Hi,
Ik probeer een query op te zetten in MySQL 4.1.12- en gebruik phpMyAdmin 2.6.0-pl3..
In een tabel heb ik een drietal kolommen met tijdsaanduidingen :
wo.ingevoerd_op is type DATETIME
wo.afgemeld_date is type DATE
wo.afgemeld_time is type TIME
Wat ik graag wil is uit een query wo.afgemeld_date en wo.afgemeld_time samenvoegen in de westeuropeese notatie DD-MM-YYY HH:MM:SS
Standaard staat in de databse YYYY-MM-DD HH:MM:SS
Voor wo.ingevoerd_op en wo.afgemeld_date heb ik dat voor elkaar gekregen met gebruik van functie DATE_FORMAT maar hoe kan ik deze output gebruiken in DATE_ADD regel?
Ik heb geprobeerd om "afmeld_datum" te gebruiken of met gebruik van @[variabele] maar ik krijg dit niet aan de praat. Graag jullie hulp hoe ik dit voor elkaar krijg.
SELECT
DATE_FORMAT(wo.ingevoerd_op, '%d-%m-%Y %T') AS 'meld_datum',
DATE_FORMAT(wo.afgemeld_date, '%d-%m-%Y %T') AS 'afmeld_datum',
DATE_ADD(wo.afgemeld_date,INTERVAL wo.afgemeld_time HOUR_SECOND),
Ik probeer een query op te zetten in MySQL 4.1.12- en gebruik phpMyAdmin 2.6.0-pl3..
In een tabel heb ik een drietal kolommen met tijdsaanduidingen :
wo.ingevoerd_op is type DATETIME
wo.afgemeld_date is type DATE
wo.afgemeld_time is type TIME
Wat ik graag wil is uit een query wo.afgemeld_date en wo.afgemeld_time samenvoegen in de westeuropeese notatie DD-MM-YYY HH:MM:SS
Standaard staat in de databse YYYY-MM-DD HH:MM:SS
Voor wo.ingevoerd_op en wo.afgemeld_date heb ik dat voor elkaar gekregen met gebruik van functie DATE_FORMAT maar hoe kan ik deze output gebruiken in DATE_ADD regel?
Ik heb geprobeerd om "afmeld_datum" te gebruiken of met gebruik van @[variabele] maar ik krijg dit niet aan de praat. Graag jullie hulp hoe ik dit voor elkaar krijg.
SELECT
DATE_FORMAT(wo.ingevoerd_op, '%d-%m-%Y %T') AS 'meld_datum',
DATE_FORMAT(wo.afgemeld_date, '%d-%m-%Y %T') AS 'afmeld_datum',
DATE_ADD(wo.afgemeld_date,INTERVAL wo.afgemeld_time HOUR_SECOND),
M@Dd09