Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 23:12
Sins de release speel ik Dragon Age Origins en bij die game heeft mijn systeem last van CTD's. Het gebeurt in conversaties, tijdens battles, als ik gewoon wat rondloop. Tamelijk random dus. Ik heb alle patches en diverse drivers en verschillende settings uitgeprobeerd, maar niks van dat alles hielp. Soms heb ik een paar dagen geen CTD bij DAO, dan weer drie in een uur.
De crash wordt soms vooraf gegaan door wat gekraak door m'n headset, maar niet altijd. Er wordt een melding gegenereerd (application crsah) en daarna moet ik altijd het systeem rebooten. Het schermpje van MSN dat op de achtergrond draait, krijgt een andere kleur als ik er na de CTD met de muis over heen ga:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v486/Nijmegen/th_Untitled-1-5.jpg

Ook als ik MSN niet op de achtergrond heb draaien, krijg ik CTD bij DAO.

Maar sinds dit weekend speel ik de beta van BC2. Ook daar heb ik last van CTD's. Niet vanaf het begin, maar na een dag of twee. De crashes zijn identiek aan die van DAO, behalve dat er bij BC2 geen melding wordt gemaakt van application crash.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v486/Nijmegen/th_Naamloos-21.jpg

Ik heb:
- mijn systeem getest via Prime: stabiel (+ 8 uur, verschillende testen gedaan)
- mijn systeem getest via Memtest: stabiel (+ 8 uur)
- mijn systeem getest via 3D Mark 05 en 3D Mark 06 loops: stabiel
- mijn systeem getest via Furmark: stabiel

Mijn systeem bestaat uit:
- X4 955 @ stock speeds
- Gigabyte MA770-UD3T
XFX HD4770 YDFC
- 2x2GB OCZ DDR3 1333MHz cl 6
- Cooler Master M520
- 2 x 640GB Samsung F1 in Raid-0
- X-fi Xtreme Audio
- Windows 7 Ultimate

Het systeem lijkt rock-solid en bij andere games die ik speel (BF2, UT3., ME2, Grid, NFS Shift) heb ik geen CTD. Wie van jullie Tweakers heeft er nog een konijn in zijn hoge hoed?

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 11:27
Ik mis in je specs de videokaart, en ik mis ook het feit of je nu je drivers al eens opnieuw hebt proberen installeren (uberhaupt de laatste versie hebt), met al dan niet Driver Sweeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Doh, videokaart toegevoegd. Ik heb alle drivers geprobeerd tussen 10.1 en 9.6 en daarbij gebruik gemaakt van driver sweeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:30
Heb je ook alle andere drivers geupdate zoals je de chipset driver, je xi-fi driver?

Kan je daarnaast ook melden wat er op de achtergrond allemaal meedraait aan applicaties?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Chipset driver en X-fi driver zijn up to date. Op de achtergrond draait soms MSN, maar ook als ik die afsluit zijn er CTD's geweest. Verder draaien alleen Nod32 en een progsel voor m'n G11 op de achtergrond, los van de standaard systeemprocessen.

Het rare is dat ik uren BF2 kan spelen en géén CTD meemaak. Idem dito met UT3 of NFS Shift bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Dat BC2 beta nog crashed dat kan omdat het een beta betreft. Daarin zou ik de bug rapporteren aan de ontwikkelaars.

Wat betreft DAO, heb je ook al gekeken op het forum van Bioware? Misschien dat zij nog fixes hebben en heb je ook de laatste patches geinstalleerd van DAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
Vanaf dag 1 had ik crashes bij DAO en ik heb alle relevante suggesties van het Bioware forum geprobeerd. Tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Misschien erg drastisch maar een volledige reinstall van Windows 7 met de laatste drivers en dan alleen DAO ?
Werkt het dan wel?

Pagina: 1