Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 00:11
Ik heb een Club3D HD4870 1G OC, waarop twee beeldschermen zijn aangesloten: een Samsung Syncmaster 2032BW en een van een vorige computer afkomstige Compaq FP5315.
Hiervoor had ik een Sapphire Radeon X1950-kaart en beeld op beide beeldschermen. Sinds ongeveer een jaar heb ik de 4870, en het is me niet gelukt om beeld te krijgen op het Compaq-scherm. Catalyst herkent het beeldscherm wel, en wanneer ik het scherm activeer, kan ik er ook vensters heenslepen. Het beeldscherm blijft echter pikzwart. De VGA-kabel zit vast aan het scherm, dus de kabel vervangen is geen optie. Ik gebruik Windows XP Professional SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTB_Appie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
heb je geprobeerd om met ati ccc de scherm te identificeren? Wat je ook kunt proberen is het aantal HZ terug te zetten naar 60hz of lager en de juiste resolutie kiezen (om het te testen kun je beginnen met 800*600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Ik heb verschillende resoluties, van 640*480 tot de maximale (1024*768), getest, en de refresh rate teruggebracht tot 43Hz, zonder resultaat. De powerled van het beeldscherm blijft knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
De instellingen in CCC staan op 'extend' ga ik vanuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Zou het kunnen zijn dat de compaq scherm naar een analog beeld zoekt in plaats van digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
@ AlexV
Ja, 'extend desktop onto monitor'.

@ Dorest0rm
Zou kunnen, maar ik weet niet hoe ik die instellingen kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:02
Welke versie van CCC? En als je gewoon een DVI-VGA verloopje gebruikt zou het moeten werken. Dus hoe is alles aangesloten en welke softwareversies etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Catalyst 9.7, driverversie 8.632.0.0. Ik heb eens een hogere versie gebruikt, maar die werkte minder goed met de Syncmaster.

De HD4870 heeft twee DVI-uitgangen. Aan het beeldscherm in kwestie zit een (niet verwijderbare) VGA-stekker, die met een verloopje is aangesloten. Dat verloopje heb ik al eens vervangen, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het probleem daar zit.
Daarbij komt dat de vorige videokaart ook twee DVI-uitgangen had, en alles dus op dezelfde manier was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:14

latislos

zie signature

wat doet het systeem als je alleen met de compaq opstart?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Dan verandert er niets, ook niet als ik de stekker in de andere DVI-poort steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 09:14

latislos

zie signature

? dus alleen met de compaq monitor opgestart (single screen) en dan zie je ook niets?
kan het dan niet zijn dat de compaq kapot is?
kan je die compaq op een andere pc/laptop testen?

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatsert
Ik zal het morgen testen op een andere computer. Het zou best kunnen dat het beeldscherm kapot is, maar de problemen deden zich pas voor na de installatie van de nieuwe videokaart.
Pagina: 1