[SSD] Intel postville X25-V en Windows 7 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een moederbord van Asus 'M4A785TD-V EVO' en een SSD van Intel, t.w. een X25-V (SSDSA2MP040G2R5)

Het OS, Win 64 bit Ultimate, heb ik op de SSD geïnstalleerd
Het lukt mij niet om Windows 7 stabiel te krijgen op de SSD na herhaaldelijk opnieuw Win 7 te installen. Gelukkig is het een SSD en gaat dat relatief snel.

Heb het zowel in IDE als AHCI mode geprobeerd, door de setting te wijzigen in de BIOS. Ook dit hielp niet.

Zodra ik wat geinstalleerd heb slaat hij vast tijdens het laden van Win 7. Na het scherm 'staren met de laatst bekende juiste configuratie'wil hij nog wel eens doorlopen, maar heb vervolgens toch weer vastlopers.

Ik heb zowel de moederbordrivers van de CD rom geïnstalleerd, alsook de recentste versie van de Asus website.

Vervolgens maar een oudere conventionele schijf aangesloten (PATA) en daarop Win 7 geïnstalleerd. Hier ondervind ik geen problemen en Win 7 is stabiel.

Ik heb zelf prima ervaringen met de Vertex SSD Turbo schijven van OCZ en mijn eigen systeem draait ook op Win 7 64 bit.

Wat is er met deze SSD aan de hand?

Graag hoop ik dat jullie mij de oplossing kunnen aandragen, want zo is het systeem niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb dezelfde SSD, heb je de laatste firmware?
En kijk eens in de Intel SSD Toolbox, daar kan je kijken of je SSD wel in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Met de toolbox heb ik alles getest en dat was prima!

De firmware die er nu op zit = 02HB.

Heb jij het OS geinstalled met AHCI aan in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
M. Mulder schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:50:
Met de toolbox heb ik alles getest en dat was prima!

De firmware die er nu op zit = 02HB.

Heb jij het OS geinstalled met AHCI aan in de BIOS?
De firmware met TRIM functionaliteit werkt sowieso alleen maar als je AHCI enabled hebt. IDE mode zal het zaakje niet (lekker) werken. Gewoon met AHCI installeren dus. Als dat niet werkt misschien andere zaken gaan verdenken als de SSD toolbox niks kan vinden.

Kan je het ding niet in een ander systeem testen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik ga nu Win 7 opnieuw installen met ander SATA kabel en AHCI aan.

Lukt dat allemaal weer niet, dan zal ik hem testen in mijn andere PC (plug een andere Vertex SSd los en deze eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Hier komt het:

Ik heb er OCZ geheugen in zitten wat op 1600 Mhz loopt. Blijkbaar moet je met een AMD chipset (785 --> mobo = 'M4A785TD-V EVO') ook het voltage omhoogschroeven.

Dit te hebben gedaan loopt het systeem in 1 keer stabiel. Vraag me niet waarom Win 7 wel goed liep met een conventionele schijf. Wellicht trager met het inlezen van gegevens vanaf de schijf richting het geheugen. Een SSD kan natuurlijk vliegensvlug gevgevens leveren an het geheugen, waardoor hij het niet snel genoeg kan verwerken en vastslaat.

Problem solved!
Pagina: 1