ik zoek een cpu heatsink in combinatie met een P5Q se plus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hallo,
ik heb eigenlijk een stock cpu heatsink voor mijn e6420. Die pushpins hebben het eigenlijk gehad en dus zoek ik naar een vervangende heatsink.

Ik heb mijn oog laten vallen op de tuniq tower 120 extreme en vroeg me af of die wel gaat passen. Ik heb wel gemeten en gezien dat deze heatsink een ruimte heeft waardoor hij boven de random mobo zooi uitstijgt.

Echter weet ik dit niet zeker natuurlijk totdat ik em in mijn handen heb.
De totale hoogte is 15cm en ik heb 18cm aan ruimte in mijn kast. Is dat genoeg vrije ruimte?. De website van tuniq zegt dat mijn p5q se plus moederbord wel ondersteunt word.

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten b.v. met installatie? Dit word mijn eerste keer voor het vervangen van een heatsink.

wat ik heb: e6420, p5q se plus en een antec 900 kast. Ik wil als het kan deze heatsink meenemen naar mijn volgende cpu.

[ Voor 7% gewijzigd door tomcatha op 08-02-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Nee je hoeft eigenlijk op weinig te letten, zorg dat je het mobo wel uit je kast haalt, de koelpasta vervangt (en er niet te veel op doen), zorgen dat hij de goede kant op blaast (naar buiten, met het 'open' gedeelte van de fan naar buiten gericht).

Wat wordt je volgende CPU? Tuniq Tower past geloof ik ook op 1366 en 1156, geen zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
ja hij past ook op die sockets.

Word meestal thermal paste meegeleverd of moet ik het zelf halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Word ook wel meegeleverd maar is meestal niet van superkwaliteit. Je kan beter zelf nog wat AS5 of MX2 erbij kopen, weet je zeker dat je het goede spul er tussen smeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
heb de tuniq besteld. Het schijnt dat de tuniq erg goede thermal paste heeft.

Verder nog enig advies voor het weghalen van oude thermal paste?

[ Voor 30% gewijzigd door tomcatha op 12-02-2010 01:33 ]