Activatie vraagje Windows 7 oem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe Toshiba Laptop gekocht met een voorgeinstalleerde Windows 7 Home Premium OEM.
Het nadeel is dat daarbij standaard nog veel rommel is geinstalleerd (programma's die ik nooit zal gebruiken en shareware versies van diverse programma's).
Ook wanneer ik de recovery van de laptop terugzet, zit ik met die onnodige programma's opgescheept.
En wanneer ik alle die overbodige programma's zou verwijderen, dan blijven er toch nog veel onnodige bestanden van die programma's in Windows genesteld zitten.
Mijn vraag is nu of het werkt wanneer ik een originele Windows 7 Home Premium OEM dvd van iemand leen en deze op mijn laptop installeer en dan gebruik maak van mijn Windows 7 key die bij mijn laptop zit om hem te activeren?
Zo zou ik dan een zuivere windows 7 Home Premium oem op mijn laptop kunnen installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

ja, moet werken want de activatie kijkt of de key klopt met het product. En volgens mij zou dat moeten werken.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dan ga ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Je kan beter de originele windows 7 cd downloaden/gebruiken, zit je ook niet aan die OEM troep vast.

Wellicht werkt de key niet direct, maar je kan hem altijd later online of via de telefoon activeren, doen ze niet moeilijk over, zolang je je eigen key maar gebruikt.

Those penguins, they sure ain't normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onlinegangster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:47:
Je kan beter de originele windows 7 cd downloaden/gebruiken, zit je ook niet aan die OEM troep vast.

Wellicht werkt de key niet direct, maar je kan hem altijd later online of via de telefoon activeren, doen ze niet moeilijk over, zolang je je eigen key maar gebruikt.
Maar is mijn key niet alleen geldig voor de oem versie?
En als ik dan zou bellen, gaan ze misschien zeggen dat die key alleen voor een oem versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkowic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 20:02
Volgens mij is er geen verschil in het gebruik van Windows tussen de OEM en de volledige versies. Het enige is dat de volledige versie recht geeft op support bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

De OEM versie geeft je echter geen recht om een normale versie van Windows 7 te installeren. Volgens mij ben je gebonden aan de oem versie van de fabrikant in combinatie met de hardware-id.

Volgens mij ben je echter wel correct bezig als je deze licentie activeert middels een installatie van een oem cd, mits deze dan ook van de zelfde fabrikant komt.

een OEM versie van windows hoeft per definitie geen "troep" te bevatten, de reactie van onlinegangster zou ik dan ook lezen met een korreltje zout.

(correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
lasharor schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:19:
De OEM versie geeft je echter geen recht om een normale versie van Windows 7 te installeren. Volgens mij ben je gebonden aan de oem versie van de fabrikant in combinatie met de hardware-id.

Volgens mij ben je echter wel correct bezig als je deze licentie activeert middels een installatie van een oem cd, mits deze dan ook van de zelfde fabrikant komt.

een OEM versie van windows hoeft per definitie geen "troep" te bevatten, de reactie van onlinegangster zou ik dan ook lezen met een korreltje zout.

(correct me if i'm wrong)
Correctie: iedere Windows 7 DVD is licentietechnisch hetzelfde. De key bepaalt de licentievorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, volgende week eens proberen om een originele Windows Home Premium oem te installeren op mijn laptop en dan gebruik te maken van de key die bij de laptop zat.
Pagina: 1