Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
sinds vorige week heb ik een htpc in bezit met de core i3 en een h55-ud2h van gigabyte.
nu hoor ik iedereen zeggen dat het het ultieme htpc platform is en ook bij hwi kunnen ze er alles mee afspelen volgens het media center advies. (in combo met powerdvd)

nou echter mij lukt het niet, stottering en slecht/niet optimaal lopend beeld. ook niet met hardware acceleratie ingeschakeld. maar goed de processor zou op zich ook snel genoeg moeten zijn in combinatie bij mij met 2x1 gb 1333 modules.

als ik in xbmc de mkv afspeel van de bird scene zie ik een enorme drops in fps waardoor het allemaal nog erger wordt. (terwijl een mede hwi gebruiker hier geen last van heeft met een 661 en 4gb)

nu heb ik om te proberen uit mijn game systeem 4gb gehaald om deze in de htpc te steken en op 1600mhz te laten draaien ook draait de processor nu op 3.74 ghz.
de bird scene geeft nu wel een stabiele 24 fps aan een geen drops.

nu heb ik mijn processor weer met 2gb op stock draaien en wat gebenched.
3dvantage 7900pnt voor de cpu/ hwi krijgt er 8600 uit en guru 3d 8500.
3dvantage 280 gpu

ook prestaties cinebench liggen een stuk lager, tervergelijking.

nu weet ik niet of deze benches wat zeggen of is mijn hardware stuk, slechter.
kan ik dit testen of heeft een processor geen minimale eis?

ik snap niet dat ik alles prima kan afspelen zeker de fps drop is onverklaarbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het verbaast mij eerlijk gezegd ook. De IGP van de i3 530/540 is ongeveer gelijkwaardig (net niet helemaal) aan een 785G. De 661 van die andere gebruiker is maar een klein beetje sneller. Verder is de CPU veel rapper dan de veel in htpc's gebruikte 240e. Met hardwareversnelling zou die IGP de HD content prima af moeten kunnen spelen.

Dat de scores van je CPU te laag uitvallen is niet altijd even goed te verklaren. Probeer nog meer testresultaten te vinden. Deze moeten op het moment ruim beschikbaar zijn. Controleer ook je BIOS nauwkeurig. Buiten dant zou je CPU ook met mindere prestaties nog voldoende sterk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Edmin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:14:
Het verbaast mij eerlijk gezegd ook. De IGP van de i3 530/540 is ongeveer gelijkwaardig (net niet helemaal) aan een 785G. De 661 van die andere gebruiker is maar een klein beetje sneller. Verder is de CPU veel rapper dan de veel in htpc's gebruikte 240e. Met hardwareversnelling zou die IGP de HD content prima af moeten kunnen spelen.

Dat de scores van je CPU te laag uitvallen is niet altijd even goed te verklaren. Probeer nog meer testresultaten te vinden. Deze moeten op het moment ruim beschikbaar zijn. Controleer ook je BIOS nauwkeurig. Buiten dant zou je CPU ook met mindere prestaties nog voldoende sterk moeten zijn.
hardware matig werkt het allemaal wel prettig, maar dan nog softwarematig in xbmc want deze ondersteunt geen dxva in deze opstelling zou het ook echt moeten lukken cpu belasting ligt rond 52% tijdens de scene en die van de 661 ligt op 45%.

memory loopt ook niet vol dus een echte bottleneck is er niet, maar ja waar moet je dan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Codecs wel goed? Ik kan op mijn quadcore laptop niet vloeiend AVCHD bestanden afspelen als ik VLC player gebruik, terwijl dat op een oud dualcore laptopje prima werkt... Andere mediaplayer gebruiken en voila. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

p33rk3 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:06:
[...]

hardware matig werkt het allemaal wel prettig, maar dan nog softwarematig in xbmc want deze ondersteunt geen dxva in deze opstelling zou het ook echt moeten lukken cpu belasting ligt rond 52% tijdens de scene en die van de 661 ligt op 45%.

memory loopt ook niet vol dus een echte bottleneck is er niet, maar ja waar moet je dan zoeken?
Probeer andere software? Heb je een Windows MCE liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Edmin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:30:
[...]

Probeer andere software? Heb je een Windows MCE liggen?
nee maar wel een andere windows7 :X

andere software kan maar dan gebruik je dxva, dat werkt goed natuurlijk.

alleen ik wil xbmc draaien en dat werkt niet goed terwijl het eingelijk geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AFAIK heeft Win7 een geintegreerde MC. Als dat werkt, dan weet je iig dat het geen hardware issue is en hoef je het niet meer in falende 3dMV scores te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
Edmin schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:35:
AFAIK heeft Win7 een geintegreerde MC. Als dat werkt, dan weet je iig dat het geen hardware issue is en hoef je het niet meer in falende 3dMV scores te zoeken.
sorry, afaik? ---> jeez anders google eerst ff :D met mc heb ik nog niks gedaan****

heb net het volgende gedaan processor opschroeven naar 3,5ghz, birdscene gespeeld in xbmc.....
en tadada fps blijft nu stabiel lopen beeld is ook ok, tenminste echt stukken beter, denk dat het zo bedoeld is verder als fps recht blijft lopen

average cpu gebruik is gezakt van 45 naar 30 ofzow.

****denk dat ik nu alles af kan spelen, alleen raar dat de processor dan toch te kort schiet op stock speed, bird scene :?

[ Voor 14% gewijzigd door P33R op 09-02-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is voor mij gewoon het teken dat er iets niet helemaal goed gaat in het offloaden naar de GPU. Helaas is die i3 ook voor mij nog nieuw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
ik vanavond benchmark avond gehouden vantage en cinebench, zal het zo goed en kort mogelijk duidelijk maken.

de bench scores van de i3 zijn erg laag zoals eerder vermeld.

goed, i3 in p55 met geheugen modules van i3 systeem meegenomen, score is 'zoals het hoort' veel hoger.

i7 860 in h55 waar voor heen dus de i3 in zat je zou verwachten dat de scores laag uitvallen maar nee hoor zelfde score als hij doet op zijn eigen p55, deze score is gemiddeld vergeleken met andere benchmarks

dus alle combinaties die ik heb gedaan geven de gemiddelde scores zoals deze op internet te vinden zijn.

alleen de i3 in combo met h55 en igp geven lagen scores.
conclusie het ligt niet aan cpu? misschien een combo van igp en moederbord?

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ik krijg hopelijk morgen bijna dezelfde setup binnen, dus ik zal kijken wat deze gaat doen en zal dat hier posten. Verschil is wel dat ik W7 x64 erop ga zetten met 4GB mem.

• P33R
ZFLaSH schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:48:
Ik krijg hopelijk morgen bijna dezelfde setup binnen, dus ik zal kijken wat deze gaat doen en zal dat hier posten. Verschil is wel dat ik W7 x64 erop ga zetten met 4GB mem.
heb vanuit mijn game systeem ook 4gb geprobeerd onder x64 das niet zon heeel groot verschil. verschil van mijn afwijkende prestatie is beduidend groter.

hoor het graag.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lijkt me onwaarschijnlijk dat die geintegreerde GPU al ondersteund wordt in XBMC, heb je dat al nagezocht? Waarschijnlijk heb je meer kans met DXVA, kijk hier eens voor een guide: http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Okee, ik heb alles binnen en het draait. Ik moet zeggen dat ik superblij ben met de kast (Fusion Remote 350w). De IMON app is echt ideaal in combinatie met een Logitech.

XBMC draait als een zonnetje en ik kan alle HD content zonder problemen afspelen. CPU draait wel op 3,6Ghz, al heb ik het voor de HD content niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En als je de CPU @ stock laat lopen?

• ZFLaSH
Ook geen probleem. District 9 (1080p) met een bitrate van tegen de 17mb/s loopt vlekkeloos.

Ben erg tevreden met deze setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Even ter aanvulling. Pak een zeer recente build van XBMC. Daarin zit DXVA Native ondersteuning die erg goed werkt. Zitten nog wat bugjes in, maar de overal performance is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-05 22:23
@ P33rk3

Probeer idd eens dezelfde content af te spelen met bijv Media Player Classic - Home Cinema.
XBMC ondersteunt geen hardwarematige versnelling, terwijl bovengenoemd programma dat wel doet.
Als dat lukt, kun je iig uitsluiten dat het aan je hardware ligt?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xbmcfreak staat een XBMC live iso waarin ubuntu 10.04-rc en een redelijke stabiele svn:xbmc build is verwerkt. Deze versie moet werken met de Core i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:43:
Op xbmcfreak staat een XBMC live iso waarin ubuntu 10.04-rc en een redelijke stabiele svn:xbmc build is verwerkt. Deze versie moet werken met de Core i3.
Omdat de links naar de zips daar een 404 opleveren; hier een directe mirror: http://xbmcfreak.binkey.nl/xbmcfreak911livev13.iso

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:43:
Omdat de links naar de zips daar een 404 opleveren; hier een directe mirror: http://xbmcfreak.binkey.nl/xbmcfreak911livev13.iso
edit: da's niet de goede :/

Deze moet het zijn, maar helaas, 404.
http://xbmcfreak.smetana....svn28042-lucid1004rc1.zip

Er schijnen wel wat problemen mee te zijn:
http://www.xbmcfreak.nl/x...tu-10-04-livecd/#comments

Voor wie hem toch wil proberen:
http://xbmcfreak.binkey.n...svn28042-lucid1004rc1.zip

[ Voor 28% gewijzigd door d3vlin op 28-04-2010 11:35 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbadoeber
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07-2024
Hoi, nu heb ik het waarschijnlijk zelfde systeem als jouw nl.

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | KVR1333D3N9K2/2G
Antec Fusion Black MediaCenter ATX With Remote
Sony AD-7240S | AD-7240S-0B
Be Quiet! Pure Power L7 300W | BN103
Intel Core I3 540 3.06Ghz Boxed | BX80616I3540
Gigabyte GA-H55M-UD2H | GA-H55M-UD2H

dit uit het mediacenter advies van Hardware.nl
Kun je mij vertellen hoe jij het nu heb draaien?

Windows, of xbmc live of linux ?

ik ben nog niet tevreden over het beeld,eerst had ik last van judder op mijn tv.
dit enig zins op gelost door refresh rate op 23Hz te zetten, en in XBMC op auto adjust refresh rate.
toch waarneem ik af en toe nog een schok effect. dit was overigens in XBMC zonder DXVA support.

wat zijn jouw bios instellingen ?

stuurt jouw configuratie ook signaal over HDMI tijdens opstarten ?
D.w.z ik krijg pas voor het eerst beeld als het windows scherm aktief is.
kan dus niet in mijn bios via mijn LCD tv.

dit in tegenstelling to een Asrock 330 HT ION, die ook het opstart schern en e.v.t bios op de TV laat zien.

thx.. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
HTPC draait Ubuntu 10.04 Lucid Lynx met XBMC (9.11-lucid1 uit de team-xbmc ppa). Naast de verder default installatie heb ik een 2.6.33.3 mainline kernel uit de kernel ppa draaien (zie ALC892 issue onder).
Voor de volledigheid de specs: gallery: d3vlin

De i3 is prima in staat om 1080p te decoderen op de CPU (o.a. Totem, VLC, GMplayer). GPU decoding support wordt verwacht in Linux 2.6.35 (middels VA-API). De OpenGL implementatie van de intel driver is echter momenteel nog niet geweldig, zie ook: http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=NzkwOA. Dit resulteerde bijvoorbeeld in framedrops en freezes in XBMC (waarschijnlijk door matige OpenGL pageflip ondersteuning of slecht videogeheugenbeheer). In afwachting van een verbeterde driver en XBMC met VA-API support (zie http://www.phoronix.com/s...?page=news_item&px=ODEyNw) heb ik nu een passief 9400GT kaartje in de HTPC gezet en de i3 iGPU gedisabled in de bios. Bijkomend voordeel is dat XBMC nu VDPAU kan gebruiken voor hw video decoding.

De ALC892 audio chip op de ASUS P7H55-M Pro wordt niet volledig ondersteund in de 2.6.32 stock kernel van Ubuntu Lucid Lynx; logisch, omdat deze pas sinds 2.6.33 supported is. (Zie ook https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/573378) Onder 2.6.32 kun je slechts stereo geluid kiezen en is de S/PDIF uitgang nergens te bekennen. Met de 2.6.33.3 mainline kernel uit de kernel ppa doet hij keurig 5.1 analoog (7.1 ook, alleen ik gebruik een Z-5500 5.1 setje) en AC3/DTS via S/PDIF.

Ik heb verder geen aandacht besteed aan de LCD Display (schijnt aan te sturen te zijn via LCDd, XBMC support dit echter niet) en Remote Control (aan te sturen via LIRC/Imon) van de Antec Fusion Remote. Reden hiervoor is dat deze kast binnenkort op Vraag en Aanbod zal verschijnen. Hij is simpelweg te groot voor mijn TV meubel. Zie ook mijn post hier. De Silverstone HTPC GD04 die elk moment door TNT gebracht kan worden gaat hier een oplossing voor bieden. :)

Ik heb de set ook even snel onder Windows (7 x64) getest. Werkt allemaal prima (ook de display en remote van de Antec kast). DXVA met MPC geen probleem (al is de i3 CPU op zich al snel genoeg voor het decoden van video).

Bij booten op HDMI/VGA/HDMI krijg ik gewoon de POST in beeld (zowel via de i3 iGPU als via de 9400GT).

[ Voor 7% gewijzigd door d3vlin op 06-05-2010 11:25 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbadoeber
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07-2024
Tja kast is idd wat groot, ik had eerst een ander, die was niet meer leverbaar toen deze gekocht zonder eerst even de maten op te nemen....... dit heeft mijn de achter kant van het dressoir gekost :(
moet zelfs een 90 grd stekker gebruiken voor mijn voeding ander was hij echt te lang, efin.

ik heb e.e.a .geprobeerd met refresh rate instelling in XBMC en wat blijkt als ik hem op auto adjust zet werdt het beeld slechter ?
dit dus uit gevinkt.
hierna was beeld redelijk to goed.

toe processor percentage beken bij een .mkv (princess and the frog) dit was onder XBMC zo 30 ~ 40 %
hier na zelfde file geprobeerd in Windows media speler en wat blijkt Processor percentage maar 4 ~6 %
ik kan hier wel uit op maken dat DXVA dat ik heb ingeschakeld in XBMC niet werkt op e.o.a reden.

Hierna alles getest met de "Bird scene" deze liep in VLC en XBMC (Met DXVA maar die doet het niet) op een behoorlijk hoog Processor percentage van 60 ~80 %. met hier een daar een stottering.

hierna ff getest in Windows media speler,hier was het Processor percentage van 30 ~ 35 %.

ik merk gewoon dat via hardware acceleratie het beeld mooier en vloeiender loopt dan zonder.
mis met de nieuwe XBMC build. ik moet dus nog ff wachten..........................................................:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 08:57
p33rk3 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:50:
[...]

heb vanuit mijn game systeem ook 4gb geprobeerd onder x64 das niet zon heeel groot verschil. verschil van mijn afwijkende prestatie is beduidend groter.

hoor het graag.
Hallo kwam bij toeval dit topic tegen omdat ik gezeur had met mijn i3 en XBMC na installeren met admin rechten deed ie het al maar ik zag hier dat je die bird scene niet volledig kon afdraaien dus heb het even getest voor je.

mediacenter
core i3 (stock) 2.93ghz
moederbord H57m-usb3
1X 2GB kingston valueram cl9 1333mhz
os windows 7 professional (t166 500GB)
films raid 5 (haal ruim 100 a 130 MB read)

ik draai birdscene soepel (die van 39mb)
toen dacht ik draai de hoogste van 42 mb en zelfs die liep soepel (proc belasting 40 a 45%)
ik heb verder geen codecs of dergelijke geinstalleerd
en geen extra plug-ins in XBMC

echter kreeg ik die 39mb niet fatsoenelijk draaiend op VLC op me game rig
maja dat zal wel een driver issue zijn
das een i7 920 stock met een gtx 285
maja misschien heb je wat aan mijn info betreft XBMC
als je vragen hebt mail maar gewoon

MVG Mark
Pagina: 1