Hardeschijf nullen via NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik heb mijn hardeschijf verkocht en nu wel iemand hem perse vandaag ophalen. Probleem is dat de schijf nog als estata verbonden is met mijn NAS. De NAS kan de schijf formateren naar FAT32 zodat deze door windows leesbaar is. Alleen nu kan iemand natuurlijk zo de data nog van de schijf verwijderen.
Is er een tool om de hardeschijf te nullen zodat data niet heel gemakkelijk is te recoveren? En werkt dit ook wanneer ik aan de netwerkshare van de schijf een schijfletter toe ken. Zodat de schijf door windows wordt gezien als schijfletter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Binnetie schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:26:
Ik heb mijn hardeschijf verkocht en nu wel iemand hem perse vandaag ophalen. Probleem is dat de schijf nog als estata verbonden is met mijn NAS. De NAS kan de schijf formateren naar FAT32 zodat deze door windows leesbaar is. Alleen nu kan iemand natuurlijk zo de data nog van de schijf verwijderen.
Is er een tool om de hardeschijf te nullen zodat data niet heel gemakkelijk is te recoveren? En werkt dit ook wanneer ik aan de netwerkshare van de schijf een schijfletter toe ken. Zodat de schijf door windows wordt gezien als schijfletter?
Formatteren of een andere tool (nullen) kan je alleen maar doen op het apparaat waar de hardeschijf fysiek aanhangt. Als je NAS alleen maar kan formatteren, dan kan je dus alleen maar formatteren, of je moet je hardeschijf ergens anders aanhangen.

Ik weet niet wat voor NAS je hebt, sommige hebben ook een USB aansluiting, dan heb je kans dat je meer kan doen.

Een andere "oplossing" is om je NAS gewoon te formatteren, dan he-le-maal vol kopieeren met grote (nutteloze en onbelangrijke) bestanden. (hint: er zijn van die downloads van 100 MB of groter om je download snelheid te testen). Eenmaal vol gekopieerd, formatteer je nogmaals om die rommel er weer af te halen. Knappe kop die dan nog jouw orginele data te voorschijn haalt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de schijf nu aangesloten via de esata aansluiting van mijn computer. Ik heb er nu een NTFS schijf van gemaakt welke ik nu nog wil gaan nullen. Ik meende dat daar programma's voor zijn. Die alleen loze 1 en 0' en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
sdelete van ik meen systernals (overgenomen door MS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar Darik's boot and nuke, deze is ook onderdeel van de Ultimate Boot CD waar nog meer wipe tools op staan.
Maar lees goed. Dit voorkomt dat straks de verkeerde hdd leeg is.

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik werk momenteel remote op mijn pc om dit snel te kunnen fixen, anders had ik even de ultimate bootcd geprobeerd (heb ik nog ergens op de kast liggen).

Edit: ik heb op afstand killdisk geinstalleerd, dit freeware tooltje kan de disk vullen met nulletjes. Hij heeft nog zo'n 3 uur nodig om te voltooien. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Binnetie op 09-02-2010 13:05 ]

Pagina: 1