Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om 3 identieke videocamera's tegelijk aan te sturen via een PC aansluiting?

Ik weet dat het bijvoorbeeld kan met fotocamera's. Ik heb zelf een Canon en die kun je heel mooi besturen met Canon Remote Capture en ik heb ook een oplossing gevonden om met deze software meerdere camera's tegelijk aan te sturen...

Maar is er ook zoiets voor videocamera's?

Het is ook prima als het alleen maar kan met één specifieke camera, ik moet ze toch nog aanschaffen.

Waarom wil ik dit? (voor de geïnteresseerden)
Voor een project moet ik 3 nagenoeg gelijke video's maken met 3 Night Vision kijkers die elke een andere buis hebben. Op deze manier kunnen we zien wat het verschil is tussen de verschillende buizen... Het meest optimale is dus om verschillende situaties tegelijkertijd te filmen zodat we de beelden later in montage naast elkaar kunnen zetten om te vergelijken.

Indien er nog andere briljante ideeën zijn om bovenstaande op te lossen, dan hoor ik dat ook graag :)

Groet,
Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je vraag niet. Je hebt hiervoor toch alleen maar drie camera's nodig? Je zet ze aan en legt ze naderhand in de montage over elkaar? Probleem opgelost. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Wil je ze nou aansturen of besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou een eenvoudige oplossing zijn. Maar het zou handig zijn als ik ook kan zoomen en evt. scherpstellen en dat bij 3 camera's tegelijk, zodat ze precies hetzelfde ingesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AE86 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:31:
Wil je ze nou aansturen of besturen?
Aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, ik ken eerlijk gezegd geen camera's die je via de PC kunt aansturen. Camera's met een LANC aansluiting kun je in ieder geval op afstand bedienen, maar dit gaat niet over bediening met een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Niet via de computer, maar als je een Sony CX serie camera koopt (werkt ook wel met andere AVCHD type cameras en een paar tape varianten) dan kun je die aansturen met de Hype-Eye Pro (= opvolger van de Cam-Eye die via Lanc werkte). Kun je mee zoomen enzo. Ik neem aan dat als je een beetje handig bent je wel 3 van die dingen aan elkaar kunt solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, daar ga ik 's mee experimenteren dan....

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 19:35

Caveman

whahoehaha

Misschien een stomme vraag, maar wat moet de resolutie/danwel kwaliteit zijn van de videofilmpje die je op wilt nemen ? Uit ervaring weet ik dat nachtzichtkijkers niet zo'n bar hoge kwaliteit hebben, is het dan wel noodzakelijk dat je er videocamera's aan hangt ? Je zou ook bv. met een wat betere kwaliteit webcams kunnen werken, en die zijn gemakkelijk (tegelijk) via de pc te be/aansturen.
Een ander idee zou zijn om canon camera's (uit de powershot serie) te nemen, daar kun je ook mee "filmen" en die zijn te gelijk aan te sturen met PSremote van breeze sytems. Hebben trouwens ook voor de Dslr's van Canon alleen heet het dan DSLRremote.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1