Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:55
Situatie:
Mijn vader heeft zijn HP PhotoSmart C5100 series wegens ruimtegebrek op mijn kamer neergezet en vervolgens heb ik hem aangesloten. Mijn vader heeft XP op zijn pc en ik Windows 7. Vervolgens heb ik op beide computers 'sharing' aangezet. Op mijn computer staat er onder 'Devices and Printers' ook dat de printer wordt geshared. Als ik dan vervolgens een Word bestand wil printen beneden dan gebeurt er hier boven niks. En als ik kijk bij mijn 'Network and Sharingcenter' zie ik ook niks staan.
Ik dacht dat het simpel was, maar het valt aardig tegen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je op dat systeem ook de juiste printer geínstalleerd? Dus verwijst die naar \\computernaam\printernaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heeft je vader de printer wel geselecteerd (en als standaard ingesteld)? Echt, het is zo lastig niet hoor ;)

edit: Danny :(

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 09-02-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Mijn vader heeft de software nog van toen de printer beneden actief was.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar heeft ie ook verbinding gemaakt met de printer zoals die door jou PC gedeeld wordt?

Dus via network places of \\jouw-computernaam (of IP adres) naar jouw pc browsen en dan de printer selecteren en rechtsklikken: connect.

[ Voor 45% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2010 17:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 20:13
Je installeert eerst de printer van je vader op jouw computer. Test dan of dit werkt. (Maak een testafdruk bijvoorbeeld.) Als jij iets af wilt drukken moet er beneden ook niets meer gaan gebeuren aangezien de printer op jouw computer zit aangesloten. (Of ik moet je verhaal verkeerd begrijpen.)

Daarna deel je de printer op jouw computer en kan je je vader toegang geven voor de printer.

[ Voor 28% gewijzigd door sander85 op 09-02-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
De printer functioneert bij mij naar behoren, maar er staat beneden wel nog de C5100 aangegeven, moet ik anders die software gewoon verwijderen?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De software gewoon verwijderen, dan in verkenner naar \\*computernaam* gaan en dan zie je daar de printer staan, dubbel klikken en hij gaat hem installeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ok, alvast bedankt voor de hulp. Ik ga er nog even mee aan de slag.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
Misschien overbodig:

De computernaam vind je in XP onder: Rechtermuisknop op 'Deze Computer' > Tabblad 'Computernaam'.

Achter 'Volledige computernaam' vind je de naam dan terug.

Of is dit een gevalletje google/FAQ?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is in ieder geval niet een gevalletje Harde Waren - dit is puur een kwestie van hoe in jouw OS om te gaan met netwerkprinters. OS is Windows, dus move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
We behoren nu wel tot dezelfde werkgroep, maar werken doet ie nog steeds niet. Waarschijnlijk wordt het ook bemoeilijkt door de verschillende versies van Windows, die zijn geinstalleerd.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor melding krijg je als je bij uitvoeren (win + r) \\computernaam intikt ?

Het zou kunnen dat een firewall dwars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Hij geeft aan dat hij het netwerkpad niet kan vinden. We maken gebruik van Panda Global Protection 2010.
Als ik een printer wil toevoegen en vul mijn computernaam/printernaam in, dan kan hij hem ook niet vinden.
Overigens als ik op mijn pc(boven) uitvoeren + \\<mijn pc> doe dan zie ik dat de C5100 wordt geshared. Mijns inziens ligt het probleem dan dus beneden, bij dat ***** XP.

[ Voor 28% gewijzigd door Cum Grano Salis op 09-02-2010 19:07 ]

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander85
Probeer het anders via IP-adres te doen. Van de Windows 7 moet je dan achter het IP-adres zien te komen. Dit kan je doen door "Windows-toets + R" > cmd. Type hier 'ipconfig'.

Zoek naar een IP-adres wat lijkt op zoiets als 192.168.1.20. Dit moet achter
code:
1
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . :<ip-adres>

staan.

Probeer daarna op de Windows XP computer de Windows 7 computer te benaderen door \\<ip-adres> in te typen bij Start > Uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Mislukt ook. Ik heb de Firewall van Panda ook enigszins aangepast, maar dat mocht ook niet baten.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke kans de firewall in Windows of Panda GP10. Zet deze eens uit en probeer het daarna nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Inderdaad, dat was de boosdoener. Allen bedankt voor de hulp!
Ik neem aan dat mijn pc aan moet staan om te kunnen printen vanaf beneden?

Gaude et aude

Pagina: 1