[Windows 7 + Samba NAS] Netwerkshares aan library toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik heb recent mijn mediacenter geherinstalleerd met windows 7.

Nu wilde ik de netwerkshares van mijn NAS (TS-101) toevoegen aan de libraries van Windows (die er met een gigabit netwerk aan vast zit). Ik krijg echter (ongeveer) de volgende melding: "Kan netwerklocatie niet toevoegen omdat deze niet geindexeerd is".

Dit is automatisch zo als de share van een Windows 7 of Windows 2008 server komt, maar dus niet als de share wordt ingesteld op een NAS met een vrij oude samba versie.

De enige "oplossing" die gegeven wordt is om de mappen offline beschikbaar te maken (lees: windows kopieert de mappen lokaal), maar dit is geen opties (ook aangezien ik geen 1,5TB op dat mediacenter heb...)

Weet iemand hoe dit kan? eventueel zou ik met wat moeite samba wel op de nas kunnen upgraden (kan er in telnetten en heb in het verdelen bijvoorbeeld ook wel eens optware geinstalleerd. Ook systeemdingen moeten wel te veranderen zijn, tenzij ik er achter kom dat ze direct uit de ROM worden geladen oid).

Als het echt niet lukt kan ik wel de schijf op mijn router (WRT610N met DD-WRT v24 SP2 pre) instaleren: die heeft een USB poort en een recente(re) samba versie.

Ik kan echter bar weinig vinden bij google, kan iemand me helpen en vertellen of dit uberhaubt wel mogelijk is met samba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Interresant, ik ga er morgen (vandaag) naar kijken: http://zornsoftware.talsit.info/?p=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
ik heb ook lang gezocht naar de oplossing, maar nooit echt iets gevonden. Zover ik weet heb je maar 2 oplossingen. De offline files of de symbolic links (dat tooltje wat je hebt gevonden).

Beide zijn niet ideaal.