Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Al een tijdje maak ik images van Windowsxp installaties met Windows Deployment Services (en winpe, imagex). Sysprep draait en de images kunnen gerestored worden naar diverse type Dell machines. Alle drivers worden via een tooltje geladen in de registry en zodoende kan de image naar verschillende hardware gerestored worden.

Hiervoor heb ik wel een basis pc en laptop nodig. Dit wil ik echter veranderen door Windows xp op een virutele machine te installeren. Dit is gebeurd. Kopie maken van Microsoft Virutele Machine 2007 (de vhd file) en vervolgens een nieuwe virtuele machine gemaakt. Na de installatie is het de bedoeling dat sysprep draait en de virtuele pc afsluit. Daarna boot ik via network boot en maak een image naar de Windows Deployment Services. Althans dit is de bedoeling.

Waar ik nu tegen aan loop is dat sysprep niet afgerond wordt. Na een paar minuten draaien stopt sysprep plotseling. Terwijl dezelfde sysprep op een normale pc wel goed draait. In sysprep staat een vaste lijst met harddisk controllers alsook de volgende regel: UpdateUPHAL=ACPIAPIC_UP,C:\Windows\Inf\Hal.inf

Daarnaast is er ook nog een HAL probleem. Deze image zal volgens mij BSD's gaan geven daar de HAL van de Virtuele machine: ACPI is en die van de hardware waar de virtuele image naar toe moet ACPI_MP is.

Ik kan via google niet echt goede documentatie vinden over imaging en virtual pc 2007, m.b.t. HAL enz.

Hoe kan ik de HAL beperking omzeilen?

monta