Misleiding in Vraag & Aanbod ?

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bij het doorbrowsen van V&A op T.net, kwam ik daar de volgende Headline tegen in "Processors Aangeboden" :

"P3-933 + Asus CUSL2 - FL 850,- "

Hetgeen wat er echter achter zat gaf een wat ander beeld weer :

---------------------

Pentium 3 700 draait sinds ik hem heb (6 maanden) op 7x133 = 933 Mhz.
Asus bord is super stabiel.
Processor + bord = 850,-
eventueel met 128 mb PC100 CAS2 op 133 Mhz

----------------------

Nu is dit natuurlijk vette misleiding, want door het kopje ga je er vanuit dat het hier om een P3-933EB gaat, en niet een of andere CPU die overclocked is naar 933.

Misschien iets om in de regeltjes van V&A te zetten ?

"CPU's worden aangegeven met hun daadwerkelijke kloksnelheid, niet met de snelheid waarop ze overclocked eventueel draaien"

Sowieso vind ik het niet netjes dat je op deze manier je Ad plaatst, maar da's weer een ander verhaal.

Aannames zijn fataal.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Aan de ene kant heb je gelijk.
Aan de andere kant het is hier natuurlijk wel www.tweakers.net .

Maar het zou eerlijker zijn als er stond Pentium III 700@933

edit:
Typen blijft lastig

[edit2]En toen hielp topix m'n URL naar de XXXXX[/edit]

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:50
ondanks dat het tweakers zijn moet je advertentie wel kloppen, deze advertentie klopt dus niet. Het is namenlijk een overgeklokte.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op woensdag 07 maart 2001 16:27 schreef llevering het volgende:
Aan de ene kant heb je gelijk.
Aan de andere kant het is hier natuurlijk wel www.tweakers.net .

Maar het zou eerlijker zijn als er stond Pentium III 700@933

[...knip...]
Het punt is dat de prijs die je betaald voor de CPU gebaseerd is op de kloksnelheid van de fabrikant. Als je kijkt in de pricewatch naar de prijs van een P3-700E of die van een 933EB, zul je daar nogal een verschil in aantreffen.

Als ik op zoek ben naar een P3-933EB, wil ik er dus eentje hebben die dat is, niet een andere CPU die dat (schijnbaar) haalt. (En die dus ook een andere multiplier heeft, en een andere originele bussnelheid)

Misschien wil ik namelijk zelf wel die 933 OC'en, om die over de 1Ghz heen te helpen.

Vandaar dat het misleiding is. Nu geeft deze gozer in zijn verdere stukje wel aan dat het gaat om een 700@933, maar de volgende doed zet dat er misschien voor het gemak maar ff niet bij.

Vandaar dat ik roep dat het misschien handig is dit in de regeltjes voor V&A op te nemen.

[off-topic]

Misschien ook leuk als toekomstproject voor Femme ? Een User-Survey, in de trant van de Shop-Survey.

[/off-topic]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ik heb de betreffende advertentie even aangepast.