Toon posts:

Zelfde prijs-->Intel of Cisco Switches? En waarom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de school waar ik voor werk hebben we de keuze uit Intel of Cisco switches voor ons nieuwe netwerk, het is even duur. Waar moet ik(we) voor gaan en waarom. Het gaat overigens om een afschrijf termijn van 10 jaar...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou voor Cisco gaan. Cisco heeft een betere naam en prima ondersteuning. Intel is opzich ook prima hoor. Cisco is wat meer gebruikt en zal daardoor vaak een net iets beter afgewerkt produkt en een iets betere service kunnen verlenen dan Intel.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij ook vooral om de ondersteuning op langere termijn (10 jaar) Ik heb ook geruchten gehoord dat intel gaat stoppen met de switchen en stacks...

Verwijderd

Hoe het met Intel zit weet ik niet, geen ervaring mee, maar wat ik zo van Cisco zie is de support erg okee. En als je op langere termijn een fabrikant wil die goede support leverd zou ik Cisco kiezen.

Maar wellicht dat iemand met ervaringen met Intel andere argumenten kan geven waaruit blijkt dat Intel ook zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Precies! Zo denk ik er ook over. Het gaat mij vooral om die argumenten...

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:52
Intel dumpt de inbusiness line (standalone hubs/switches, 8 of 16 ports), niet de switches/routers en alles wat daarmee te maken heeft. Intel heeft een zeer goede garantie, kopen bij een IPP (Intel Premium Provider) betekend binnen 24 uur vervangende hardware. Desnoods met het vliegtuig vanuit amerika ingevlogen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Domino, het gaat om een stackable control switch met een aantal member switches. Betekend dat dat die er uit gaan? Weet jij hoe het dan met de support zit wanneer deze productlijn verdwijnt? De dealer is trouwens een IASP dealer...

Is er een linkje waar ze dat stoppen aankondigen?

Verwijderd

Ik zou voor cisco kiezen,
zeker omdat julie over 10 jaar pas willen afschrijven Cisco is namelijk erg goed met onder steuning geven op aparatuur die niet meer in productie is , kan ik van intel niet zeggen

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:52
De 400/500 series blijven gewoon bestaan. Dus loopt ook de support door. De inbusiness line gaat eruit ( http://www.intel.com/network/smallbiz/index.htm?iid=netsite+inc& ).

Verwijderd

Cisco is qua ondersteuning en producten inderdaad erg goed, veel gebruikt enzo.

Hou wel even in de gaten dat cisco de laatste tijd financieel gezien minder goed gaat. (laatst 7000 mensen op straat in amerika)

maar toch cisco...cisco RULEZ!
Pagina: 1