[Win7] kan geen programma's installeren in Prog. Files x86

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

ik zit met het volgende probleem: ik krijg een aantal programma's onmogelijk geïnstalleerd in de map Program Files x86. Als ik een programma wil installeren komt windows meestal met foutcode 5 (acces denied), hij geeft een installshield error (toen ik Java wou installeren), of er gebeurt gewoon niets.
Sommige programma's werken wel, en de meeste programma's die ik niet geïnstalleerd krijg, zet ik in een andere doelmap. Maar het probleem is dat windows sommige programma's in Program files x86 wil installeren, zoals bv Java. Andere programma's die ik maar niet geïnstalleerd krijg zijn bijvoorbeeld 3dmark06 en Steamclientservice (onderdeel van het programma steam), al deze programma's moeten schijnbaar ook een onderdeel in de map program Files x86 maken.
VLC mediaplayer gaf aan dat het programma volledig geïnstalleerd was, maar de map VLC die dan in Program Files x86 is geschreven, is gewoon leeg... hetzelfde geldt voor de steam-map.

Nu neem ik aan dat het iets te maken heeft met rechten die ik over die map heb. Het helpt iig niet om de installatie van een programma als administrator uit te voeren, heb ik al geprobeerd maar heeft geen effect.
Ik heb windows 7 home premium 64-bits.
Ik kon VLC wel in de normale program files installeren (de 64 bits map), maar VLC moet toch ook gewoon in de x86 map kunnen staan, dat kon op mn vorige laptop wel, dus daar heeft het iig niets mee te maken denk ik.

Ik hoop dat mijn beschrijving duidelijk genoeg is en dat jullie mij ermee kunnen helpen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het probleem erin dat je de 64 Bits versie Windows hebt, en de programma's 32bits zijn.
Probeer ze eens uit te voeren in compatibiliteitsoplossing? (rechter muisknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, heb het nog eens geprobeerd en het werkt niet, had dat ook al eens geprobeerd. Bovendien zou dat niet kloppen met het VLC programma, wat in principe ook gewoon een 32 bits programma is volgens mij. Met Java net zo: op mn oude laptop had ik ook windows 7 64 bits geïnstalleerd: Java werkte gewoon, stond wel in de x86 map.
Trouwens, windows werkt toch zo dat het programma's in de juiste map installeerd, dus 32 bits programma's in de x86 map, en 64 bits programma's in de normale program files?
Ik ben al naar een computerzaak geweest met dit probleem, en zij dachten ook dat het iets te maken had met de rechten over de map, zij kregen het probleem iig ook niet opgelost:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik java installeer, komt hij met de melding: unzipping core files failed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:32:
Waarschijnlijk ligt het probleem erin dat je de 64 Bits versie Windows hebt, en de programma's 32bits zijn.
Daar is die Program Files (x86) nou juist voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

http://www.addictivetips....ied-permission-ownership/

je kan ook kijken wat er gebeurd als je UAC uitzet.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd, had ik even moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je link gevolgd, en kon de administrator machtigingen voor program filesx86 zoals verwacht niet wijzigen. vervolgens heb ik het programma lockhunter gedownload en uitgevoerd om de map te kunnen 'unlocken'. Lockhunter kwam met een aantal programma's die deze map 'gelockt' zouden hebben. Toen probeerde ik de map te unlocken. een aantal programma's, waaronder Task manager van McAfee, konden niet aan de kant worden gezet en ook niet verwijdert. Toen heb ik mcafee remover gedownload, om mcafee er helemaal af te gooien, zodat hopelijk het probleem verholpen zou zijn, maar dit programma kon de mcafee software niet verwijderen (ook niet in de veilige modus), met de melding: acces denied. Aangezien dit programma daar juist voor bedoeld is, neem ik aan dat het probleem dus niet bij de McAfee software ligt maar bij het de map program files x86 zelf.
Nog iemand die hier een oplossing voor weet (behalve het opnieuw installeren van windows wat zo langzamerhand een serieuze optie wordt). iig al bedankt voor de reeds geboden suggesties.

Okee, ik kan de machtigingen dus wel wijzigen nadat ik mezelf eigenaar heb gemaakt van de map. Vervolgens heb ik mezelf als administrator volledig beheer gegeven over de map, maar ook dat heeft geen effect.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ben je met je account local admin? Oftewel..kan je een rechten issue uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik accountsbeheer in configuratiescherm open, zie ik daar mijn accountnaam, eronder staat administrator, dus ik neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

moet je ook ff kijken op de Prgram Files (x86) DIR. En anders opnieuw installeren. Ik het het met WIN7 ook een keer gehad in den beginne. Kon ook niet direct een oorzaak vinden en had geen zin te teveel te knoeien met ownership enzo.
Daarom maar vlot een herinstall gedaan...gaat vaak nog vlotter dan het probleen proberen te tackelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar wat is het DIR? Directory? en waar vind ik dat? Tja opzich heb je wel gelijk, ik ben nu al meer tijd kwijt aan het zoeken dan de tijd die ik kwijt ben aan een herinstallatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

DIR = Directory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 12:00
Hoi, kom hier via je acer 5740G review.
Heb op mijn 5740G geen enkel probleem ondervonden met vlc en java.
Denk dat er dus wat fout zit in je windows rechten
Pagina: 1