[windows 7] start op zonder bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik W7 opstart krijg ik geen bureaublad en zijn alle snelkoppelingen uitgeschakeld via het toetsenbord. Ik zie wel mijn muis bewegen en het bijhorend rechtermuisklikmenu werkt wel. Ik heb dus de indruk dat de pc werkt maar zonder de menuweergave. Als oplossing moet ik de powerknop ingedrukt houden en herstarten via F8 en laatst werkende goede configuratie kiezen.... wat is de oplossing voor dit probleem?

- er is geen virus, spyware,...
- volledige configuratie wordt geladen via msconfig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

- er is geen virus, spyware,...
Hoe zeker weet je dit? Hoe heb je dit getest?

Wat heb je als laatst verandert aan je systeem? Systeemherstel van voor de dag dat het gebeurde gebruikt? Andere dingen die je hebt geprobeerd, zoals zoeken op Google?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 virusscanners (AVAST en AVG) een volledige scan laten doen en CCleaner ook.... Er was geen enkele melding van problemen. Zodra de PC opgestart is zoals ik heb gezegd draait die ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrl-alt-del -> Taakbeheer -> (menu)Bestand -> Uitvoeren -> explorer.exe

Heb je dan wel je taakbalk terug ?

Als explorer.exe al in de processenlijst staat kill deze dan eerst en probeer hem op de bovenstaande manier overnieuw te starten.

Controleer teven eventvwr (event viewer) op fouten en meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CTRL, ALT, DEL functie behoort ook tot de zaken die niet werken op die moment.
De eventviewer geeft vandaag enkele een kritieke stop aan (doordat ik verkeerd afsluit) voor de rest geen problemen gemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:44:
De CTRL, ALT, DEL functie behoort ook tot de zaken die niet werken op die moment.
De eventviewer geeft vandaag enkele een kritieke stop aan (doordat ik verkeerd afsluit) voor de rest geen problemen gemeld...
CTRL+Shift+Escape ? Winkey + R?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb bij familie precies hetzelfde gehad. Het meisje had bij een venster op ok geklikt en vanaf dat moment geen explorer.exe meer. Handmatig opstarten bracht alles terug. Kon geen rare dingen vinden. Heb toen met systeemherstel een backup van 3 dagen daarvoor terug gezet en alles werkt weer naar behoren. Ook nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:45:
[...]

CTRL+Shift+Escape ? Winkey + R?
Nee lukt ook niet... ik zie enkel een achtergrond en mijn cursor.

@Hurricane; als ik herstart lukt het nooit, enkel door fout af te sluiten en via F8 laatst werkende configuratie.
En zoals eerder al vermeld alle services worden geladen volgens msconfig, dus ook de explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kijkt in configuratiescherm - systeembeheer - systeemconfiguratie: computer opstarten. Staat daar dan 'starten zonder gebruikersinterface' aangevinkt? Is misschien wel iets heel anders, heb er zelf geen ervaring mee maar het leek mij aannemelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:50:
Als je kijkt in configuratiescherm - systeembeheer - systeemconfiguratie: computer opstarten. Staat daar dan 'starten zonder gebruikersinterface' aangevinkt? Is misschien wel iets heel anders, heb er zelf geen ervaring mee maar het leek mij aannemelijk
Neen, alle services worden normaal opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:27
Hm laatst werkende configuratie werkt wel... Heb je al geprobeerd die laatst werkende instellingen permanent terug te zetten? Hierboven zie ik ook meerdere malen die suggestie, maar ik zie nergens dat je dat geprobeerd hebt

Zie systeemherstel bij systeemeigenschappen, het zou wel eens kunnen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstelpunt geeft een foutmelding en kan dus niet worden teruggezet...
Pagina: 1