Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344528

Topicstarter
Goedemorgen,

Omdat ik vanaf verschillende locaties werk, wil ik mijn studiebestanden opslaan op Windows Skydrive. Het voordeel hiervan is dat het 25 gb gratis webruimte is. M.b.v. het programma Gladinet heb ik alles nu zodanig ingesteld dat ik Skydrive als een echte map op m'n computer wordt weergeven (bij de netwerkmappen).
Skydrive is een dienst van Live.com (van Microsoft). Mijn vraag is nu: Is deze dienst betrouwbaar? Zouden ze backups van de bestanden maken of is het sowieso verstandig dat ik elke week handmatig een backup naar mijn USBstick maak, voor het geval er iets bij Microsoft Live fout zou gaan?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-01 12:14
Als je echt zekerheid wilt regel je je eigen backups. Of het nou Microsoft, Google of een andere grote speler is die zulke diensten aanbiedt, er is altijd de kans dat er iets fout gaat. Ik zelf maak dankbaar gebruik van Skydrive, maar belangerijke data backup ik altijd zelf en dat laat ik niet van een externe partij afhangen.

Ben wel een tevreden gebruiker iig en denk dat er een zeer kleine kans is dat je je data kwijt bent, maar zeg nooit nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Geen ervaring met Skydrive of andere online alternatieven, maar voor peace of mind zou ik gaan voor een NASje thuis oid.

Het brengt wel het 'beheer' met zich mee (minimaal) maar de voordelen zijn legio :)

Ik heb geen idee hoeveel mb/gb je studiebestanden in beslag nemen, anders zou ik idd 2 USB sticks overwegen (van twee verschillende merken ;))

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie!
Is een backup van één keer per week genoeg? Of raden jullie me aan om vaker te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik gebruik SkyDrive al een tijdje en het werk echt prima. Daarnaast denk ik dat je het een veilige plek is om je bestanden op te slaan, omdat Microsoft zich niet kan veoorloven dat bestanden van gebruikers verdwijnen. Dan zal de hele dienst een slecht imago krijgen en zullen ze veel inkomsten mislopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 10-02-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:27
Het grootste risico wat je bij zo'n online dienst loopt is dat je je eigen bestanden per ongeluk weggooit. Kan je ze dan nog terug krijgen? De storage heeft verder wel replicatie over meerdere data centers, dus de data staat veiliger dan een eigen opslag ergens thuis (in het geval dat een van de opslag-locaties stuk gaat). Maar, hou er dus rekening mee dat replicatie niet hetzelfde is als een backup: gooi je het bestand zelf weg, dan is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

shadowman12 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:31:
Ik gebruik SkyDrive al een tijdje en het werk echt prima. Daarnaast denk ik dat je het een veilige plek is om je bestanden op te slaan, omdat Microsoft zich niet kan veoorloven dat bestanden van gebruikers verdwijnen. Dan zal de hele dienst een slecht imago krijgen en zullen ze veel inkomsten mislopen.
nieuws: Sidekick-gebruikers verliezen data na servercrash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mr.Chinchilla schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:36:
Het grootste risico wat je bij zo'n online dienst loopt is dat je je eigen bestanden per ongeluk weggooit. Kan je ze dan nog terug krijgen? De storage heeft verder wel replicatie over meerdere data centers, dus de data staat veiliger dan een eigen opslag ergens thuis (in het geval dat een van de opslag-locaties stuk gaat). Maar, hou er dus rekening mee dat replicatie niet hetzelfde is als een backup: gooi je het bestand zelf weg, dan is het weg.
Dat risico heb je ook als je thuis geen backup maakt. Vooral bij een online-dienst al SkyDrive moet je gewoon goed opletten welke bestanden je weggooit.
shadowman12 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:31:
nieuws: Sidekick-gebruikers verliezen data na servercrash

Sidekick is volgens mij iets anders SkyDrive.

[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 10-02-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, laten we hopen dat Microsoft geleerd heeft van de blunder m.b.t. Sidekick. :)
Pagina: 1