Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik wil graag de beelden combineren van de volgende 2 video camera's:
Canon Legria HF 20 en de XH A1.
De een is een AVCHD en de ander is een HDV camera.
Om de 2 te combineren zal het formaat eerst moeten worden omgevormd naar een eenduidige bron.
Welk formaat is hier het meerst geschikt voor en hoe is het mogelijk om ervoor te zorgen dat je toch nog de verschillende senes herkend?
Is het beter om de de camera's op te laten nemen in 1080i of toch p.

Tevens neemt de XH A1 beelden op met 1440x 1080 en de HF20 doet dat met 1920 X 1080.
Met welke converter kan dit het best worden omgezet?

Het monteren gebeurt op een:
Core Quad 9400
4 GB intern
Areca 1210 met 3x 1 TB WD schijven
Windows Vista x64
Pinnacle Studio 14 ultimate

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Waarom moet je ze converteren? Kun je geen scenes van verschillende bronnen importeren in je NLE?

Aangezien beide camera's native in i schieten en er maar weinig NLEs zijn die goede ondersteuning bieden aan p zou ik schieten in interlaced. Tip: zet beide camera's aan en sla een keer hard op tafel. Laat vervolgens de camera's continue lopen en zet ze niet uit. Je kunt nu in 1 keer beide beelden naast elkaar leggen en je hoeft maar 1 keer te synchen. Je kunt daarna stukken knippen die je wilt hebben. Door de camera's te laten lopen voorkom je dat je de beelden iedere keer moet synchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Het gaat niet zo zeer om het specifiek synchroniseren van beelden die gelijktijdig zijn opgenomen.
Meer om het monteren van een filmen dat is afwisselend is opgenomen met deze twee camara's.
Zolang er enkel gewerkt wordt met beeld van de A1 is er niets aan de hand, op het moment dat er ook gegevens van de HF20 in verwerkt wordt gaat Pinnacle over zijn nek.
Happert loopt vast, trillingen in beeld en dergelijke.
Hierdoor had ik het idee dat het kwam door de 2 soorten bron matteriaal dat verwerkt wordt tot 1 eind product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Pinnacle ditchen en Premiere Pro gebruiken, die heeft geen moeite met het mixen van HDV en AVCHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik was al bang voor dat antwoord. Het is de bedoeling dat er binnen kort gewerkt gaat worden op een iMac met Final Cut Express, maar tot die tijd is het nog even behelpen met Pinnacle.
Wat is dan de beste manier op het zo goed mogelijk werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ehm, volgens mij gaat FCE en macs in het algemeen niet lekker (in ieder geval niet snel) met AVCHD, je kunt beter een goed pc platform (mooiste is een core i7 systeem) nemen!

Vwb pinnacle die ben ik al zat sinds versie 8 (en ik ken ook NIEMAND die daar AVCHD mee edit), dus daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinnacle ondersteunt dan ook pas AVCHD vanaf latere versies (uit mijn hoofd vanaf v9) ;)

Overigens heb ik een tijdje met versie 11 AVCHD gemonteerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Uiteraard werken alleen de laatste versies van de editing pakketten met AVCHD ;) Ik bedoel dat pinnacle sinds versie 8 een onstabiel en daardoor m.i. nutteloos editting pakket is geworden, dus is iedereen die ik ken die edit allang overgestapt op wat anders: een paar naar Vegas of Final Cut Pro, de meeste naar Premiere, en een enkele beginner naar Magix. Ik moet niet hebben dat de boel niet werkt/crashtgezien ik altijd haast heb met editten - iedere minuut telt. En zelfs als je geen haast hebt is pinnacle daarom een irritant pakket, ik heb nog niet gehoord dat ze de code 100% gefixt hebben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan ik beamen, maar ik heb mijn vader -ivm herhaalde crashes- gepoogd over te halen om met Magix te gaan werken, maar dat is echt niet beter dan Pinnacle. Helemaal niet als je de user interface erbij optelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Dat is ook het probleem met Pinnacle, het werkt niet altijd stabiel maar is wel lekker overzichtelijk.

Maar om terug te komen op het probleem, aangezien Pinnacle en FCE niet denderent zijn met AVCHD is het toch het verstandigst om het om te zetten naar een ander formaat.
Welke?
En is het nog verstandiger om de HDV dan ook gelijk om te zetten van een 1440 naar een 1920 formaat?
Of hebben de pakketten daar minder moeite mee om dat te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien QuickTime? Het is een ellendig format, maar als je er uiteindelijk mee op een Apple mee wilt/moet gaat werken is dat misschien een stap in de goeie richting. Wel met de Animationcodec of zo. En denk anders misschien toch maar aan Premiere als editingprogramma, het is absoluut niet perfect maar wel platformonafhankelijk (in tegenstelling tot Vegas, Final Cut) en daar is altijd wat voor te zeggen. Hoef je straks niet al het werk wat je nu in Pinnacle doet opnieuw te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Het is de beter om lopende zaken eerst af te ronden en later op de iMac nieuwe op te starten dus projecten mee nemen hoeft niet.
Ook bij FCE is het verstandiger om AVCHD om te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:32

Caveman

whahoehaha

Is het niet het eenvoudigste om die HDV om te zetten naar AVCHD zodat pinnacle niet over zijn nek gaat van twee verschillende formaten, volgens mij zijn daar legio tooltjes voor.... Ik heb geen playstation, dus bij AVCHD ligt mijn intresse niet :) Maar volgens mij zijn er hier zat experts die precies weten hoe dat moet, ik heb wel eens mkvtoolnix horen noemen. Het is toch maar tijdelijk begrijp ik.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 11:55
Is het niet mogelijk dat je je AVCHD file in pinnacle gooit, en vervolgens als een HDV file exporteert? Als dit heel lastig is (veel files) dan zou ik inderdaad even een programma zoeken wat het doet, die zullen er vast zijn.
Als het kan zou ik gaan werken met HDV, omdat dit een veel lichtere codec is dan het akelige AVCHD (en ik heb zelf een Sony XR500v...).
Kan het niet dat het stotteren daar al door komt? Een core2quad is natuurlijk ook al niet de nieuwste meer en AVCHD is om te bewerken (naar mijn mening) een ramp.
Pagina: 1