Problemen met geluid van een nieuw gekochte DA converter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Ik heb vandaag een DA converter gekocht als vervanging van mijn Creative soundblaster. http://www.spanjaardmuzie...h=24_250&products_id=7047

Maar ik heb problemen met het geluid. Ik heb een rotel eindversterker zonder volumeregelaar en de DAC heeft ook geen volumeregelaar en ik krijg het geluid niet zachter. Via mijn soundblaster kon ik gewoon met de schuifbalk de volume omlaag zetten, maar nu kan dat alleen met de schuifbalk van windows media player. Die heb ik nu op 1% staan maar dat vind ik nog best wel hard. Iemand die weet hoe ik het volume omlaag kan zetten?

Ik gebruik windows 7 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
Niemand die hier verstand van heeft?
Modbreak:Beetje geduld mag ook wel...

Als je a la minute antwoord wilt bel je de helpdesk maar. Op GoT mag je pas na 24u je topic schoppen.

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 09-02-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
editoor schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:49:
Niemand die hier verstand van heeft?
Misschien als je iets meer geduld hebt dat er vanzelf iemand langskomt? Je topic is net iets meer dan een uur oud...

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 09-02-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
MicGlou schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:56:
[...]

Misschien als je iets meer geduld hebt dat er vanzelf iemand langskomt? Je topic is net iets meer dan een uur oud...
Dan wachten we geduldig af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In plaats van ongeduldig af te geven op anderen kun je beter hand in eigen boezem steken. Heb je je topic wel op de beste plek geopend?

Overige Hardware is geen dumpbak, maar is voor (hardware)zaken die niet in een ander GoT subforum aan bod komen. Voor Audio & HiFi hebben we een apart subforum. Zeker aangezien dit niet eens om een computeronderdeel gaat hoort deze vraag daar thuis. Daar zit ook de kennis over dit soort apparaten.

Move OH -> AUD

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er neits anders op zit dat een voorversterkertje te kopen en die tussen je CA en je Rotel te steken.. Is natuurlijk geen goedkope oplossing. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, zo hoort dat ook. Die schuif in windows hoort je gewoon op 100% te laten staan, en volume hoor je analoog te regelen. Iets simpels als een 100K logaritmische potmeter tussen DAC en eindversterker kan al wonderen doen. Doe dat in een mooi kastje, en je bent klaar voor een paar euro :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
voodooless schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:48:
Tja, zo hoort dat ook. Die schuif in windows hoort je gewoon op 100% te laten staan, en volume hoor je analoog te regelen. Iets simpels als een 100K logaritmische potmeter tussen DAC en eindversterker kan al wonderen doen. Doe dat in een mooi kastje, en je bent klaar voor een paar euro :)
Heb je daar misschien een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 11:54
Jij heb lef!

Dus als er ook maar ff wat (per ongeluk) niet goed gaat met de windows softwarematige volumeregeling gaat jou eindversterker de audio met z'n volle vermogen uitsturen |:(

Oplossing is een voorversterker of heel simpel een potmeter, ik neem aan dat als je een DACje koopt van 400€uro dat er ook nog wel wat af kan voor een knappe voorversterker?

[ Voor 18% gewijzigd door OCTiMod op 10-02-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• editoor
OCTiMod schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:44:
Jij heb lef!

Dus als er ook maar ff wat (per ongeluk) niet goed gaat met de windows softwarematige volumeregeling gaat jou eindversterker de audio met z'n volle vermogen uitsturen |:(

Oplossing is een voorversterker of heel simpel een potmeter, ik neem aan dat als je een DACje koopt van 400€uro dat er ook nog wel wat af kan voor een knappe voorversterker?
Ik heb vandaag een potmeter gekocht en gelukkig kan ik nu het geluid regelen zoals ik dat graag wil horen, dus bedankt voor de adviezen. :)
Pagina: 1