Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 11:48

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Ik heb, voor zover ik het in kan schatten, een vrij apart probleem.

Ik heb alweer 2 jaartjes een Nokia 6300 (laatste firmware) met een T-Mobile abonnement. Toen mijn inbox en verzonden items vol begonnen te raken liep mijn telefoon steeds vaker vast. Met vastlopen bedoel ik dat het scherm helemaal blanco wordt, op het icoontje van de batterij en de tijd na. De telefoon reageert dan ongeveer 5 minuten niet, maar onthoudt wel welke toetsen je indrukt want na 5 minuten voert hij het allemaal uit.

Anyway, dit is schijnbaar een bekend probleem bij de 6300 (veel berichten = vastlopen) dus daar is verder weinig aan te doen. Echter, vlak voordat ik een nieuwe telefoon uit ging zoeken (en ik meer dan 4000 berichten in mijn telefoon had staan) begonnen de vastlopers af te nemen, tot een punt dat ik ze weken niet heb gehad. Pas als ik een voicemailbericht binnenkreeg na een gemiste oproep, dan begon'ie weer vast te lopen. SMSjes van mijn provider dat ik een voicemailbericht had, die kreeg ik vanaf toen ook niet meer. Verwijderde ik de voicemail; geen vastlopers meer.

Ik begon het toch wel erg vervelend te vinden dus heb ik bij een contractverlenging bij T-Mobile een Nokia 6500 besteld. Ik helemaal blij met mijn nieuwe telefoon, stop ik mijn SIM-kaart erin, bel iemand op, boem; vastloper. Ik dacht "nou het zal wel toeval zijn", dus even later opnieuw gebeld, na 2 minuten praten; vastloper.

Ik weet nu echt niet meer waar ik het probleem moet zoeken. De Nokia 6300 staat bekend om zijn vastlopers bij veel berichten, maar de 6500 niet en die liep ook vast. Ik zou haast denken dat mijn SIM-kaart over zijn nek gaat ofzo, is dat een mogelijkheid? Ook heb ik het vermoeden dat het iets te maken zou kunnen hebben met de connectie met berichten van T-Mobile daar het probleem meestal optreedt als ik een voicemail sms moet krijgen, of een andersoortig "bijzonder" bericht (multimedia bijvoorbeeld). De berichten ontvang ik uiteindelijk niet, maar als mijn telefoon vastloopt is er vrijwel altijd een voicemailbericht dat ik moet ontvangen, of een multimediabericht.

Ik wil sowieso even langs de T-Mobile shop gaan om uit te vinden of het mijn SIM-kaart zou kunnen zijn (die is ook alweer 5 jaar oud) maar ik dacht, laat ik hier eens rondvragen :)

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

kan je die berichten niet exporteren naar een file op je HDD?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_D_-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 11:48

-_D_-

Polsbandje

Topicstarter
Kensei schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:45:
kan je die berichten niet exporteren naar een file op je HDD?
Haha daar heb ik echt nét op geGoogled :P Ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van Nokia software om berichten later terug te kunnen lezen. Want toen ik in de Nokia PC Suite zocht naar een exportfunctie kon ik die niet vinden, maar ik lees net dat die er wel in zou moeten zitten.

Van wat ik heb begrepen is er in ieder geval software voor handen om ze te exporteren, wat een goed begin is voor het oplossen van mijn probleem. Nu maar hopen dat het inderdaad de hoeveelheid smsjes is, en niets iets anders.

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity