Videokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Vorige week kon ik opeens mijn pc niet deftig meer opstarten. Het volledige scherm zat onder artefacts. Af en toe geraakte ik nog wel in Windows maar werkbaar was het niet en meestal kreeg ik een BSOD. Ik heb mijn videokaart (Ati Radeon 3870X2) toen maar even uitgehaald, koeler eens verwijderd maar kon er niets aan zien. Na wat gepruts en blijven proberen waren de artefacts plots weg. Ik heb enkele dagen mijn PC weer normaal kunnen gebruiken tot vandaag. Ik krijg weer een hoop artefacts en net hetzelfde als vorige week.

Ik zit nu op een oud PCI kaartje waarmee wel alles werkt zoals het zou moeten. Ik begrijp gewoon niet echt waarom de videokaart er zo plots de geest aan geeft :? Heb er nooit problemen mee gehad, nooit echt overklokt en het laatste jaar eerder zelden mee gegamed. Ik ben vooral benauwd dat de oorzaak dus buiten de videokaart ligt (moederbord, voeding,..) en als ik dan een nieuwe kaart koop weer dezelfde problemen zal hebben. Of denken jullie dat het onmogelijk is dat er iets anders achter zit?

Overige specs:
Gigabyte 965P-DS3 moederbord
Corsair 650W voeding
Intel e8400 CPU
4GB OCZ Reaper geheugen

Foto's van de artefacts:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/j0874n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/308xlq8.jpg

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-07 18:40
Ram van je videokaart is kaduuk hoogst waarschijnlijk. Heb je al eens furmark oid geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
spNk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:09:
Ram van je videokaart is kaduuk hoogst waarschijnlijk. Heb je al eens furmark oid geprobeerd?
Nee, heb het net gedownload. Zal het straks eens proberen als ik er nog eens in slaag om te booten.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, je kunt wel furmark gaan draaien, maar ik denk niet dat dat echt veel uit gaat halen, die kaart is stuk. controlleer eens of de koeling nog wel fatsoenlijk werkt, hitte is een veel voorkomende oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:33:
Mjah, je kunt wel furmark gaan draaien, maar ik denk niet dat dat echt veel uit gaat halen, die kaart is stuk. controlleer eens of de koeling nog wel fatsoenlijk werkt, hitte is een veel voorkomende oorzaak.
Heb ik zelf ook aan gedacht. Koeler draait echter gewoon zoals altijd denk ik. De kaart wordt wel redelijk warm maar dat werd hij vroeger waarschijnlijk ook al. Ook staat mijn kast bijna constant open en zitten er 5 fans in.

Begrijp wel niet waarom de kaart dan toch nog een paar dagen gewerkt heeft. Zou het geheugen underclocken bv een tijdelijke oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt kijken of je het kunt onderklokken, maar of dat helpt valt natuurlijk te bezien. Kwestie van testen.
Pagina: 1