Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik nu Mass Effect 2.
Heel mooi dacht ik, na het installeren wou ik hem meteen gaan spelen.
Dat ging dus mooi niet door.

Als ik de launcher aanklik, kom ik wel in het 'launcher menu' waar je dus nog op Play, Configure, Help, dat soort dingen kan doen.

Als ik eenmaal op Play druk, start ME2 op, krijg ik een beeldvullend zwart scherm, en krijg ik daarna doodleuk de fout 'Mass Effect 2 reageert niet meer'. Ik kan hem dan dus alleen maar beeindigen.

Mijn systeem:

Windows 7 Ultimate x64
AMD Phenom II x4 @ 3,2 GHz
Sapphire Radeon 4830 HD
2x 2GB DDR2-800MHz OCZ RAM
ASRock K10N79M

Heb gegoogled, daar stond dat je hem uit moest voeren uit administrator, hielp ook niks.

Wat ik heb gedaan tot nu toe:

- Uitgevoerd als Admin
- Compatibiliteit uitvoeren als Windows XP SP3
- Compatibiliteit uitvoeren als Windows Vista SP2
- PC opnieuw opgestard
- Mass Effect 2 opnieuw geïnstalleerd
- Nieuwe drivers videokaart geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
heb je al geprobeerd de laatste drivers voor je videokaart te installeren?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik nu doen, update de situatie zo even.
EDIT:

Drivers geüpdate naar Catalyst Versie 10.1, niks geholpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Heb je ook alle andere drivers geupdate?
Chipset, geluid, etc.

Verder heb ik zelf ook MA2 op Win7 x64 en draait als een zonnetje dus weet ook niet zo snel waar het aan ligt?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, maar daar kan het niet aan liggen aangezien ik de nieuwste drivers van geluid al het geïnstalleerd bij de install van Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:05:
Nope, maar daar kan het niet aan liggen aangezien ik de nieuwste drivers van geluid al het geïnstalleerd bij de install van Windows 7
En je chipset drivers?
Die zijn erg belangrijk voor alle aansturing van je hardware in het systeem.
Daarnaast zie ik bij Google een hoop hits naar meldingen over een hangend scherm bij opstarten.
Helaas kan ik die pagina's niet op me werk bezoeken maar misschien dat het op het forum van Bioware ook wat te vinden is?

Gr,

Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Ik zie nergens dat je met de instellingen van ME2 gespeeld hebt. Zet deze eens lager en speel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
probleem heb ik ook gehad met de wat minder legale versie (inmiddels de ce op de plank :d)

anyway, wat het voor mij oploste was om wat met de settings te spelen in de config tool, voornamelijk de resolutie zorgte bij mij voor onverklaarbare crashes.

overigens bij mn orginele install dit probleem niet gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verderf op 10-02-2010 10:33 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb praktisch dezelfde hardware als jij hebt (praktisch, niet helemaal, GigaByte MB en geen OC), en geen enkel probleem. Geen compatibility (mag je ook niet verwachten), patches, of wat dan ook nodig. Waar heb je Mass Effect 2 vandaan? Ik speel de Steam versie.

Hardware uitsluitend (ik ga er vanuit dat je die hebt getest met andere stresstests die zowel je graka in d3d mode als overige hardware het vuur onder de schenen leggen), kun je naar multiplayer kijken. Draai je ME2 met bepaalde 'overlays' in de vorm van 3rd party software? Zat van die in-game friendlist/communicatie/recording/fps tools die met sommige games klooien.

Zoals eerder aangegeven komt dit voor bij cracked versies, blijf gewoon van die zut af! Sowieso: een spel als dit verdient het om legaal gekocht te worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Umbrah op 10-02-2010 10:40 ]

Pagina: 1