Toon posts:

Hulp bij overklokken gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn PIII-450 overklokken. Ik weet er alleen het fijne niet van. Ik zal even wat gegevens geven.

Asus P2B-f
Intel PIII-450
multiplier: 4.5
Bus Frequency: CPU 100MHz
PCI 34.33MHz

Ik kan de multiplier met stappen van .5 verhogen/verlagen. Met de bus frequency kan ik de volgende kanten uit:
103/34.33, 105/35, 110/36.67, 112/37.33, 115/38.33, 120/40
Ik kan nog wel meer, maar dit lijkt me genoeg.
Ik heb nu nog niet een geweldige cooler, dus het moet niet te hoog gaan. Ik dacht zelf aan 500-525.
Ik heb geen idee hoe/waar die voltages verder in te stellen.
Ook heb ik gehoord dat vanaf PII-300 de processor zich niets aantrekt van de multiplier. Klopt dit?
En hoe kan ik het beste mijn compje oevrklokken? En hoeveel baat ga ik erbij hebben?

EvM

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

FF je FSB op 112Mhz zetten moet makkelijk gaan loopt ie lekker rustig op 504Mhz.
Je multiplier zal waarschijnlijk gelockt zijn.

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
Kijk eens wat voor model PIII je hebt. De SL35D uit Costa Rica is, naar het schijnt, een teruggeklokte 600MHz en heeft dezelfde cache als de PIII 550 -> Toshiba 3,6ns.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Als je de PIII450 SL35D hebt (staat op het randje van je cpu) heb je inderdaad goede kans dat het een ondergeklokte 600 is. Zelf heb ik ook een P2B-F met die SL35D en die draait al maanden op 600, dat betekent niet dat die van jou dat ook moet kunnen.
De instellingen die jij opgegeven hebt moet je niet gebruiken, elke stap hoger verhoogd ook je PCI frequentie en dat belast de rest van je systeem al gauw teveel, gelukkig kan je de P2B-F ook zo instellen dat je PCI niet boven z'n specificatie uitkomt (AGP helaas wel, dus je videokaart kan ook ee beperkende factor vormen).

probeer eerst 124/31 als dat lukt 133/33.3 (zo staat mijne) daarna wordt het linker want dan gaat je PCI ook wat mee omhoog 140/35 en 150/37.5

De jumper settings staan op pag.16 van je RTFM.

suc6

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Eh... JUR ga nou niet doen of je er verstand van hebt, met je 486dx4!

Verwijderd

Topicstarter
FF over dat RTFM: die jumpersettings kan toevallig nog net wel vinden! Ben niet helemaal blond! (Mijn excuses aan alle blondjes die ik hiermee beledigd heb)
Overigens heb ik de Intel P-III SL3CC (mischien wel helaas).

EvM

• botoo

botoo

💀 too old to die young

er is al eens een topic aan gewijd (of meer, zoek maar ff) ik weet niet uit m'n hoofd waar, maar er is een schitterende database op een OC site (overclockers.com ??? o.i.d.) daar staat wat er gehaald is met welke cpu's, verplichte leesvoer!

Dat je een SL3CC hebt betekend niet dat 'ie niet overgeklokt kan worden, gewoon proberen. :9

Ennuh, blondjes vergeten ook alles gelijk... ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

:) die kip toch...... :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

nah kip, bezit is geen verstand, maar verstand is wel een bezit...
en een DX is nix.

ach, worst ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1