Geluid stoort met veel laden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo,

sinds korte tijd stoort mijn geluid enorm als mijn PC veel moet laden. bijvoorbeeld films online op full screen kijken of bij World of Warcraft.

ik heb al veel verschillende dingen geprobeerd zoals:
- met msconfig verscheidene programma's niet laten opstarten
- gedefragmenteerd
- schijfopruiming
- driver opnieuw geinstalleerd
- Mcafee laten scannen
- online scan van Eset
- malware verwijderen met Spybot, Ad-ware en Super anti spyware
- ATF cleaner voor het opschonen van harde schijf

ik heb de laatste tijd geen nieuwe dingen geinstalleerd wat hierop invloed zou kunnen hebben.

is er iemand die mij kan helpen?

--edit--

Ow ja even extra informatie:
-Windows 7
-Intel Core 2 dua CPU
-2 gig geheugen (standaard ,met alleen virusscan aan, 750 mb gebruikt)
-2 hardeschijven van 150 gig op de windowsschijf nog 100 gig vrij

[ Voor 14% gewijzigd door dongilles op 09-02-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
heb je een moederbord wat nog uit de tijd is dat bolle condensators konden voorkomen?

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hoeft niet eens bolle condensatoren te hebben voor overspraak met brakke (analoge) onboard audio...

Dit kan twee dingen zijn, ofwel analoge overspraak (daar doe je niets aan behalve digitaal aansluiten of een losse geluidskaart nemen die er geen last van heeft), danwel een driverconflict waardoor data voor het ene device bij de andere terechtkomt.

Simpele manier om dat uit te sluiten is om even met een liveCD te booten (Ubuntu ofzo). Ook last ervan? Hardware. Neem een geluidskaart. Geen last? Software.

Overigens hoef je helemaal geen nieuwe/dure/luxe kaart te nemen, zolang er driver support is voor je OS voldoet bijna alles wel. Ben zelf redelijk van van kaarten met C-Media chips - doen wat ze moeten, geen gezeik met lompe drivers (Creative...) - en een Terratec Aureon heb je bijv al voor EUR 5 2e hands of EUR 10 nieuw op een beurs :z

Oslik blyat! Oslik!

• dongilles
bedankt voor de info!

het moederbord wat ik heb is 1 jaar oud, dus het is geen verouderd ding, maar ik heb hier nog een geluidskaart liggen, ik zal die dan eens proberen!

• dongilles
ik heb het geprobeerd met een losse geluidskaart, maar ik blijf de problemenn houden. de onboard geluidskaart heb ik uitgeschakeld.

tevens heb ik nog niet geheugen er in gedaan, ik heb nu 5 gig aan geheugen, dus hieraan ligt het ook niet. wat kan het nog zijn?

wat word er bedoeld met:
Simpele manier om dat uit te sluiten is om even met een liveCD te booten (Ubuntu ofzo). Ook last ervan? Hardware. Neem een geluidskaart. Geen last? Software

ik word gek.... :'(
Modbreak:Gelieve je topic niet onnodig omhoog te schoppen door meermaals achter elkaar te posten. Als er nog niemand gereageerd heeft, gewoon de edit-knop gebruiken om iets aan je eerdere bericht toe te voegen

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 11-02-2010 17:21 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dongilles schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:43:
ik heb het geprobeerd met een losse geluidskaart, maar ik blijf de problemenn houden. de onboard geluidskaart heb ik uitgeschakeld.
Dat wijst op een softwareprobleem.
tevens heb ik nog niet geheugen er in gedaan, ik heb nu 5 gig aan geheugen, dus hieraan ligt het ook niet. wat kan het nog zijn?
Software dus (sowieso, geheugen is doorgaans niet echt bepalend voor geluidskwaliteit...)
wat word er bedoeld met:
Simpele manier om dat uit te sluiten is om even met een liveCD te booten (Ubuntu ofzo). Ook last ervan? Hardware. Neem een geluidskaart. Geen last? Software
Nou, brand en draai een LiveCD (maakt geen drol uit welke, Ubuntu wordt veel gebruikt) en kijk hoe het geluid dan werkt. Als dat ook fout gaat heb je software 100% uitgesloten (want een LiveCD doet niets met je OS + overige software op je PC), als het dan goed gaat heb je hardware vrijwel 100% uitgesloten (want dat is wel hetzelfde)

Oslik blyat! Oslik!

• dongilles
ok ik ga de liveCD proberen.

ik heb gemerkt dat als ik doe scrollen of explorer venster van grote doe veranderen, dat mijn CPU gebruik ineens omhoog schiet naar de 70%(normaal 1%). zou hier het probleem kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

70% is minder dan 100%, dus dat zou geen probleem mogen zijn voor het geluid. Wel zou je met dergelijke nieuwe hardware veel minder moeite moeten hebben. Dat wijst op driverproblemen, en dan niet van je geluid, maar van moederbordchipset of VGA.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
nieuwe update

- LiveCD: had geen nut, ik kon geen muziek of films of games doordat ik dan drivers miste en niet kon installeeren
- Mcafee laten scannen in veilige modus: dit heeft niks opgeleverd
- drivers opnieuw geinstalleerd van de chipset en VGA: heeft ook niets opgeleverd

heeft iemand nog ideen....

---edit---
- schijf op fouten gecontroleerd
- andere boxen en kabels geprobeerd
- systeemherstel naar maandag, dit was het verste wat ik kon

HELP

[ Voor 20% gewijzigd door dongilles op 12-02-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Wat zijn de specificaties van je moederbord? (Merk, type?)

Draai eens een update-tool voor de drivers van je chipset (Intel, Nvidia,...). Haal die drivers niet bij de fabrikant van het moederbord, maar bij de fabrikant van je chipset (dus op de site van intel van nvidia). Het komt regelmatig voor dat mobo-fabriekers de support iets té losjes houden en de downloads op hun site niet meer bijwerken.

[ Voor 48% gewijzigd door EnigmA-X op 14-02-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bios update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je niet iets specifiekere informatie over je moederbord? Wat voor moederbord is het?

Heb je geprobeerd om de drivers van de website van de fabrikant de downloaden in plaats van de cd (CD drivers zijn (bijna) altijd verouderd). Dit geld voor alle drivers. Gewoon drivers downloaden van de fabrikant van de chip. Waarschijnlijk heb je deze driver nodig: meuk: Realtek HD Audio 2.41

Heb je al geprobeerd je bios te update en alle setting naar default/optimal te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dongilles schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:17:
nieuwe update

- LiveCD: had geen nut, ik kon geen muziek of films of games doordat ik dan drivers miste en niet kon installeeren
Pardon? Beetje lam om te zeggen dat het "geen nut" had als jij gewoon de boel niet draaiend kreeg :/

LiveCD heeft nog steeds nut, probeer anders een andere LiveCD die jouw hardware wel ondersteunt. Overigens heb je nergens gezegd welke hardware je dan exact hebt. Niet gek dat we daar geen rekening mee konde houden mbt advies liveCD. Je zegt ook al niet welke liveCD je gebruikt hebt.

Ipv steeds "help" te roepen zou het een stuk constructiever zijn om zelf wat meer in de materie te duiken en als je er niet uitkomt de moeite te nemen om volledig, uitgebreid en duidelijk te zijn in je posts hier. Dit heeft allemaal weinig zin zo...

Oslik blyat! Oslik!

• dongilles
Hallo allemaal,

hey heeft even geduurt voor weer een reactie van mij, als limburger zijnde heb ik het druk gehad met de carnaval!

maar even kijken:
@ EnigmA-X:
ik heb een Foxconn P35A, hiervoor heb ik alle al nieuwe drivers geinstalleerd, een keer via de website en een keer gewoon standaard dat windows het doet.

@ Megamind
ik heb nog geen bios- update gedaan, ik zal dit vanmiddag even proberen als ik thuis ben.

@ tdn135
deze zal ik ook vanmiddag proberen

@dion_b
sorry hoor, ik wilde je niet op je tenen trappen, maar ik ben een lange tijd bezig geweest met uit te zoeken wat een liveCD was, hier had ik nog nooit van gehoord, hierna heb ik vanallles geprobeerd om deze aan het werken te krijgen, ik ben alleen windows gewent en deze heeft al jaren al de drivers die ik nodig heb.

en nog constuctiever? ik heb hier alles vermeld wat ik heb gedaan, ik probeer concreet en duideljk te zijn in mijn posts, ik heb deze vraag ook op andere fora gesteld, gelukkig is het hier bij tweakers niet het geval nu, maar daar komen mensen met antwoorden die ik al heb geprobeerd, dus lezen ze niet de hele post. daarom probeer ik het kort en duidelijk te maken!

ik waardeer echt alle hulp hier! ik leer veel nieuwe dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door dongilles op 18-02-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
ik heb het probleem gevonden!

het was blijkbaar een verouderde bios! na deze te hebben geupdate loopt alles weer perfect!

allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!
Pagina: 1