Vorige week kon ik opeens mijn pc niet deftig meer opstarten. Het volledige scherm zat onder artefacts. Af en toe geraakte ik nog wel in Windows maar werkbaar was het niet en meestal kreeg ik een BSOD. Ik heb mijn videokaart (Ati Radeon 3870X2) toen maar even uitgehaald, koeler eens verwijderd maar kon er niets aan zien. Na wat gepruts en blijven proberen waren de artefacts plots weg. Ik heb enkele dagen mijn PC weer normaal kunnen gebruiken tot vandaag. Ik krijg weer een hoop artefacts en net hetzelfde als vorige week.
Ik zit nu op een oud PCI kaartje waarmee wel alles werkt zoals het zou moeten. Ik begrijp gewoon niet echt waarom de videokaart er zo plots de geest aan geeft
Heb er nooit problemen mee gehad, nooit echt overklokt en het laatste jaar eerder zelden mee gegamed. Ik ben vooral benauwd dat de oorzaak dus buiten de videokaart ligt (moederbord, voeding,..) en als ik dan een nieuwe kaart koop weer dezelfde problemen zal hebben. Of denken jullie dat het onmogelijk is dat er iets anders achter zit?
Overige specs:
Gigabyte 965P-DS3 moederbord
Corsair 650W voeding
Intel e8400 CPU
4GB OCZ Reaper geheugen
Foto's van de artefacts:

Ik zit nu op een oud PCI kaartje waarmee wel alles werkt zoals het zou moeten. Ik begrijp gewoon niet echt waarom de videokaart er zo plots de geest aan geeft
Overige specs:
Gigabyte 965P-DS3 moederbord
Corsair 650W voeding
Intel e8400 CPU
4GB OCZ Reaper geheugen
Foto's van de artefacts:

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.