Ik zit erover te denken mijn HTPC te upgraden met een videokaart; een HD5450, die recent is uitgekomen.
Wat ik o.a. wil bereiken is dat HD films soepeler afspelen, maar vooral wil ik de geluidskwaliteit over HDMI aanzienlijk hoger krijgen.
Wat ik heb begrepen is dat de HD5450 kaarten voorzien zijn van het zgn. Secure Audio Path (waarover ik eigenlijk maar weinig informatie kan vinden).
Momenteel zit in/op de HTPC;
Asus M2N-VM HDMI met nForce 630a en GeForce 7050PV.
4 GB DDR2
2 x 2 TB Samsung
Technotrend C-1501 digitale tv kaart
DVD ROM
Windows 7 Ultimate 32bit
De HTPC is met een HDMI 1.3a kabel verbonden met mijn Onkyo TX-SR507 receiver.
Het geluid loopt dus ook via de Nvidia HDMI chipset.
Over de geluidskwaliteit ben ik niet echt heel tevreden, vandaar dat het upgraden met een HD5450 een mogelijk optie leek, omdat deze kaart dus SAP ondersteund en DTS-HD en TrueHD zou kunnen bitstreamen naar mijn receiver, die dat ook ondersteund.
Maar heb ik er op audio gebied wel iets aan om deze upgrade uit te voeren ? Komt het dolby digital signaal in zn algemeenheid zuiverder/beter aan bij de receiver, of ik heb er eigenlijk niets aan, of alleen bij TrueHD en/of DTS-HD ?
Misschien dat iemand me dat kort kan uitleggen, thanks!
Wat ik o.a. wil bereiken is dat HD films soepeler afspelen, maar vooral wil ik de geluidskwaliteit over HDMI aanzienlijk hoger krijgen.
Wat ik heb begrepen is dat de HD5450 kaarten voorzien zijn van het zgn. Secure Audio Path (waarover ik eigenlijk maar weinig informatie kan vinden).
Momenteel zit in/op de HTPC;
Asus M2N-VM HDMI met nForce 630a en GeForce 7050PV.
4 GB DDR2
2 x 2 TB Samsung
Technotrend C-1501 digitale tv kaart
DVD ROM
Windows 7 Ultimate 32bit
De HTPC is met een HDMI 1.3a kabel verbonden met mijn Onkyo TX-SR507 receiver.
Het geluid loopt dus ook via de Nvidia HDMI chipset.
Over de geluidskwaliteit ben ik niet echt heel tevreden, vandaar dat het upgraden met een HD5450 een mogelijk optie leek, omdat deze kaart dus SAP ondersteund en DTS-HD en TrueHD zou kunnen bitstreamen naar mijn receiver, die dat ook ondersteund.
Maar heb ik er op audio gebied wel iets aan om deze upgrade uit te voeren ? Komt het dolby digital signaal in zn algemeenheid zuiverder/beter aan bij de receiver, of ik heb er eigenlijk niets aan, of alleen bij TrueHD en/of DTS-HD ?
Misschien dat iemand me dat kort kan uitleggen, thanks!