Sins de release speel ik Dragon Age Origins en bij die game heeft mijn systeem last van CTD's. Het gebeurt in conversaties, tijdens battles, als ik gewoon wat rondloop. Tamelijk random dus. Ik heb alle patches en diverse drivers en verschillende settings uitgeprobeerd, maar niks van dat alles hielp. Soms heb ik een paar dagen geen CTD bij DAO, dan weer drie in een uur.
De crash wordt soms vooraf gegaan door wat gekraak door m'n headset, maar niet altijd. Er wordt een melding gegenereerd (application crsah) en daarna moet ik altijd het systeem rebooten. Het schermpje van MSN dat op de achtergrond draait, krijgt een andere kleur als ik er na de CTD met de muis over heen ga:

Ook als ik MSN niet op de achtergrond heb draaien, krijg ik CTD bij DAO.
Maar sinds dit weekend speel ik de beta van BC2. Ook daar heb ik last van CTD's. Niet vanaf het begin, maar na een dag of twee. De crashes zijn identiek aan die van DAO, behalve dat er bij BC2 geen melding wordt gemaakt van application crash.

Ik heb:
- mijn systeem getest via Prime: stabiel (+ 8 uur, verschillende testen gedaan)
- mijn systeem getest via Memtest: stabiel (+ 8 uur)
- mijn systeem getest via 3D Mark 05 en 3D Mark 06 loops: stabiel
- mijn systeem getest via Furmark: stabiel
Mijn systeem bestaat uit:
- X4 955 @ stock speeds
- Gigabyte MA770-UD3T
XFX HD4770 YDFC
- 2x2GB OCZ DDR3 1333MHz cl 6
- Cooler Master M520
- 2 x 640GB Samsung F1 in Raid-0
- X-fi Xtreme Audio
- Windows 7 Ultimate
Het systeem lijkt rock-solid en bij andere games die ik speel (BF2, UT3., ME2, Grid, NFS Shift) heb ik geen CTD. Wie van jullie Tweakers heeft er nog een konijn in zijn hoge hoed?
De crash wordt soms vooraf gegaan door wat gekraak door m'n headset, maar niet altijd. Er wordt een melding gegenereerd (application crsah) en daarna moet ik altijd het systeem rebooten. Het schermpje van MSN dat op de achtergrond draait, krijgt een andere kleur als ik er na de CTD met de muis over heen ga:

Ook als ik MSN niet op de achtergrond heb draaien, krijg ik CTD bij DAO.
Maar sinds dit weekend speel ik de beta van BC2. Ook daar heb ik last van CTD's. Niet vanaf het begin, maar na een dag of twee. De crashes zijn identiek aan die van DAO, behalve dat er bij BC2 geen melding wordt gemaakt van application crash.

Ik heb:
- mijn systeem getest via Prime: stabiel (+ 8 uur, verschillende testen gedaan)
- mijn systeem getest via Memtest: stabiel (+ 8 uur)
- mijn systeem getest via 3D Mark 05 en 3D Mark 06 loops: stabiel
- mijn systeem getest via Furmark: stabiel
Mijn systeem bestaat uit:
- X4 955 @ stock speeds
- Gigabyte MA770-UD3T
XFX HD4770 YDFC
- 2x2GB OCZ DDR3 1333MHz cl 6
- Cooler Master M520
- 2 x 640GB Samsung F1 in Raid-0
- X-fi Xtreme Audio
- Windows 7 Ultimate
Het systeem lijkt rock-solid en bij andere games die ik speel (BF2, UT3., ME2, Grid, NFS Shift) heb ik geen CTD. Wie van jullie Tweakers heeft er nog een konijn in zijn hoge hoed?
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.