Bende bij Vodafone, en nu nummer kwijt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:24
Vader een telefoon besteld via directsales.vodafone.nl/smm. Een Nokia 5800.

Nummerbehoud aangevraagd, en T Mobile gebeld dat Vodafone het nummer gaat overnemen, en dat ik toestemming geef. Welke datum meneer? Als het goed is 5 februari. Okee meneer, staat genoteerd.

Maar niks gehoord van Vodafone. Dus eind januari(circa 20 jan) gebeld, oh meneer, telefoon is op voorraad komt goed. Week later weer niks, een mail gestuurd(nog steeds geen reactie)

Inmiddels zaterdag 6 feb-->nummer werkt niet meer. Bellen met VodaFone. Sorry meneer, met een referentienummer kunnen we niks, we hebben uw contractnummer nodig. Moest maandag weer bellen. MAAR goed nieuw telefoon was op voorraad.

Uiteindelijk gisteren gebeld. Een mevrouw die er meer verstand van leek te hebben. Die vond het vreemd dat zaterdag niks gemeld kon worden. Ook vond ze het vreemd dat de telefoon op voorraad was, want dat is ie niet! We gaan een een nieuw voorstel doen!?

Ze wist ook te melden dat VodaFone geen contact had gehad met T Mobile. T Mobile weer gebeld--->Ja we begrepen dat u per dan uw contact ook wilde beeindigen, en wanneer u het nummer weer wilt activeren kost dat 25EU, en dan moet u weer een abonnement kiezen, helaas tegen minder gunstige voorwaarden dan uw huidige SIM only abonnement.

Nou hopen dat VodaFone inderdaad SNEL belt om een goede deal te maken. Het kan altijd druk zijn, maar je zou je klanten kunnen informeren, en als je dan zelf belt, iig GOED informeren...

Wat een ****

Hoe dan ook, weten jullie of het nummer wel 'behouden' kan worden en alsnog naar VodaFone overgaan? Of heb je pech en zal je een nieuw nummer krijgen?

edit: Die bende sloeg op het feit dat verschillende medewerkers wat anders zeggen, je 30 min in de wacht staat en je niet geinformeerd wordt over hoe en wat.

[ Voor 6% gewijzigd door meermarco op 09-02-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Regel 1 bij nummerbehoud: laat je nieuwe netwerk het regelen. Niet opzeggen, niets melden.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan je geen prepaid aanvragen met je oude nummer? kan je hem daarna via nummerbehoud overzetten naar VF. (als je daar na deze bende nog wilt zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Prepaid mag niet van T Mobile? Dan moet ik 25 euro betalen, en dan een abonnement? Als ik wacht of VF (die nog steeds geen voorstel gedaan hebben) kost het me niks.

Maar ja, wellicht vragen of bij T mobile toch mag blijven met prepaid. Desnoods maar 25 euro, maar wil echt geen abo...En idd eens kijken wat HI kan betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Regel 1 bij nummerbehoud: laat je nieuwe netwerk het regelen. Niet opzeggen, niets melden.--->inderdaad. bij VF melde ze echter dat je dit het beste kon doorgeven, zodat ze het nummer zouden vrijgeven? Maar ja, helaas heb ik het niet zelf geregeld, maar mijn vader....Nu maar een oplossing vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:35

ManiacsHouse

Scheisse!

Volgens mij dienen ze het nummer een x periode vast te houden. En ze kunnen wel zeggen dat jij je abo hebt opgezegd, maar heb je daar een bevestiging van?
Als jij duidelijk aangeeft dat je alleen hebt gebeld om te melden dat je nummer word overgenomen, niets meer en niets minder, en zij hebben geen bevestiging gestuurd dat je opzegt heet T Mobile zelf een probleem en moeten ze gewoon zorgen dat jouw nummer/abo weer actief is lijkt mij.

Bellen, zeggen dat je helemaal niet hebt opgezegd en als ze dat hardnekkig volhouden vragen waarom je daar geen bevestiging van hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 16:05
PinokkioTV schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:47:
Regel 1 bij nummerbehoud: laat je nieuwe netwerk het regelen. Niet opzeggen, niets melden.
Dat is in principe de goede manier ja, mits alle schakeltjes in de keten goed hun werk doen.

Ik heb begin november via GSMWEB een Hi abonnement aangevraagd, hiervoor heb ik netjes alle formulieren ingevuld en duidelijk aangegeven wat de porteringsdatum moet zijn.

Je raadt het al, mijn nummer is niet op de juiste datum geporteerd, veel te vroeg, 2,5 maand te vroeg om precies te zijn.

GSMWEB claimt; wij hebben alle doorgestuurd naar Hi (contractsaanvraag, nummerbehoudformulier, etc.)
Hi claimt; wij hebben inderdaad gegevens ontvangen van GSMWEB maar daarin staat nergens een porteringsdatum vermeld.
Vodafone claimt; wij gaan uit van 1 maand opzegtermijn, dus als Hi een voorstel doet van begin november, ga je begin december over. Ze koppelen de vroegtijdige beeindiging dus niet terug, ook al loopt je abonnement nog maanden door.

En dan zit je dus vast. Ik heb nu al meerdere malen contact gehad met alle partijen en ze wijzen allemaal naar elkaar.

GSMWEB wil me geen nadere informatie toesturen, "Dit is vertrouwelijke informatie". Ik wil graag van ze weten wat ze exact naar Hi hebben gestuurd en naar welk fax-nummer/e-mail adres.

Hi KlantenService kan alleen maar zien dat ze van GSMWEB een aanvraag hebben ontvangen maar niet wat daar precies instaat. "GSMWEB zal de porteringsdatum niet hebben aangegeven in hun communicatie".

Vodafone verwijst me naar Hi en GSMWEB, dat ze het contract zonder enige terugkoppeling vroegtijdig hebben beeindigd hebben ze geen boodschap aan. "Daarvoor moet je bij Hi zijn".

En dit is echt niet de eerste keer dat ik switch van provider, ik doe het al een jaar of 8 en ik heb nog nooit problemen gehad. Dit is de eerste keer dat ik bij GSMWEB heb besteld, dus mijn gevoel zegt dat zij hun werk niet goed hebben gedaan. (en dit is zeker de laatste keer dat is bij ze heb besteld.)

*zucht* :N

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Ik heb het vorige keer bij overstappen van tmobile naar vodafone zo geregeld: abbo omgezet naar prepaid op einddatum van het contract. Vervolgens bij een winkel een telefoon met vodafone abbo besteld en in laten gaan een paar dagen na de einddatum van het vorige contract, en meteen nummerbehoud aangevraagd.

heb alsnog een dag zonder telefoonnr gezeten omdat de telefoon niet op voorraad was (en ik dus de nieuwe sim nog niet had gekregen), maar heb toen gevraagd of ze de sim konden toesturen en dat werd snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:19
Tja ik ben er ook achter gekomen dat het een administratieve bende bij vodafone is. Zeker als je besteld hebt via directsales.vodafone.nl kijk maar eens in dit topic. Ik ben dus bang dat je nog heel wat gezeik moet doorstaan en ik zou er zeker niet vanuit gaan dat dit 1,2,3 geregeld is.

• meermarco
Hmm, maar bellen om alles te cancelen, en kijken of ik naar prepaid T mobile kan. (met oude nummer) en dan rustig eens kijken.

En T mobile zegt, ja u heeft het gezegd, staat in de logs, die zijn juridisch blabla. Al trek ik dat in twijfel...

Een ding weet ik zeker, VF heeft er een bende van gemaakt het afgelopen jaar. En dit jaar ziet het er ook niet best uit. Denk dat ik met de bedrijfstelefoons ook maar eens wat anders ga nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tip: Ga gewoon naar de winkel. Kost misschien ietsje meer, maar dan heb je wel zekerheid dat er echte mensen zijn die er naar kijken of alles goed gaat.

Ik hoor dit gezeik zo vaak... Ga dan gewoon naar een winkel en kom van die luie stoel af.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wow stoer hoor, als je nou de laatste zin had weggelaten?

Hoe dan ook, de rede is dat het gepromoot werd in ik meen de autoweek. Leek een mooie actie en klaar.

Het is gewoon ellende bij VF, want ook een actie VIA de winkel is mis gegaan met aansluiten(datum fout)

Mooie is, netjes formulier ingevuld via de VF website, zelfs naar VF webteam gemaild met dit topic en info, en nu nog steeds niks.

• meermarco
Grappig, nu zijn ze alles weer kwijt, en moeten we wachten.

Dat wordt een abo bij een andere provider. Jammer dat er steeds minder aanbieders zijn.
Denk dat het Hi wordt....

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Of misschien is Tringg wel wat voor je (is ook een topic over). Heb er goede ervaringen mee. Ze regelen ook je nummerbehoud. Goedkoper dan Hi en hetzelfde netwerk. Heb zelf een tijdje VF gehad maar vond ze uiteindelijk te duur voor wat je kreeg (o.a. ook lang wachten bij de helpdesk, de service was toen minder).

[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 25-02-2010 15:49 ]

Pagina: 1