Dank voor de reacties.
Ik ben niet zozeer op zoek naar een cursus/workshop over de 'basis' van fotografie als techniek en compositie etc. Ik ben van mening dat je dat prima uit een boekje kan halen. Ook hoe mijn camera werkt ben ik (vind ik zelf althans) wel van op de hoogte
Aangezien mijn grootste interresses liggen op het punt van landschap en natuur, wil ik natuurlijk proberen de theorie uit te proberen op die interesses. Mogelijkheid is natuurlijk om het zelf uit te vogelen, maar ja dan heb je niet waardevolle mening en tips en suggesties van een professioneel fotograaf
Een 'basis' cursus is natuurlijk ook een optie, maar ik maak liever een foto op een cursus van een heitje met een vogeltje of een schaapje dan van een bloempot in een studio (even lekker generaliseren, no offence!)
En als er dan ook ingegaan wordt op zaken als het zo rustig mogelijk benaderen van dieren en wanneer dit het beste kan, dan is dit natuurlijk mooi meegenomen.
Heb trouwens die digitale cursus eens bekeken, ziet er goed uit! is ook nog eens lekker beschreven ook en dat mis ik ook aan boeken: droge stof blegh!

Een workshop waarbij je met een fotograaf door de bossen loopt, als dat is wat je zoekt, dan kan ik je deze aanraden:
http://www.schoffie.eu/
Ga ik eens bekijken. tnx!
goede workshops over die inhoud ken ik zelf overigens niet. wellicht voor TS'er goed om aan te geven dat het hem echt gaat om eendaagse workshops of eventueel ook om een cursus die over meerdere dagen/dagdelen/avonden is verdeeld.
Maakt me niet zo veel uit, mits ik maar thuis kan slapen en de prijs schappelijk is

(kwam een workshop van een fotograaf tegen die workshops in finland en zambia en frankrijk organiseert, dat gaat me iets te ver)