows 3.11 for workgroups! Lekker oldschool!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

iamotor, je begrijpt hopelijk dat je post niet voldoet aan de regels hier. Lees dus even NOS Beleid door en geef de informatie die we nodig hebben. Met "het werkt niet" kunnen we weinig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 19:47:
iamotor, je begrijpt hopelijk dat je post niet voldoet aan de regels hier. Lees dus even NOS Beleid door en geef de informatie die we nodig hebben. Met "het werkt niet" kunnen we weinig.
Ow, het is niet duidelijk. Wat is er niet duidelijk aan, met het werkt niet. De foutmelding heb ik er al bij gezet. Dat het apparaat in gebruik is, terwijl hij geen geluid geeft.

Maar het is me al gelukt om het aan de praat te krijgen. De nieuwste bios update en alle software updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:46:
[...]

Ow, het is niet duidelijk. Wat is er niet duidelijk aan, met het werkt niet. De foutmelding heb ik er al bij gezet. Dat het apparaat in gebruik is, terwijl hij geen geluid geeft.

Maar het is me al gelukt om het aan de praat te krijgen. De nieuwste bios update en alle software updaten.
Het had bijvoorbeeld kunnen helpen door een lspci output te geven zodat we zien welke geluidskaart je hebt, een lsmod output voor de modules die geladen zijn en een controle van de volume niveaus. In zo'n geval had een direct antwoord 'updaten' kunnen zijn. Maar updaten van Linux had je natuurlijk direct al kunnen proberen ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman krijgt een gevoel dat de software mixer het niet doet.
Toevallig ALSA geïnstalleerd met OSS compatibility? En nu proberen de applicaties die je gebruikt het op de OSS manier, waar geen software mixing over gedaan wordt en kan dus maar één applicatie tegelijk er gebruik van maken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1