sinds vorige week heb ik een htpc in bezit met de core i3 en een h55-ud2h van gigabyte.
nu hoor ik iedereen zeggen dat het het ultieme htpc platform is en ook bij hwi kunnen ze er alles mee afspelen volgens het media center advies. (in combo met powerdvd)
nou echter mij lukt het niet, stottering en slecht/niet optimaal lopend beeld. ook niet met hardware acceleratie ingeschakeld. maar goed de processor zou op zich ook snel genoeg moeten zijn in combinatie bij mij met 2x1 gb 1333 modules.
als ik in xbmc de mkv afspeel van de bird scene zie ik een enorme drops in fps waardoor het allemaal nog erger wordt. (terwijl een mede hwi gebruiker hier geen last van heeft met een 661 en 4gb)
nu heb ik om te proberen uit mijn game systeem 4gb gehaald om deze in de htpc te steken en op 1600mhz te laten draaien ook draait de processor nu op 3.74 ghz.
de bird scene geeft nu wel een stabiele 24 fps aan een geen drops.
nu heb ik mijn processor weer met 2gb op stock draaien en wat gebenched.
3dvantage 7900pnt voor de cpu/ hwi krijgt er 8600 uit en guru 3d 8500.
3dvantage 280 gpu
ook prestaties cinebench liggen een stuk lager, tervergelijking.
nu weet ik niet of deze benches wat zeggen of is mijn hardware stuk, slechter.
kan ik dit testen of heeft een processor geen minimale eis?
ik snap niet dat ik alles prima kan afspelen zeker de fps drop is onverklaarbaar.
nu hoor ik iedereen zeggen dat het het ultieme htpc platform is en ook bij hwi kunnen ze er alles mee afspelen volgens het media center advies. (in combo met powerdvd)
nou echter mij lukt het niet, stottering en slecht/niet optimaal lopend beeld. ook niet met hardware acceleratie ingeschakeld. maar goed de processor zou op zich ook snel genoeg moeten zijn in combinatie bij mij met 2x1 gb 1333 modules.
als ik in xbmc de mkv afspeel van de bird scene zie ik een enorme drops in fps waardoor het allemaal nog erger wordt. (terwijl een mede hwi gebruiker hier geen last van heeft met een 661 en 4gb)
nu heb ik om te proberen uit mijn game systeem 4gb gehaald om deze in de htpc te steken en op 1600mhz te laten draaien ook draait de processor nu op 3.74 ghz.
de bird scene geeft nu wel een stabiele 24 fps aan een geen drops.
nu heb ik mijn processor weer met 2gb op stock draaien en wat gebenched.
3dvantage 7900pnt voor de cpu/ hwi krijgt er 8600 uit en guru 3d 8500.
3dvantage 280 gpu
ook prestaties cinebench liggen een stuk lager, tervergelijking.
nu weet ik niet of deze benches wat zeggen of is mijn hardware stuk, slechter.
kan ik dit testen of heeft een processor geen minimale eis?
ik snap niet dat ik alles prima kan afspelen zeker de fps drop is onverklaarbaar.